[RR] Blacksburg Virginia, en racertur.

Wilier

Aktiv medlem
Är på en liten rundresa i USA och just denna helgen firade jag i Blacksburg Virginia. En liten ort med ett stort universitet och ett väldigt bra transportforskningsinstitut som jag har varit på ett par dagar.
Området är väldigt vackert med rätt höga berg och ganska djupa dalar, en hel del skog också för den delen. Kom alltså hit utan cykel och med bergänsat med träningskläder, men USA är ju ett fantastiskt land. En kille på institutionen var såklart cyklist och trollade fram hoj, skor och hjälm som jag kunde låna över helgen. Sen ringde han en vän och voila så var en cykeltur ordnad.

Lördag morgon 09:00 gav vi oss iväg. Temperaaturen avr lagom för kortbyxor men jag hade hört om regn så jag tog regnjacka till tops. Hojen jag fick låna var en redline cross i liten storlek, funkade kalasbra.
P1011209Medium.JPG ht=544

Vi gav oss iväg nerför en väldigt lång utförskörning, helt underbar. Vi körde sedan längs en dalgång i böljande landskap, väldigt vackert och fort gick det. Sen började det regna ordentligt vilket var otrevligt då jag inte hade några galsögon, linserna blev väl spolade i alla fall. Det regnade faktiskt i nästan två timmar och när det väl slutat fick jag till några suddiga bilder i alla fall.
P1011198Medium.JPG ht=544

P1011199Medium.JPG ht=600

P1011200Medium.JPG ht=600

P1011201Medium.JPG ht=600

P1011204Medium.JPG ht=544

Vi körde några backar och dom var bra, mycket bra. Tre timmar blev det och jag var väldigt trött på slutet.

Bilagor

Wilier

Aktiv medlem
Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjuvträning... Du får se upp, jag har en 7.2 kg
> hoj på g och formen är raskt stigande...

jag ser upp och ser en vacker blå himmel, ahhhh.

Leo

Ny medlem
Grumt, ser fint ut där med, låter som bra vägar att cykla på! Den där crossen såg inte lätt ut, inte som din racer hemma? :-)

Fredrik: Har du rånat banken eller? :-) 7.2kg, då får du allt pynta upp bra med slantar, även om det är en Canyon. (ska kolla måtten strax, kolla PM om en halvtimma)

/Leo

ething

Aktiv medlem
Grymt. hade liknande upplevelse i White falls, michigan. En handlare lånade utan problem ut en MTB till mig när han fick höra läget och sedan blev det en skön kvällsrunda. På gott och ont fick man bara köra på deras preparerade spår (ingen allemansrätt i state parks) och de hade svårt att tro på hur rotig och stening svensk bohusterräng kunde vara...

W

wilier med tv internet

Guest
Deras mtb spr ar just lite lustiga, mycket ar byggt o preppat. MTB tavlingen jag sag i sondags gick iofs pa leriga, steninga stigar med en del rotter. Dom led fruktansvarda kval.
Kan annars verkligen rekommendera omradet. Sitter just nu i new york och ser en hel del skona budcyklar, fan vad dom kor i den har helt absurda trafiken. I ovrig har vi nu visat nya volvo xc70 for den amerikanska publiken och det ar en riktigt piffig bil for cyklister.

ething

Aktiv medlem
Willier
Hur kunde ni åka utan detaljerad återvinningsinformation (read: Why am I not there!?)

Läser man MBA och liknande så inser man att deras spår är "väldigt" preparerade, de som finns är dessutom välanvända, I white falls fanns det många spår men väldigt få var vad vi skulle kalla tekniska. Få lista ut hur jag hittar en bra konferens i Colorado nästa gång.

Jubelero

Ny medlem
Satt precis och tänkte på det igår.
"Var det inte där som Wilier...."
Jävla otäckt.

Det verkade inte vara dina vitmaktkompisar från BK som gjorde det iallafall.

kokodrill

Aktiv medlem
Verkligen skrämmande. Kollar nu på TV om hela händelsen. Hoppas att du är okej Wilier.

Keep on biking!

Wilier

Aktiv medlem
Är tryggt hemma i sverige nu men det känns jäkla läskigt.

Trodde först det var någon virginsk vitmakt kille som gjort det men mina fördommar fick på skam. Känns som ett ganska rejält svartsjukedrama, hur fan kan man bli sååå sur att man skjuter över 30 personer???

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer