(RR) Att gå över ån efter vatten i Vendelsö

Raven_64

Ny medlem
I fjol höstas anordnade JockeP en Happy easy ride i Vendelsö, med de tre sjöarna som tema för dagen. En tur som jag njöt av länge :)
Hittade tråden kring detta igen med lite trådarkeologi... Motiverad och med en något diffus minnesbild över hur vi egentligen snurrade runt i i skogen denna sena oktoberdag, så rustades cykeln med gps karta och ryggan med lite choklad och dryck.
Färden tog sin början vid Kvarnängen och tgspåret som där finns, hittade sedan en liten genväg i skogen som verkade gå i rätt riktning. Trevliga rötter i lagom svårighetsgrad för en lönnfet 49 åring. Till min förvåning fanns där en liten sjö. Skyltarna var tydligt avskräckande att man där inte får fiska...
Nåväl, vidare längs en grusväg och återigen en fin liten stig med två fina övergångar över mindre bäckar och sedan en riktig "fästing single track" ner mot Källtorp. Hittade en liten avstickare på en stig och undrade om denna månne mynna ut i samma spår som vi körde i fjol höstas.... Mycket riktigt, till min stora glädje! Där var ju nedfarten från stigen och ner mot en av sjöarna...Total glädje!!! Snurrade runt ett bra tag och bara njöt.... Här har man finfina cykelstigar inom 5 minuter från hemmet, och så envisas man med att gå över ån...till Hellas..

Bilder från dagens tur kommer...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    110.8 KB · Besök: 17
Härliga bilder.
Området runt källtorp är ju jättefint. Har aldrig cyklat där men promenerat en hel del.

Men detta hade jag inte en aning om...
"Källtorp spontaneous nude beach is located at the Lake Källtorp in Nacka, straight across the lake from the farm Källtorp."

Kul, ser ut att vara fin cykling där. Man ska aldrig förakta "hemmatrakterna"

Tillbaka
Topp