[RR] Änggårdsbergen 20131118 aka Inga stravasegment här inte;-)

PeterA

Aktiv medlem
Efter några års frånvaro från Änggårdsbergen var det så dags att köra de torra och lite mer roliga stigarna i det sydvästra hörnet. Var med när odbro guidade några av de lite mer utmanande stigarna för många år sedan. Har nog bara cyklat där en gång sedan dess. Längst ner i sydväst håller nog AM cyklisterna till för där fanns det något hopp och stigarna var väl innötta. Det fanns dock några stigar i den norra/mellersta delen som helt saknade hjulspår. Är ju lite svag för sådanna stigar. När de dessutom är lite stökigare så är lyckan gjord för mig.
Stötte inte på ett enda Strava segment på över två timmars cykling. Kan bero att jag körde några av stigarna åt fel håll. Men kan oxså beror på att svettocyklisterna undviker dessa stigar.

Här är dryga två timmar nedkortat till 10 minuter rörliga stillbilder från GoPron:

Så här cyklade jag:
20131118.1.JPG

/Peter

Senast ändrad:
PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Stötte inte på ett enda Strava segment p över
> två timmars cykling. Kan bero att jag körde
> några av stigarna åt fel håll. Men kan oxså
> beror på att svettocyklisterna undviker dessa
> stigar.

Ja, däremot grusvägarna håller desto högre stravadensitet.

Såg en hel del stigförgreningar. Tänkte att jag skulle kommit tillbaka och utforska dem senare under turen, men del blev inte av då alla stigarna var så roliga.
Ni som cyklar mycket i detta området här är de andra stigarna i närheten. Missade jag några stigar som är ett måste?
/Peter

Lite svårt att se på den kartan, du kanske kan lägga in rutten på en flygfoto-satelit-karta?
Alternativt skicka upp GPX-filen.
Har dålig koll på just det hörnet av Änggårdsbergen. Vore därför kul med lite mer info!

Det borde snart skapas en best-of-Änggårdsbergen-segments tråd. På stravas sida är det ju omöjligt att utforska sig fram till någon intressant stig. På cykel går det ju att leta sig fram väldigt enkelt, gratis motion också.... men det vore intressant med en sammanställnings-tråd.

mvh Rikard

Jag kör mest den klassiska stigen längs de där åsarna. Heter grisryggen någonting i Strava om man kör den från sjön och mot sydöst, och enduro s1 om man kör den från eklanda mot nordväst. Men sydväst om den ryggen har jag inte varit, så blir spännande på Sön.

Cyklade där ovanför återvinnings centralen med Jay och Olle boll för ett bra tag sedan. Försökte hitta samma stigar där själv men blev inte klok. Hamnade först i det där området som ser ut som en kåkstad med attack-hundar som skäller konstant.. Efter det hamnade jag på fel spår. Men som Peter skrev finns det ett byggt, litet sketchy, gaphopp med knivigt inrun....där uppe någonstans.

Westman, du får läggs in något kul segment i strava därifrån när ni kört där.

Attackhundarnas paradis såg öde ut sist jag var där. Nästan som om någon hade rivit stället (Eller gjort en razzia)

Tillbaka
Topp