[RR] - Årets första happyride i Umeå

oJsan

Aktiv medlem
Ett sporadiskt försök gjordes att dra ihop årets första officiella happyride i Umeå. Överaskande nog dök det upp hela sex tappra cyklister på OK Carslid trots att termometern visade -10. Skoj!
Marran hade spanat in stigarna tidigare i veckan och fick guida oss iväg längs Nydalasjön.

Den rätt smala stigen krävande viss koncentration och vi blev snabbt varma i kläderna.
Strongt gjort med singelspeed! (cykeln i förgrunden).
IMG_1358.jpg ht=725

Specialized parking... Marran och Muntis gör dubbla OTB på en och samma plats ser det ut som... ;)
IMG_1359.JPG ht=725

Justering av lufttryck och beslut om vägval vid norra änden av Nydalasjön. Hundspåret är vintertid dedicerat för just hundar, så vi vände tillbaks mot OK Carlslid igen.
IMG_1361.JPG ht=544

I höjd med IKSU kommer vi ut på cykelvägen en kort bit för att sedan vika in i skogen igen.
IMG_1364.JPG ht=725

Marran måste tycka att vi är elaka, för han bjuder på pepparkakor. Mums säger vi!
IMG_1365.JPG ht=725

Pg.a. punktering och förkylning tappar vi ett par cyklister men vi som blev kvar satte sikte på Carlshem och Tomtebo. Med sockret från pepparkakorna tog vi oss upp på kullen och fick sedan njuta av den långa backen ner på södra sidan.
IMG_1370.JPG ht=590

Siktet var inställt på entré Tomtebo men vi vek av lite tidigare och freestylade lite på en myr innan vi kom i på Tomtebostigen.
IMG_1374.JPG ht=725

Skoterspår ser brett och fint ut men är mer tungtrampat än man tror. Men solen sken och temperaturen hade stigit en aning, så vi kämpade vidare.
IMG_1379.JPG ht=662

Stigen in mot Tomtebo krävde koncentration då den var rejält smal och benen började mjukna för oss. Sista biten skoterspår ut gick tungt!!
IMG_1384.JPG ht=725

Ett filmklipp för er som inte har anlag för sjösjuka:

Tack för en supertrevlig dag!

Ujuj, finfint!
Ser ut som ni hade ruggigt fint väder! Är avis på er som har så lite snö, här hemma är det knädjupt :-S Alltså aningen för djupt att cykla i ;-)

Faktum är att det nästan är knädjup när man kliver utanför spåret. Så vi får istället rikta vårt tack till alla gångare som preparerat så bra!

Tack själv och det var synd att jag inte orkade med ut till Carlshem. Det såg riktigt härligt ut!

Tillägg: Är det någon som har koll på hur lång er tur med Carlshemturen blev?

Senast redigerad av en moderator:
Grymma bilder, inte märkte jag att du fotade så mycket!
3 timmar blev det nog allt som allt, 15km väl?

Hur gick det med motljusfilmandet förresten, försvann det klippet? Jon var ju så vacker bakifrån i motljus! :)

Min cykeldator stannade på 20km och jag tror att den stod på 11km när vi var på väg mellan Nydalastrand och Carlshem.
Mina kalla fingrar var inte så triggerhappy i början, men det blev några bilder ändå.

Eftersom du frågade så snällt marran:
marran: Asså, killar i tights, i motljus. Blir det bättre än så?
*paus*
marran: Jag hoppas du inte har mick på den dära.
Jag: Jorå!
marran: (något ohörbart)

Haha, gillar den kommentaren. :)Bra guidat Marran, verkar som du hittade lite fin cykling på Carlshem också. :)

Härligt. Såg ut som att det gick undan på skoterspåren.
Sex cyklister tror jag är nån sorts världsrekord :)

/Johan

JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt. Såg ut som att det gick undan på
> skoterspåren.
> Sex cyklister tror jag är nån sorts
> världsrekord :)
>
> /Johan
Var vi inte typ 8-10 på bräntis en kväll?

Såg ut att vara en nice tur. Mobilfilmen (eller dylikt) förnöjde oss andra :)

Tillbaka
Topp