Nu har det stått "Varorna förbereds för montering" i en vecka och för var dag som går skjuts förväntat leveransdatum fram med en dag eller två. Enligt vår mailkonversation finns allt i lager och cykeln skulle skickas så snart den är klar, så min fråga är ju naturligtvis vad det är som gör min cykel så speciell att den tar en vecka att montera?
Den glädje jag kände över att vänta på en ny cykel börjar förtas av det faktum att cykeln först blir försenad på grund av en kassett, som jag fick lovat skulle gå att ordna i förtid, men sen tydligen inte alls gick att ordna, och när det väl är klart att cykeln blir försenad så hör jag ingenting om det, utan det är på grund av att jag, aningen neurotiskt, kollar beställningens status så pass ofta som jag upptäckte att datumet hade ändrats och började ana oråd. Likaså har jag inte fått någon som helst info om vad det är som gör att leveransdatumet _fortfarande_ skjuts fram (om allt nu finns i lager) för var dag som går, utan jag sitter här och väntar på en cykel som aldrig kommer utan att veta varför.
Hade jag när jag beställde cykeln i juli vetat om att jag skulle få den först (numera förhoppningsvis) i slutet av september så hade jag aldrig beställt cykeln, utan vänt mig någon annanstans, vilket först var tanken när det var strul med den kassett jag ville ha. Nu blev det en beställning från er ändå då kassetten ju skulle gå att ordna, men så sitter jag nu här och väntar på en, på grund av en saknad kassett, försenad cykel.
Jag vet inte riktigt vad det är jag vill få sagt med det här inlägget, jag antar att jag mest vill få uttryck för min besvikelse och frustration, vilken till stor del grundar sig i att den information jag får, vilket sker först efter att jag söker upp den, är ytterst vag i stil med "nästa vecka" och "den skickas så fort den är klar". Hade jag varit försenad med någonting till en kund hade det varit min prioritet att ge en så utförlig information som möjligt om varför en försening har skett, när och hur det kommer åtgärdas, samt en så tydlig tidsangivelse som möjligt för när leverans kommer ske, och inte säga (som jag upplever det) att "den kommer när den kommer".
Nu kanske jag låter överkänslig och raljerande, men det är för mig svårt att inte bli bitter när någonting jag har sett fram emot inte händer, vilket jag behöver ge uttryck för.
/End of rant och med hopp om en lång och varm höst