Roslagsleden - Happy Witch Project II

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Så där, nu är boken inköpt. Nu ska jag bygga några egna AJ/PJ.

Äh, varken jag eller PJ är några Übermenschen. Vi har enormt roligt när vi cyklar och det räcker långt.

Faktiskt är det mentala en stor del bakom att vi kan åka som vi gör. Då menar jag inte att man klarar av att ignorera när benen brinner, vi lägger alltid av låångt innan det börjar göra ont :-).
Utan mer det där psykiska uppåttjacket som man hela tiden matas med när man gör dylika epics. Flera gånger under turen igår gick det rysningar av välbehag när man lyfte blicken och såg stigarna som bredde ut sig framför. Denna euforiska glädje gör att det går att åka långt och länge utan större problem. Att inte heller ha en massa regler och måsten att följa som ex pulsmätare och annat otyg, gör att det går att slappna av helt och bara njuta av resan.

Det fysiska är faktiskt mindre viktigt. Den kondition och styrka man får helt automatiskt när man åker dagslånga utflykter räcker långt. Vi ägnar oss sällan åt ren svetto-träning.

Däremot så är materialet enormt viktigt. Närå, men det ska inte vara någon plåga att cykla så FS är det som gäller. Är den sedan "lätt", pedaleffektiv och tillverkad i Bedford USA hjälper det en hel del :-)

/Anders

oxr skrev:
> FS? Jag hade jätteroligt på stel-stel, bortsett
> från dubbelpunkan.

Jag garvade käken ur led på sträckorna före och efter Löttinge och stod på rätt bra, men kunde inte hänga av oxr trots att jag kör fs! Boom-shakalak rispekt!

Edit: oxr heter han

Senast redigerad av en moderator:
Någon mer än jag som fortfarande känner sig som en urvriden trasa?

- Låren skickar strejkvarsel i trappor
- ryggen är stel
- Rumpan är svullen (sadelns fel)
- Axeln är stel efter en volt
- Ständig hunger som tack och lov börjar lägga sig efter 36 timmars hetsätning:-)

Kanske bara jag som var genuint dåligt förberedd?

Kollade in cykeln igår - till och med kedjan glänste fortfarande!
/Oscar

Fjärdebrunn skrev:

> Kanske bara jag som var genuint dåligt förberedd?
Överansträngning kallas det. Hur är det med puls och temperatur? Om du har förhöjd temperatur och puls som inte går ner är det inte bra.

Jag mår finafisken faktiskt. Jag måste bara skaffa mig ett par kallingar som sitter kvar på låren. Eller så börjar jag cykla i string. =)

två gainomax i söndagskväll och tio minuter ofrivillig stretchning av låren gjorde susen. Jag fick sjukt sendrag när jag gick och lade mig så det var bara att börja dra i lårmusklerna. lite linement hade jag på också.

Jag börjar känna mig som värsta träningsgurun. =)

Mår alldeles utmärkt ingen träningsvärk överhuvudtaget. Dock lite paj i vänster knä efter en vurpa. Det stelnade till under natten mot måndag och det blir nog ingen innebandy i morgon för mig :( men det är på bättringsvägen..... :)

Attans, Fjärdebrunn är du fortfarande sliten???? Förberedelse är A och O fast jag var nog inte riktigt topp där heller......

Hade du inte laddat flytande kolhydrater kvällen innan eller hur var det - kan ju ta ut sin rätt liksom :)

Tyckte ju iofs att du stod på rätt bra i terrängen .... Markus F har nog rätt överansträngning är lurigt ta det vackert och kom igen med lite mer förberedelse så kör vi när det blivit varmt och gott i skogen igen :)

Kolla så att du inte fått någon riktigt läbbig bakterie/virus när immunsystemet varit tillfälligt försvagat....

Ser fram emot fler rundor i trevligt sällskap :)

Förresten finns det inte fler bilder på denna runda??? tyckte det var hyggligt många kameror med.....

Trots totalhaveri för min kropp under turen mår jag hyffsat nu.
Lite ont i halsen men det var väl det som spökade under turen antar jag.
Har lite ont i rumpan också men det mest pga av att jag inte "hunnit" skaffa ett par nya cykelbrallor. Det skaver lite efter ett tag om blöjan är alldeles noppig...
Hade för övrigt ett fruktansvärt tryck i benen påväg från jobbet igår, mycket mer än nån gång under turen i söndags. Känns lite som turen "väckt" min kropp som inte tränat på mycket länge...

Den är nog fortfarande rädd för att du ska kasta ut den på en liknande tur igen och låtsas prestera för att slippa träna lika hårt igen.

Mathias skrev:
> Den är nog fortfarande rädd för att du ska kasta
> ut den på en liknande tur igen och låtsas prestera
> för att slippa träna lika hårt igen.
>

Huh, hade inte tänkt på det sättet förut. Förmodligen har du rätt:P

Tack för omtanken men riktigt så illa är det inte. Snarare en njutningsfull stelhet

Mytis: ingen grav överansträngning. Efter att ha paddlat på elitnivå (bla Kanotgymnasiet) under uppväxten känner jag min kropp ganska väl. Tack och lov vet jag sedan tidigare att jag kan häva i mig otäcka mängder energigel (älskar den där sörjan) som funkar utmärkt. Mitt pannben kan dock ta mig allt för nära gränsen...

Cerberos: Nja x-tra portioner m pasta/ris dagarna innan samt ett lass havrefras på kvällen fick räcka. Du såg otäckt stark ut när det blev grus/asfalt kom ner till Hellas och kör runt i stöket med oss så kommer du bli dundersnabb.

Så fort röven tillåter det blir det cykling till jobbet igen:-)
/Oscar

Fjärdebrunn skrev:
> Så fort röven tillåter det blir det cykling till
> jobbet igen:-)
> /Oscar

Vad gjorde NI på Roslagsleden egentligen? Nej, vänta, jag vill inte veta.

bruse, du kastar sten i glashus!

bruse skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Så fort röven tillåter det blir det cykling
> till
> > jobbet igen:-)
> > /Oscar
>
> Vad gjorde NI på Roslagsleden egentligen? Nej,
> vänta, jag vill inte veta.
>
>
>
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

SuperApe skrev:
> bruse, du kastar sten i glashus!
>
Ja, den där bilden på Bruses babianröv som du mailade var ganska kul att se. Så går det när man käkar indiskt dagen innan en lång cykeltur..

Bruse, vad som mest förvånar är att du lät någon ta en sådan bild. Varför? Faktiskt ganska omoget.

(sen är det heder åt SuperApe som inte har lagt upp den bilden, vissa saker passar inte på forumet tycker jag)

Markus F skrev:
> Bruse, vad som mest förvånar är att du lät någon
> ta en sådan bild. Varför? Faktiskt ganska omoget.

Lät? Jag kan tyvärr inte styra över skogstroll som smyger sig fram ur vegetationen!
Försökte kasta vigvatten på fototrollet och visade mitt 30 cm:s krucifix i rent guld, men inget bet på sattyget. Vad göra käre Dr Maskros?

När det gäller finska skogstroll så funkar bara det här..
3891.jpg

Tillbaka
Topp