Rose-tråden

Rose-tråden
hej alla, är det främst på apple-produkter som sidan känns seg?
På våra PC:ar har vi inga problem. Tack för att ni hjälper oss med feedback så vi kan rätta till problemet!

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> hej alla, är det främst på apple-produkter som
> sidan känns seg?
> På våra PC:ar har vi inga problem. Tack för att
> ni hjälper oss med feedback så vi kan rätta
> till problemet!
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Jag har bara provat på apple produkter.

Rose-tråden
testangebot_ergonsattel_en.gif

Vad är egentligen villkoren för dessa sadeltest? Det står ju en liten etta som jag antar skall referera till något finstilt jag inte lyckas hitta. Är det 14 dagar på cykeln (inom ordinarie 30 dagars returperiod)? 14 dagar sedan leverans? 14 dagar sedan beställning? Bör man notera något speciellt på den eventuella retursedeln när sadeln varit använd?

Plockade hem en Ergon SR3 Pro med leverans förra onsdagen som jag inte hunnit mer än provsitta pga förkylning, men nu skall det väl bli ett par trainerpass under helgen i alla fall...

Rose-tråden
Mayhem: Testet gäller för enskilda sadlar (inte sadlar som följer med cyklar) och man får testa sadeln i 14 dagar från att man mottagit paketet.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> PGillie: Med motivmålning är det möjligt.
> /Jenni Ribacka ROSE

Skall skissa på något häftigt... :-)

Rose-tråden
Hej,

Någon som kan tipsa mig vart mitt paket kan vara?

På DHL´s sida står det "The recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-up."

ja gärna, men pick-up vart då? Har inte fått någon avi och ingen har ringt. Bor i GBG

Letar jag på svenska DHL´s hemsida får jag ingen träff på kollinummret.

(Produkt / Service WELTPAKET Premium, Premium (Luftpost))

mvh Rikard

Rose-tråden
Ring Posten, lämna Dhl kolli id, så får du ett Post kolli id och kan söka dit paket. Ligger garanterat på ditt utlämningsställe.

Kundtjänst Privat
För privatpersoner: 020-23 22 21

Fredde

Senast ändrad:
Rose-tråden
fytric skrev:
> Ring Posten, lämna Dhl kolli id, så får du ett
> Post kolli id och kan söka dit paket. Ligger
> garanterat på ditt utlämningsställe.
>
> Kundtjänst Privat
> För privatpersoner: 020-23 22 21
>
>
> Fredde

Tack! Får prova det på måndag.
/Rikard

Rose-tråden
Hej
Sitter och planerar köp av cyclocross och jämför nu den äldre pro rs 2000 som kostar knappt 10000 med 2014 års modell som kostar 11500 samt pro dx 2000 som kostar knappt 11 000. Komponentskillnader kan ju utläsas på hemsidan men hur stor skillnad är det på de tre olika ramarna?Dels så är det väl så att det endast är dx som har fästen för skärmar o pakethållare? Mer skillnader? Hur stora skillnader tycker ni att de olika hjulen innebär. Sedan är det ju frågan om man skall välja skivbromsar eller ej...
Cykeln kommer användas för pendling, vinterträning, crosscyklande samt ett någon eller ett par tävlingar per år.

Tack på förhand
Mvh
Joel

Rose-tråden
Joel: 2013 års Cross Pro RS och DX Cross har lite mer upprätt sittställning jämfört med Cross Pro RS 2014. Cross Pro RS 2014 är designad för att vara så snabb som möjligt på cyclocrosstävlingar.
Det är möjligt att fästa skärmar på 2013 års Cross Pro RS, med hjälp av dessa: http://www.rosebikes.se/artikel/xtreme-bandage-set/aid:340316, men på 2014 är det inte ens möjligt med de separata fästena. Hjulen blir förstås lättare utan skivbroms. Vill du ha riktigt bra bromsar skall du gå på DX Cross-3100: http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-3100-2014/aid:692397 som har hydrauliska skivbromsar standard.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
som har hydrauliska skivbromsar
> standard.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Hej Jenni,

Kan man välja hydrauliska skivbromsar även till någon av de andra crossarna? Känns lite overkill med di-2 till pendlarhojjen.

Rose-tråden
swedo: DX Cross-4400:http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-4400-2014/aid:692484 kan du uppgradera med Sram Red hydrauliska skivbromsar, kostar kring 3000kr extra.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> swedo: DX
> Cross-4400:http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-d
> x-cross-4400-2014/aid:692484 kan du uppgradera med
> Sram Red hydrauliska skivbromsar, kostar kring
> 3000kr extra.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Det är inte möjligt att uppgradera DX 2000 eller DX 3000?

