[RR] 071013-14 Övikarna besöker Gesunda!!

Öviksmicke

Ny medlem
Ja så blev det av tillslut. Trots smhi:s hot om snöstorm (vilket oftast bara brukar betyda lätt snöfall och sjöbris...) så packade vi in oss 4st (Jag, Rickard, Lars, Marcus) i Marcus bil och hängde på släpet efter för att få med all packning. Ja jag fattar inte att man kan få ihop så mycket packning för endast en helgs cykling... men vi hade reservdelar så vi skulle kunna bygga helt nya cyklar :-P

Fredag kväll for vi från Övik. 47mil senare ca kl2 på lördasnatten kom vi fram till Grodprinsen 1 där vi skulle bo över helgen. Efter en snabb inpackning av allt vi hade med så kastade vi ikull oss för att inte veta när vi skulle kliva upp... detta eftersom vi inte visste när frukosten öppnade. Men till 9 var vi uppe igen och käkade frukost och begav oss till liften.

Ja dedär med att åka lift i Gesunda... de är inte de lättaste. Det var ju dedär med att man skulle få med sig cykeln utan att köra över den med korgen å allt dedär, det tog några försök och även krasher innan man fick in tekniken... samma sak gällde även då man skulle av.

För att då snacka lite om spårena så var dom inte alls nå roliga på lördan... detta kan bero på att cyklingen för mig inte alls stämde... allt gick fel och jag fick inget flyt alls. Men då på söndan så var det mycket roligare och några av favoriterna var självklart Skogsmys samt stökspåret. Även Lindgrens spår var riktigt skoj då det aldrig fanns något lugnt parti att vila på utan det bar bara iväg hela tiden.

Lite funderingar dök de upp också... bla vad var det med lars cykel och vad hade det tagit åt rickard? För att börja med Lars hoj... på söndan gjorde han en regäl framåtvolt och fick sluta cykla för resten av dan (dessutom slapp han både städa och köra bil hem för att han hade så ont... planerat?). Då lånade han ut cykeln till Dennis från Botkyrka buss. Hans första komentar då han kom ner var att denhär cykeln är ju självhoppande. Dessutom hade han krashat en gång också... varsdå? Jo i precis samma hopp som Lars krashade i.
Och sen Rickard... han körde ju då som aldrig förr. Jag undrar om Yetin kan göra så mycket med en och samma cyklist? För jädrar va han körde... båda dagarna. Är det kanske dags för mig att prova Yeti också?

Såhär i efterhand så måste jag säga att det jag gillade mest med Gesunda var dom underbara singeltracksen... dom var många och riktigt roliga. Dessutom har jag/vi samlat lite idéer och erfarenheter för bikepark-bygget här hemma i Övik... och det är inte omöjligt att vi kanske rentav kopierar vissa lösningar.

Avslutar med att säga tack för allt trevligt sällskap efter spårena. Vi gjorde mycket sällskap med Muts och även Maria och Dennis. Det var riktig skön stämmning under helgen... ska jag vara ärlig, mycket trevligare än i Åre. Lagom många liksom. Det är inte alls omöjligt att vi kommer ett gäng fler gånger och om Maria och Dennis lägger om sin rutt lite med bussen så den går via Övik så kommer vi med största säkerhet att komma ner igen ;-)

Slutbabblat... här kommer bilderna!

07101301.JPG

Marcus

07101301a.JPG

Muts

07101302.JPG

Rickard

07101303.JPG

Muts riggar kameran framför Värdshuset

07101304.JPG

Värdshuset

07101305.JPG

Busslasten med cyklister

07101306.JPG

Lars

07101307.JPG

Ser det inte mysigt ut?

07101308.JPG

Rickard

07101309.JPG

Rickard svänger vid bergets sida... utsikten kan man inte klaga på.

07101310.JPG

Marcus

07101311.JPG

Lars

07101312.JPG

Rickard

07101313.JPG

Marcus

07101314.JPG

Marcus

07101315.JPG

Lars

07101316.JPG

Jepp... det gick att få punka i Gesunda också... tur att vi Övikare är duktiga på att fixa punka ;-)

07101317.JPG

Marcus, Lars en dimmig söndagsmorgon

07101318.JPG

Rickard sladdar

07101319.JPG

Marcus sladdade åt andra hållet istället

07101320.JPG

Liften

07101321.JPG

Berget väntar på att dimman ska lätta

07101322.JPG

Marcus

07101323.JPG

Rickard

07101324.JPG

Marcus

07101325.JPG

Rickard

07101326.JPG

Rickard, Marcus

07101327.JPG

Rickard

07101328.JPG

Rickard, Marcus

07101329.JPG

Dennis...

