Rösta fram Bäckstedt!!!!!!!!!!

Jepp TnT det var ju det, tyvärr verkar han ju ligga lite efter i denna omröstning, så lite extraröster från oss cyklister skulle nog sitta fint!

Sådär då har jag röstat. Fast på Stefan Holm. Cykling i all ära men friidrott kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat. Sorry Magnus.

Stefan Holm... OS guld är alltid OS guld... och under den press han hade i det ögonblicket. Trodde karln var helt uträknad när jänkarna och de andra, som såg ut att vara minst två huvuden längre, gled över ribban lekande lätt medan Holm rev gång efter gång.

TommyE Skrev:
-------------------------------------------------------
> Stefan Holm... OS guld är alltid OS guld...
>
> ...................................
> Roadside Picnic
> ...................................

inte blir du hjälte efter ett os-guld (räkna upp vilka svenskar som tog guld på förra os....)
vinner du P-R så är du hjälte oberoende av vad du gör i resten av ditt liv!!!!!!

Beror ju på lite vad man är intresserad av. Jag cyklar mkt MTB men är gammal friidrottare i grunden. Har inget särskilt intresse av racertävlingar eller dylikt även om en racer lockar att äga. Alltså en subjektiv röst, jag värderar ett OS guld i friidrott mer än en seger i P-R. Ett OS går bara vart fjärde år dessutom vilket begränsar antalet chanser man har att vinna guld på en idrottskarriär. Med detta sagt vill jag inte påskina att Bäckstedt gjort en dålig prestation i P-R.

Men hade Waldner tagit medalj hade jag lagt en röst på honom. Mannen är så pass till åren kommen att hans motståndare från fornstora dagar numera återfinns i det kinesiska tränar/coachbåset. Coolt att han kan bita ifrån än idag med tanke på att bordtennis är ett så stort intresse i ett land där det bor minst 1.3 miljarder människor.

Det är inte en BRAGD att kliva in med 16 andra som storfavorit och vinna.
Men som tjockisen Bäckis fall att komma och vinna något sådant stort bland alla dom bästa är en bragd.

Bäckis gjorde en bragd, Holm gjorde det han skulle.

Ja det är vad jag tycker.. En sak förstår jag bara inte, och det är hur waldner kan ligga 2:a han vann ju inget och en bragd var d precis inte. Då han är(var) en av de största underbarnen innom (fick)pingis.
Kan det ha något att göra med att han är mer känd?
Jag misstänker att det är något sådant... Mycket utrymme i media= känd= älskad/hatad= känd... Och så håller det på

Stöd cykelsporten i Sverige genom att rösta på Magnus Bäckstedt!
(alltså vill ni se mer av cykel i Sverige så ger ni Bäckstedt en eller flera röster)

Jag håller med, det som Magnus gjorde var en riktig bragd som var nästan helt oväntat medan det Holm gjorde var givetvis stort men ändå något många förväntade sig att han kunde klara av.

Det som talar för Holm är att det är just ETT mästerskap där det gäller att prestera på topp. Cyklistarna har ju hur många tävlingar som helst på sig. Visst, P-R är stort, men det finns ju även andra stora tävlingar.

Vad som talar för Bäckstedt och mot tex Holm är att konkurrensen inom höjdhopp är närmast obefintlig. När de går in på banan vet man att det bara är 3 som kan hoppa över 2.35.

Jag röstar på Bäckstedt.

Precis, Holm gjorde sitt jobb, Waldner överaskade med att hitta motivation/ork till ytterligare en bra turnering. Men Maggie, han "kom från ingen stans" och pulveriserade världseliten med både list och styrka. Det är en prestation att uppmärksamma.

Heja Magnus.

Japp Magnus är mannen!

Inte för att ta äran av de andra men
vad var egentligen oddsen att en svensk
cyklist någonsin skulle ta hem ett
Paris-Roubaix??

Ofantligt sämre än VM-guld.

InlineOla skrev:
>Vad som talar för Bäckstedt och mot tex Holm är att konkurrensen inom höjdhopp är
>närmast obefintlig. När de går in på banan vet man att det bara är 3 som kan hoppa över 2.35.

Håller inte med dig här. Hur många av alla startande är det egentligen som har en realistisk chans att vinna P-R? Är det någon större skillnad procentuellt sätt tror du?

Öijer Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är inte en BRAGD att kliva in med 16 andra som
> storfavorit och vinna.
> Men som tjockisen Bäckis fall att komma och vinna
> något sådant stort bland alla dom bästa är en
> bragd.

Kunde inte sagt det bättre själv. Ser han som den självklara vinnaren av bragdguldet också. Men det kommer nog inte hända. Holm får det. Som när sjukamperskan fick den ifjol, hon gjorde vad hon skulle, fanns ingen kokurrens, det vara ju bara för att hon var så närvös och gjorde två övertramp.

Konsnablius Skrev:

> Håller inte med dig här. Hur många av alla
> startande är det egentligen som har en realistisk
> chans att vinna P-R? Är det någon större skillnad
> procentuellt sätt tror du?

Såg själv hela P-R loppet och är hyfsat insatt i landsvägscykling så jag förstår vad du menar. Av de som stod på startlinjen i P-R anser jag att max ca 10-15st hade en segerchans. Bland dessa 10-15 fanns det kanske 5 som var större favoriter än de andra, och jag vill knappt räkna in Bäckstedt bland dessa 5 även om han var kaxig i förhandssnacket. Vill knappt räkna in honom bland de 10-15 heller, det är det som gör hans prestation värd ett bragdguld.

/Ola

Bäckstedt hade inget att förlora. Holm hade allt att förlora.
Att försvara sig mot världseliten tror jag kräver mer än att vara underdog.
Jag lade min röst på Holm. Att klara sista hoppet med den pressen är minst sagt anmärkningsvärt!
dp

InlineOla Skrev:
> förhandssnacket. Vill knappt räkna in honom bland
> de 10-15 heller, det är det som gör hans
> prestation värd ett bragdguld.

Visst är det lätt att känna lite extra för en idrottsman som 'otippad' lyckas vinna. Men är det en större bragd än att den segertippade favoriten vinner egentligen? Det är väl en bragd i sig att under en hel säsong lyckas med träningen, undvika skador och toppa formen när det verkligen gäller? Jag tycker inte att Holms favoritskap innan OS förtar bragden.

Därmed inte sagt att Bäckstedts seger i P-R inte var en bragd det också. Det kommer bara inte upp i Holms klass. :-)

Tillbaka
Topp