/Evert

Rose-tråden
e_kjellgren: Rekommenderar isåfall en 3100-modell (Ultegra Di2) eller 4400-modell (Sram Force). Det är rätt osannolikt att Sram Red funkar ihop med Shimano 105 eller Ultegra. Shimanos hydrauliska bromsar funkar endast med Di2, inte med mekaniska Shimano-växlar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Jag är lite sugen på att beställa en Thrill Hill, är det någon som har köpt en sån?
Hur är den i så fall? jag tycker det är svårt att hitta recensioner.

/Patrik

Rose-tråden
Skulle önska en uppdatering från Rose. Kan jag fortfarande slippa hemleverans om jag beställer (mindre saker, såsom ett par däck och ett par lampor) från Rose? Eftersom jag jobbar samma tider som DHL levererar blev det ett jäkla krångel när jag sist fick en beställning från bike24, så jag föredrar att gå till ett postombud (och inte heller ta bussen till DHL Västberga).

Rose-tråden
hej,

nu är det dags att slå till på pendlarcross. funderar på om jag vågar köpa alfine, eller om jag kommer tycka det är segt.

tidigare (2013) hade rose en pro dx med alfine, pakethållare, lyse påsatt. Den finns inte på webben nu, och jag undrar om den kommer ? Det var en sån här:
ROSE PRO DX CROSS RANDONNEUR-3000 2014
fast med Lumotec lampa och alfine 11 nav.

<Om det inte kommer, finns lumotec lampan och evt alfinenavet som konfigureringsalternativ?

tack!

Rose-tråden
marxos: Även om grejerna kommer med hemleverans skall det inte innebära några problem för dig eftersom Posten (Posten sköter våra leveranser i Sverige på uppdrag av DHL) skall meddela dig om att de försökt dela ut paketet. Du skall få ett avi och med avit kan du besöka Posten för att få paketet. I dagsläget har vi inte möjligheten att inte välja utkörning, men vi lyssnar på feedbacken och håller den i minnet för kommande förbättringar.

tobiascyklar: Jag väntar på svar från fabriken i Tyskland och återkommer när jag har något att berätta.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Behöver lite input om vilken CX jag ska välja.

Har haft en Cannondale Caadx 105 Disc med 105 grupp och skivbromsar, riktigt nöjd med den men vill prova ROSE.

Mer eller mindre bestämt mig för någon av PRO DX modellerna då skivbroms är ett måste, men funderar på vilken modell. Var nöjd med 105 gruppen på Cannondalen. Cykeln kommer rulla som året runt pendelhoj + ren cx cykling. Hur lång är verklig leveranstid och antar man kan få den levererad med skärmar monterade etc om man köper det på samma gång ?

Så "problem" jag står inför:
- 105, Ultegra eller SRAM Force
- Avid BB7 eller Shimano CX-77 mek. bromsar
- Compact 50/34 eller vanlig vev 46/36

Cyklarna jag väljer mellan är

ROSE PRO DX CROSS-2000 2014
http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-2000-2014/aid:692275

ROSE PRO DX CROSS-3000 2014
http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-3000-2014/aid:692362

ROSE PRO DX CROSS-4400 2014 (verkar inte gå att välja kompakt-vev på denna ?)
http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-4400-2014/aid:692484

Senast ändrad:
Rose-tråden
Själv föredrar jag ergonomin hos Srams reglage och då särskilt den nya designen som kom med Red förra året, så för mig är valet självklart: Pro DX Cross 4400 med Sram Force 22! Sedan lägger du på ytterligare ett par lusentappar (tre stycken enligt tidigare svar ovan) för uppgradering till hydrauliska Sram Red skivbromsar så slipper du fundera på vilka mediokra mekaniska bromsar du skall välja. Om det inte finns kompaktklingor i konfiguratorn så är det nog bara för att de inte hunnit lägga in alla valmöjligheter ännu, Rose har ju dem som standard på andra hojar så de finns definitivt i lager och då är det inte problem att välja genom exempelvis ett meddelande i kommentarsfältet vid beställningen.

Rose-tråden
Mayhem skrev:
> Själv föredrar jag ergonomin hos Srams reglage
> och då särskilt den nya designen som kom med Red
> förra året, så för mig är valet självklart:
> Pro DX Cross 4400 med Sram Force 22! Sedan lägger
> du på ytterligare ett par lusentappar (tre
> stycken enligt tidigare svar ovan) för
> uppgradering till hydrauliska Sram Red skivbromsar
> så slipper du fundera på vilka mediokra
> mekaniska bromsar du skall välja. Om det inte
> finns kompaktklingor i konfiguratorn så är det
> nog bara för att de inte hunnit lägga in alla
> valmöjligheter ännu, Rose har ju dem som
> standard på andra hojar så de finns definitivt i
> lager och då är det inte problem att välja
> genom exempelvis ett meddelande i
> kommentarsfältet vid beställningen.

Det är så mycket bättre med hydrauliska bromsar alltså?