07101330.JPG

... och Maria från Botkyrka buss luftade sina cyklar efter spårena också.

07101331.JPG

Marcus

07101332.JPG

Rickard

07101333.JPG

Maria

07101334.JPG

Maria och Dennis

07101335.JPG

Samma som sist

07101336.JPG

Dennis och Maria uppstälda framför bussen tillsammans med Rickard och Marcus samt min Coiler

07101337.JPG

Ja... det var lerigt... riktigt lerigt!

07101338.JPG

Söndag natt skulle man ju hem igen. Själv annlände jag till hemmet kring 1tiden på natten och var i säng en stund före 2... då tyckte jag faktiskt att jag var värd att ta en sovmorgon så jag satte väckaren på 6, sen bar det av till jobbet, och det var väl slutet på den roliga helgen. Det känns i kroppen men det är det värt, utan tvekan. Orken är väl helt slut och på fikarasterna igår var ögonlockena tunga ;-)

*garv*
Kom att tänka på punkalagning i Åre när jag såg första bilden på Lars och några bilder ner, vad fanns det där....? En punkalagningsbild! Tur att det inte var Lars ;-)
Skämt å sido, som vanligt gjorde jag misstaget att läsa er rapport och börjat sedan muttra om att man inte var med =/

Jag borde inte titta på dom här Gesundatrådarna över huvud taget:(
Vet inte vad jag fick för hjärnsläpp när jag stängde av väckarklockan i lördags i stället för att åka upp och göra er sällskap.

Tackar

Plumse: Haha!!

F.M.A: Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att han inte varit inloggad på msn sedan vi kom hem och det är ovanligt... sedan stod inte hans bil på jobbet idag. Så ev sovar han dygnet runt :-P Vi allihopa har ju lite att ta igen ;-)

Öviksmicke skrev:
-------------------------------------------------------

> Ja dedär med att åka lift i Gesunda... de är
> inte de lättaste.

Liften var ju lättåkt och personalen får högsta betyg.

> För att då snacka lite om spårena så var dom
> inte alls nå roliga på lördan...

Bättre spår än på lördag morgon är svårt att hitta.
Hårda och fina med grymmt fäste.

> För att börja med Lars hoj...

Först trodde jag att det var hoppet det var fel på...
Sen när jag höll på att rensa lera ur hjälmen såg jag någon som kunde göra en riktig volt utan att landa på skallen... Då trodde jag att det var jag som inte kunde cykla...

> Då lånade han ut cykeln
> till Dennis från Botkyrka buss. Hans första
> komentar då han kom ner var att denhär cykeln
> är ju självhoppande. Dessutom hade han krashat
> en gång också... varsdå? Jo i precis samma hopp
> som Lars krashade i.

Såå... det är altså cykeln som hoppar hellre än bra :)

> Och sen Rickard... han körde ju då som aldrig
> förr.

Rikard hade fint flyt och bra fart.

> Är det kanske dags för
> mig att prova Yeti också?

Gissar att jonatan kan göra... "only for you my frend" pris på nollsexan :)

F.M.A skrev:
> Underbart! Det var en superhelg!
Bättre än en bal på slottet :)

> Hur mår Lars ben?
JoTack! DeFunka.
Jag kan gå som en människa igen.

Mike å skrev:
> Jag borde inte titta på dom här Gesundatrådarna
> över huvud taget:(
> Vet inte vad jag fick för hjärnsläpp när jag
> stängde av väckarklockan i lördags i stället
> för att åka upp och göra er sällskap.

Skyll dig själv :)
Vi hade plats för dig.

Oj va pratglad Lars har blivit :-D
Men det var ju bra att höra att du börjar likna en människa igen.
Men då är frågan bara, hur ska du få cykeln att bli som en normal cykel igen? dvs att den inte får spader och börjar hoppa av sig själv igen?

