Rose-tråden

Rose-tråden
Hej,
Jag ska köpa mig en pro cross xD 2000 och jag undrar vilka mått jag ska ta på min kropp för att få rätt inställning på styrstam, ram etc

Tack på förhand :)
/Johan

Rose-tråden
Zorander sa:
Hej,
Jag ska köpa mig en pro cross xD 2000 och jag undrar vilka mått jag ska ta på min kropp för att få rätt inställning på styrstam, ram etc

Tack på förhand :)
/Johan

Kolla på deras hemsida. Där har dem en bra utförlig video som visar vilka mått du skall ta.

För övrigt har jag försökt komma in på deras hemsida nu i över 1 timme utan att lyckas. Inte första gången dem har strul med sin hemsida.

Rose-tråden
tjena!
har en fråga.
hur länge brukar det ta innan man får en beställningsbekräftelse när man beställt en cykel??
beställde min för ganska exakt en vecka sen.
en annan fråga: man ska tydligen kunna göra ändringar på sin beställning.. hur??? via knappen" beställ igen" eller hur fungerar detta?

tack!

Rose-tråden
Senast ändrad:
Rose-tråden
@AbsolutNiklas
Hej,
Normalt så ska du få en orderbekräftelse inom ett par dagar...
Du kanske har råkat mata in fel mejladress?!
Skicka ett mejl till mats.ribacka@rosebikes.se med ditt kundnummer och vad du vill ändra så ska det inte vara några problem!
Du kan inte göra ändringar själv efter att du skickat iväg beställningen.

Mvh / Mikael Kippilä

Senast ändrad:
Rose-tråden
mastermike78 sa:
@Zorander
Hej,
Börja med att mäta grenmåttet, alltså från golvet upp till skrevet! Kolla på denna länk https://www.rosebikes.se/innehall/info/hitta-raett-storlek/hur-skall-man-maeta/

Sen kan du kolla vilken ramstorlek som är lämpligast, vilken styrstam du bör ha är ganska individuellt beroende på om du har kort eller lång överkropp / armar.

Här ser du ramstorlekarna https://www.rosebikes.se/bike/rose-team-dx-cross-2000-hydraulic/aid:848791?frombikeoverview=1

// Micke

Hej,
Okej då gör jag så. Ni har inte möjlighet att bestämma längd på styrstam om ni får mått på överkropp, överarm, underarm etc? Annars får jag väl köpa en hög med olika längder och pröva hemma.

Rose-tråden
Zorander: vi kan ge rekommendationer, men det är väldigt individuellt hur man vill sitta, så det är omöjligt att säga att en styrstamslängd är den enda rätta för just dig med dina mått. Därför erbjuder vi 30 dagars bytesrätt på styrstammen när man beställer en cykel.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Philan: Ramen är gjord för BB86, 3000 och 2000-modellerna använder vevlager från Shimano.

senator: De hjulen byggs enligt beställning vid vår fabrik i Tyskland. Om alla delar finns i lager är leveranstiden ca 2 veckor.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Per-Erik: Våra ingenjörer jobbar på högtryck med Pikes Peak, men det är inte ännu bekräftat när produktionen börjar. I varje fall blir den inte klar tills sommarsäsongen.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hejsan köpte en Tacx Vortex Trainer i november.
Tyvärr så började den låta illa på låga varv, tänkte att det spelar nog inte så stor roll men nu har jag sett att flertalet har haft problem med just lagrerna som spökar i dessa trainerns.
Och nu undrar jag hur jag ska gå tillväga på smidigaste sätt, för att få detta löst.
Tacx rekommenderade mig att gå igenom försäljaren.

Rose-tråden
och sen ser jag att Rose Pro DX 2000 kostar 12.795 SEK eller 1.289 EUR om man beställer från den tyska sidan.
Eftersom euron är lägre än 10 SEK så blir det ju billigare att beställa via den tyska sidan och betala i euro, eller finns det någon hake?

mvh,

Rose-tråden
Road_Runner: Du kan returnera bromsenheten till oss och så får vi den fixad hos Tacx. Returen är gratis för dig. Om du vill ha mer information om hur du skall gå tillväga kan du kontakta mig på: mats.ribacka@rosebikes.se

NickPick: Den information vi har är att produkten kommer in igen om ca. två veckor.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Road_Runner: För att göra det lite klarare, så är det bara den del som är inringad som du behöver returnera.