Rose-tråden
Jag har nog bestämt mig nu, samma som Mikael74 ungefär. Rose pro dx 2000 med 105.

Skulle vilja ha den levererad med sks longboards, pakethållare fly evo, och navdynamo.

Undrar
- funkar det?
- vad kostar?
- vilken navdynamo?
- hur lång leveranstid?

Och faktiskt, kan jag få prisförslag med alfine 11 också så vore det fint.

tobiascyklar skrev:
> hej,
>
> nu är det dags att slå till på pendlarcross.
> funderar på om jag vågar köpa alfine, eller om
> jag kommer tycka det är segt.
>
> tidigare (2013) hade rose en pro dx med alfine,
> pakethållare, lyse påsatt. Den finns inte på
> webben nu, och jag undrar om den kommer ? Det var
> en sån här:
> ROSE PRO DX CROSS RANDONNEUR-3000 2014
> fast med Lumotec lampa och alfine 11 nav.
>
> <Om det inte kommer, finns lumotec lampan och evt
> alfinenavet som konfigureringsalternativ?
>
> tack!

Rose-tråden
tobiascyklar skrev:
> Och faktiskt, kan jag få prisförslag med alfine
> 11 också så vore det fint.

Om det är mekaniska Alfine det gäller lär du inte kunna få det, finns inga Shimano-reglage för bockstyre och jag tror inte Rose lär vilja stå bakom att leverera en hoj med reglage från tredjepart (som vad jag läst verkar lite halvdana). Alfine Di2 kan de säkert fixa dock eftersom de hade det på en modell förra året...

Rose-tråden
Mikael74: Precis som Mayhem skriver så går det bra att ändra, DX Cross 4400 modellen är inte uppdaterad i konfiguratorn än, så därför är det inte möjligt att ändra där, men precis som Mayhem skriver så går det bra att skriva på engelska i meddelandefältet vad man önskar ändra. Alternativt mailar mig och så skickar jag in beställningen manuellt. Det är hur som helst bra att kolla igenom pdf-bekräftelsen noggrant när man fått den och så är det ändå möjligt att göra ändringar ifall något är fel i den.

tobiascyklar: vi kan göra en offert till dig, men då skulle vi behöva alla uppgifter på cykeln, sedan är det enkelt att ändra offerten till en beställning om du tycker att allt ser bra ut. Maila uppgifterna till mig så fixar jag offerten.
Nu beror det lite på julen, men vanligtvis är leveranstiden ca 3 veckor om alla delar finns i lager.

/Jenni Ribacka ROSE
jenni.ribacka@rosebikes.se (edit)

Senast ändrad:
Rose-tråden
PRO DX 2000: 10983kr
PRO DX 3000: 13740kr
PRO DX 4400: 14696kr

4400 med hyrrauliska bromsar: ca 18000kr

Är den extra utrustningen "värd" ca 7000kr mer än PRO DX 2000? Det är ju nästan det dubbla :)

/Evert

Rose-tråden
Det står på förstasidan på er hemsida att det är ytterligare 10% på alla rabatterade cyklar tom den 1 december. Är dessa 10 % inräknade i exempelvis priset för rose cross pro rs 2000 på i dagsläget ca 10 000 eller är det något som dras senare med ett slutpris på ca 9 000 kr?
Tack
Joel

Rose-tråden
Det lutar mest åt PRO DX 2000 modellen, den uppfyller alla mina behov för pendlar/vinterhoj och spontan CX cykling, kör MTB på tävling.

Det jag undrar är de hjul som kommer på den "ROSE CR1900 Disc", är de OK för ändamålet eller kan man byta ut dem mot samma som på PRO DX 3000 & 4000 "Mavic Crossone 29", vad kostar denna ändring isåfall ?

Rose-tråden
jonja: vi rekommenderar max 35mm, troligen är det möjligt att klämma in upp till 42mm i gafflarna beroende på fälgar och utan stänkskärmar.
Mikael74: Rose CR1900 disc är lite lättare än Mavic Crossone. Kollar upp prisskillnaden och återkommer.
Dexter: Yes, det finns remote på styret för framgaffeln på Mr Big 6, 2013.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Joel: Det mesta går att lösa om man är lite händig, så helt omöjligt är det knappast, men det är inget vi rekommenderar från fabrik.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej
Beställde häromdagen ett stycke Mr Ride 2 (modell 2013) och ändrade några komponenter. Vad jag missade var att ange ett extra växelöra utifall olyckan är framme. Går detta att lösa på något smidigt sätt i efterhand? Fick beställningsbekräftelsen i går och där anges leveransdatum till 25/12 men jag är bortrest from. 23/12 och kommer tillbaka 28 eller 29/12. Kommer cykeln att stå på mitt lokala postkontor och vänta då eller vad händer?

/Ola

Tillbaka
Topp