Öviksmicke skrev:
> Men då är frågan bara, hur ska du få cykeln
> att bli som en normal cykel igen? dvs att den inte
> får spader och börjar hoppa av sig själv igen?

Ett sätt kan ju vara att lära cykeln att ta branta kickar på samma sätt som småkillarnas cyklar gör :)

Japp de va riktigt roligt å cykla i Gesunda. grymt fina slingor och singeltracks. de kunde ju varit bättre om de va torra men de va otroligt skoj ändå:) gillar starkt stökspåret, skogsmys och malin lingrens. Magic carpet var också skoj så klart fast de märktes att de va blöt i marken på den, var som Lars beskrev de "tapetklister" .
vill tillbaka nu :)

som sagt, gesunda är i nuläget sveriges ultimata bikepark för freeriders
Kompakt, många leder på liten yta, trevlig anläggning, söta liftbrudar;),nära till mälardalen

Får hoppas att fler tar efter

Adam7125 skrev:
> Vilken led är den här bilden ifrån? Känner
> inte igen stället riktigt...

Ser ut som stökspåret tycker jag. I höjd med 4x banans start.

Hej på er!

Maria på Botkyrka Buss här.
Vilka snygga bilder du tagit, framför allt den på bussen ;o)
Nejdå!!
Men du är ju inte med någonstans, jag tog faktiskt två bilder på dig fast du hoppa så högt att du blev halshuggen på den ena och den andra vart suddig... :(
Vi hade i alla fall superkul i Gesunda!
Har du fler bussbilder snälla maila dem till mig.

Hur är det med Lars efter krachen, hjälpte colan i fickan ;o)

cola är aldrig fel :)
benet är ganska bra nu. Det funkar utmärkt att cykla men det kan bränna till i jumsken ibland när jag går(om jag har tyngden på hö ben och vrider mig).

Hoppas att bussresorna blir poppis så att vi träffar er i backarna fler gånger :)

MiW skrev:
> Hej på er!
>
> Maria på Botkyrka Buss här.
> Vilka snygga bilder du tagit, framför allt den
> på bussen ;o)
> Nejdå!!
> Men du är ju inte med någonstans, jag tog
> faktiskt två bilder på dig fast du hoppa så
> högt att du blev halshuggen på den ena och den
> andra vart suddig... :(
> Vi hade i alla fall superkul i Gesunda!
> Har du fler bussbilder snälla maila dem till
> mig.
>
> Hur är det med Lars efter krachen, hjälpte colan
> i fickan ;o)

Man tackar. Jo jag har nog någon till med bussen. Ska kolla och sedan maila dom till dig. Antar att du vill ha dom i org-format. Hoppas du inte har någon begränsning för inboxen på mailen ;-)
Jag är ganska van vid att inte komma med på bilder... det är livet att själv vara fotografen.
Men hur gick de till som... jag hoppa högt?
En cola hjälper alltid... om inge annat i magen ;-)
Hoppas vi ses några fler gånger... ni är självklart välkommen upp till oss också.

Hej du!
Jag väntar fortfarande på bilderna!
I väntan skickar jag några på dig.
cykel1.JPG ht=519

Som sagt SUPERSUDDIGT men det är fortfarande du på bilden ;)

cykel2.JPG ht=692

cyckel3.JPG ht=461

Den här har du en likadan fast från andra hållet, man kan skymta dig längst bak när du fotar oss :)

HARE!

Hummm, människor OCH utsikt i samma bild, jag har några av den sorten också faktiskt ;)
Som den här tex.

cykel4.JPG ht=461

Vår jeansklädda busschaufför =D

Kul att se Mickeman på bilder... det är inte så ofta han figurerar där... han fotar mest våra blunders och våra roliga tillfällen i backarna när man trillar... hahahaha Och vi har ju lite extremare terräng så kanske inte annat att vänta...

Jäklar, de hade jag ju helt glömt bort... glömde bort de i mitt designande av cykeldekal till lastbilen. Ska fixa det.

som sagt, här är bilderna tagna samtidigt ;-)

07101305.JPG

file=46597

Roligt att se eran chaufför på bild också. Han fastnade aldrig i min kamera. Höll jag på att skriva iallafall, men sen såg jag att han var ju faktiskt med på gruppfotot.

Tillbaka
Topp