[RR] Årets första, Hattifnattiland.

42Hz

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle dela med mig av dagens köra-in-dubbdäck-runda. Hann som vanligt inte ut innan solen började gå ner, dygnsrytmen är inte den optimalaste just nu. ;)

Som mål tänkte jag ta mig på cykelbanan så långt jag kunde, det brukar bli oplogat efter Brunnsvik, ca. 10km enkel väg.

Gråmulet, tyckte mig se solen tidigare på morgonen.
rr002.jpg

När jag väl fick lite fri sikt gick det faktiskt att se lite solljus!
rr007.jpg

Luddig gräns mellan snö och barmark. ;)
rr008.jpg

Då jag fortfarande saknar ett ultra vidvinkligt objektiv fick jag ta flera bilder och bygga ihop ett panorama.
V%C3%A4sman2.jpg

Vågade mig ut på isen, men vara efter strandkanten.
rr029.jpg

Efter att lekt klart på isen var det dags att ta sig vidare, kostade på mig lite stig fast målet var att få mil på asfalt.
rr032.jpg

Skippar bilder på cykelbanecyklingen och går direkt på lokgaraget som jag bara besökt på sommaren med då brukar den vara vattenfylld, med lite tur är det is nu istället. Brukar vara is långt in på sommaren längst in.
rr034.jpg

Gångtunneln man passerar igenom under vägen.
rr035.jpg

Har bara postat ungefär 800st bilder på cykeln så jag tänkte det var bäst att ta en bild till!
rr036.jpg

Tur man släpar med sig prylar, tog med en ficklampa ifall jag skulle bli ute tills det hinner bli mörkt. Kom väl till pass nu!
rr038.jpg

Någon snäll person hade klippt upp ett fint hål i gallerstaketet.
rr043.jpg

Isstalagmiter direkt när man kliver in, det var rena isgatan, SPD-dojjor var inte det bästa skovalet! :)
rr045.jpg

Som tur var hade det lossnat sten och annat från väggar och tak så man fick lite fäste.
rr046.jpg

Mutanthattifnatter!
rr047.jpg

Närbild
rr049.jpg

Andra isbitar som ramlat ner, behöll hjälmen på! :)
rr050.jpg

Drygt en meter hög stalagmit! (Jag till vänster)
rr051.jpg

Längre än så här lyckades jag inte ta mig in i Hattifnattiland innan det blev öppet vatten, tunneln såg ut att sträcka sig en bra bit till in i underjorden, skulle vilja utforska hela vägen.
rr052.jpg

Efter att tagit mig ut igen och följt cykelbanan ett tag till insåg jag att jag förmodligen hade kunnat cykla runt Väsman utan problem så jag beslöt mig att vända tillbaka, Ludvika skymtar i horisonten.
rr057.jpg

Försökte variera sträckan på hemvägen, passerade ett antal hästhagar.
rr061.jpg

Tog en avstickare till stranden igen men vågade mig inte ut på isen, trots att jag mötte en man med både hund och barnvagn ute på isen som bedyrade att den minsann var tjock nog att vistas på.
rr066.jpg

rr067.jpg

Väl tillbaka i Ludvika började det skymma men jag hann hem innan jag behövde använda lyse.
rr071.jpg

Det var allt annat än ren asfalt på vägen men nu har jag nog fått ihop drygt 50km på dubbdäcken, även kört en del knöcklig stig utan att tappa ett endaste dubb så nu får det vara nog med tråkig vägcykling och dags för stigåka!

GPS-spår för den intresserade: http://www.endomondo.com/workouts/117091816

Några fler bilder: https://plus.google.com/u/0/108568522765874653261/posts/bKFZfh9w9RS

Kristoffer R skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack, alltid läs- och sevärda RR.
>
> Något gör att jag är inte helt bekväm med
> grottcykling. ;)

Tack! :)

Synd jag inte fick in cykeln genom hålet, kanske går om jag tar av hjulen, hmmm?

Skulle haft bättre grepp då!

Tack!

Dirty_rider: Jo, iofs, verkar som den användes för att backa in tåg för att underlätta lastning.

svalgis: Hoppas det jag med! =)

Superfin RR, grymma bilder. Beträffande gruvan eller vad det nu var, spontant en plats man inte leker på utan att nån vet att man är där. Men jag hade nog också gått in en bit, nyfiken i en strut.

Sagolika bilder som vanlihg Harri. Blev sugen på en cykletur i Hattifnattarnas land jag med.Klart jag hade cyklat ner i grottan om jag kunnat :P Nyfikenheten är en ju. Hade blivit mer nervös av att cykla ut på isen - fast det ser himla kul ut....

Tackar! :)

@Tengil - Hade inga filter.

@Hasse#7 - Jag hade ju hjälm på mig! ;)

@Jenny W - Tack o lov så lutade tunneln inte neråt, I så fall hade jag varit kvar där fortfarande! ;)
Apropå sjöisen så höll jag mig till strandkanten, hade i värsta fall blöt ner fötterna, är för mesig för att våga chansa. :)

42Hz skrev:
> Hmm, dags för ett återbesök, undrar om det
> finns is i gången?

Kommer ihåg den här som om det var igår jag läste den, superbäst. Blir väl inte lika vacker om du gör om den nu med tanke på avsaknad av vinter.

Nu gjorde du mig förvirrad ett tag.. Trodde först du köpt tillbaka din Reign.. Tills jag kollade året. Sedan kände jag också igen den här helt grymma RR'en.

tobbe83 skrev:
> Nu gjorde du mig förvirrad ett tag.. Trodde
> först du köpt tillbaka din Reign.. Tills jag
> kollade året. Sedan kände jag också igen den
> här helt grymma RR'en.

+1 blev förvirrad....både av cykeln och snön

Var nästan till samma breddgrad idag men fick klättra hågra hundra höjdmeter för att hitta snö. :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp