RR Bodö Böddlenes Ball

Stojje

Aktiv medlem
RR Bodö Böddlenes Ball
Råkade som av en händelse stöta på lite klipp på youtube från Bodö böddlenes ball 2011. Bodö råkar ju ligga bara ett norrländskt stenkast från hemmet i Skellefteå så jag bestämde mig för att dra ihop lite kompisar och åka dit för eventet 2012.
Sagt och gjort, helgen 15-17 juni åkte vi dit, hade fint väder, magiska vyer, träffade nya vänner och hade inte minst grym cykling. Mumma för Am-Cykling
GOPR0087.jpg

Vi kom vår vana trogen lite sent så våra norska vänner hade redan hunnit köra en vända. Vi trampade upp på Kejservarden, insöp utsikten i några minuter och introducerades sedan i norsk utförcykling via "Framsia". Tyvärr blev det inte fotat så mycket cykel-action även om det fanns mycket gott om det. Förevigandet av actionen överlämnades till Go Pron, ( film kommer senare.)Go pron fick också ansvara för fotandet denna fredagskväll eftersom jag glömt systemkameran i bilen när vi skulle snabba oss igång.

GOPR0088.jpg

På toppen av Kejservarden finns en liten guide över vilka toppar man ser och avstånden till dem.

GOPR0093.jpg

Utsikten genom ett hjul

GOPR0095.jpg

Till och med norrmännen verkade tycka att det var fint.

GOPR0097.jpg

Mera utsikt.

Framsia var väl kanske den karjaste och öppnaste av de linjer vi körde under helgen. Skulle tydligen vara DH NM där senare under sommaren. Ett långt och bra åk i alla fall.

Lördag morgon började me ett idogt trampande uppför en lättrampad grusväg.

IMG_8741.jpg

Jag måste säga att norrmännen tog det faktiskt ganska lungt uppför.

IMG_8746.jpg

tack vare dessa pauser på uppvägen blev det rätt bra med fototillfällen.

IMG_8757.jpg

Sen blev det en paus med lite mera prat och umgängeldse

IMG_8778.jpg

Sen blev det en lite paus med förtäring på toppen.

IMG_8788.jpg

Danne passar på att cykla runt lite och kolla läget.

Nu var det dags för lite riktig cykling. Dagens etapp var planerad som en lite längre tur, kallad Löpsfjället. Början är lite böljande,bland ris och buskar, sen blev det lite stigning upp på kalfjället innan utförskörningen börjar, från början svagt utför för att sedan bli allt bantare.

IMG_8801.jpg

Så här ser Claus ut när man håller kameran lite snett.

IMG_8802.jpg

Så här ser Andreas ut när man håller kameran lite mer som man ska.

IMG_8824.jpg

Också SvenRoger kör på samma inrun

IMG_8858.jpg

Geir vill fota så han drar iväg först.

IMG_8860.jpg

Sen kommer resten efter.

IMG_8864.jpg

Eftersom jag tycker det var fint får ni stå ut med flera bilder från just denna plats

IMG_8876.jpg

Såja

IMG_8880.jpg

Efter en stunds adrenalinpåslag blev det en liten klättring igen och svenskarna kunde avancera i startfältet.

IMG_8897.jpg

Inte brant ännu men farten börjar komma

IMG_8903.jpg

Efter det där krönet hade jag inte tid att plocka fram kameran på en timme eller så.

Efter löpsfjället blev till att klättra upp på Junkerfjället.

IMG_8913.jpg

På junkerfjället blev det paus med utsikt över Bodö innan vi började rulla nedöver igen.

IMG_8921.jpg

Andreas ( för övrigt initiativtagare till arrangemanget) visar början på Bodös freeridebana.

Nu är det dags att sova gott folk men fortsättning följer.

RR Bodö Böddlenes Ball
Kul ni gillar bilderna. Bongo, helgen vi var där hade nato norges typ största flyguppvisning i 3 dagar. Röken kommer från formationsflygningar med F16

RR Bodö Böddlenes Ball
Här kommer fortsättningen

Efter löpsfjället+ junkerfjället blev det grillat. Sedan upp på kejservarden igen på en eftermiddagstur. Åket hette "Nummer 6".

IMG_8929.jpg

Gänget mot toppen

IMG_8933.jpg

Paus och uppladdning

IMG_8928.jpg

Utsikten denna eftermiddag

IMG_8939.jpg

Clauss och Tony

IMG_8936.jpg

Andreas

IMG_8957.jpg

Arne i en knepig passage

IMG_8962.jpg

Clauss

IMG_8994.jpg

Den här bilden får väl avsluta det hela.
Nu ska jag bara färdigställa filmen

RR Bodö Böddlenes Ball
Nu har jag till slut gjort klart filmen.
Se och njut

Det verkar som att BBB12 ( bodö böddlenes ball 2012) betyder nåt obcent på spanska med tanke på alla "liknande" klipp som dyker upp

Tillbaka
Topp