/Mats Ribacka, ROSE

Bilagor

• Tacx.png
    Tacx.png
    41.4 KB · Besök: 87
Rose-tråden
Ok har dock sett att Tacx skickar ut reservdelen som tydligen är vanligt på Tacx att kullagrerna är undermåliga.
Men jag kontaktar dig framåt våren då jag kan vara utan trainern just nu är det inte läge att vara utan den i beroende på hur lång tid det tar.

Tack för info.
R_R

Rose-tråden
Hej,

Jag beställde en cykel för 10 dagar sedan och pengarna har inte dragits från mitt konto än... När sker det? Vill inte gå omkring med 15kkr på mitt visa kort för länge...

//

Rose-tråden
Hej,

När kommer
ROSE Mavic XM319 Disc/Shimano FH-M615 28"/29" ATB/MTB rear wheel --disc--

Tillbaka i lager?

Skall jag köpa
ATB rear wheel 28"/700 C Xtreme Sari T-19R/Shimano Deore LX670

Istället?

Vad är det för skillnad på dom? Förutom 32/36 som jag hittade själv :-) olika fälgar, olika nav också. Nåt som är olika i funktionen?

Skall vara till en vinterpendlarhybrid.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Jag behöver hjälp!
Jag har en Rose 8800 med ett Sram Red vevparti där jag nu vill byta ytterkransen pga. att den är sliten. Det som sitter där nu är 53/39 (10delat)!
Kan jag köpa en ytterkrans modell SRAM X-Synk 52 (11delat) till denna och få det att passa?
Kan jag köra med samma innerkrans trots att det är en 10delad då jag nu även kommer köpa en kedja och kasett för 11 delat?

Hittar inte var jag kan köpa en innerkrans för 11delat med 5st bulthål som jag tror det ska vara till mitt vevparti.....hittar bara innerkransar med 4st bulthål!?

Bilagor

• DSC_0027[1].JPG
    DSC_0027[1].JPG
    195.1 KB · Besök: 75
Rose-tråden
Jasså X-sync är inte till för framväxel så tack för den infon!
Går det att köra med framdrev för 10delat typ det du länkar till (tror det är det som sitter på nu) men med en 11 delat krans (sram Red 22 XG 1190) och en kedja avsedd för 11 delat?
Som du förstår så är jag novis i dessa frågor:) men jättetacksam för svar...

Rose-tråden
Om det officiellt "går" vet jag inte, men kör med liknande setup själv fast med Praxis Works klingor på en RED-vev för 10-delat och SRAM 2x11 i övrigt. Andra kanske har annorlunda erfarenheter.

Rose-tråden
tobiascyklar: Frågan är vad du vill ha?

ROSE Mavic XM319 Disc/Shimano FH-M615 28"/29" ATB/MTB rear wheel --disc-- : Är ett hjul för skivbroms.

ATB rear wheel 28"/700 C Xtreme Sari T-19R/Shimano Deore LX670 : Är ett hjul för fälgbroms.

/ Mikael Kippilä, ROSE

Rose-tråden
tobiascyklar: Om det är artikel 2132109 du menar så kommer den inte i lager igen. Om du beskriver lite vad ditt användningsändamål kommer att vara, totalvikt på cyklist+cykel+utrustning, vilken skivbroms du har och vilken däckbredd du kommer att använda så kan vi skräddarsy ett hjul och en offert åt dig. Till detta behöver vi din kundnummer.

Sniperolsson: Att mixa 10-växlat och 11-växlat är ingenting som någon tillverkare har i sina kompatibilitetstabeller, men det kan fungera ändå i vissa fall. Det lönar sig dock att ha en slant på "trial-and-error-kontot" ;o). Det finns en orsak till varför vi som cykeltillverkare inte "mixar" ;o). Om jag får ordernummern till din cykeln så kan jag fixa ordernummern till en klinga åt dig.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej!
Jag har ett par Rose Xeon Aero hjul som jag köpte tillsammans med min cykel från er. Behöver tyvärr ett par styvare hjul så jag tänkte skänka bort dessa till brorsan. Vill väl minnas att hjulen skulle vara kompatibla med 9sp också (de sitter på en 11sp nu)? Men behöver man någon distansring och i så fall vart får jag tag på en? Hittar det inte på er hemsida.

//
Z

Rose-tråden
Brando: Det är om man beställer t.ex. innerslangar, geler eller liknande som man kanske vill beställa igen exakt samma produkter, så väljer man "beställ igen".

/Jenni Ribacka, ROSE

Tillbaka
Topp