(RR) - Bulgarien (med Giro)

Fy fan, vilken dag 😭😬😭😬
IMG_3875.webp

BĂ€st idag = komagesoppa
SÀmst idag = timmar av ösregn.
Gula huset pÄ bild Àr alltsÄ en av mÄnga fina butiker som gav oss brÀnsle lÀngs vÀgen.
Bensinstationen i Antonov var en annan oas i ösregnet, glömmer aldrig de tio minuterna jag fick njuta dess vÀrmande atmosfÀr.
IMG_20260509_131013.webpIMG_20260509_120604.webpIMG_20260509_115554.webpIMG_20260509_115455_1.webpIMG_20260509_112953.webpIMG_20260509_112224.webpIMG_20260509_111559.webp

BÀst idag - killen som stod med högtryck pÄ uppfarten och skulle tvÀtta sin cross. Innan han visste vad som hÀnde hade Jarek tagit den ur handen pÄ honom och tvÀttade bort 5 kg lera frÄn cykeln.

SÀmst idag - toaletten pÄ Kaufland dÀr jag först trodde att jag skulle kunna lÀtta lite pÄ min vikt - men efter att ha sett vad bulgaren innan mig hade gjort mot det stackars porslinet gick det över.

Punkastatistiken fortsÀtter pÄ sin inslagna bana, 1,5 punka pÄ slang.

I övrigt gött vÀder, mÄnga klÀttringar och om man nÄgonsin undrat var alla gamla japanska 4*4 bilar tar vÀgen sÄ Àr det alltsÄ hÀr de lÀggs pÄ hög.

Man hade ju hoppats pÄ lite hÀftiga bilder frÄn start och mÄlgÄng i Girot. Och en autograf och idolfoto med Vingen. Men det blev ju bara leriga grusvÀgar ---- ? Bara att försöka igen, det Àr ju mÄnga etapper kvar !

Aerohandskarna pÄ ser jag. Viktigt att hÄlla uppe farten!

Hur fan ska man annars fÄ grepp om en iskall fuktig flaska av odefinerad fermenterad vÀtska som lika gÀrna kan komma frÄn kossans juver som frÄn tjurens testiklar....

JÀvla bra handskar faktiskt! Ywykbike, kostar en spottstyver hos ali. Typ skönaste handskarna jag Àgt under all min cykeltid.

Ännu en fin dag, vi knĂ€ckte 2000 hm idag. Inga konstigheter egentligen, dagen började med första punkalagningen redan innan vi lĂ€mnat hotellet och sen blev det sĂ„ klart en till senare under dagen. I samband med detta tĂ€nkte jag snabbt byta bromsbelĂ€gg givet att jag hade runt 2 micrometer kvar fram. SĂ„ klart skulle ovĂ€dret bryta ut just dĂ€r och dĂ„, och sĂ„ klart skulle undertecknad sprida ut sina grejer överjĂ€vlaallt sĂ„ det blev en fantastisk kapplöpning med om ovĂ€dret skulle nĂ„ kulmen först eller jag skulle hitta alla jĂ€vla smĂ„delar.
Vi hann vÀl precis fÄ pÄ oss regnjackorna innN helvetet bröt ut.

Som tur hittade vi en butik efter nÄgra km utför dÀr vi sökte skydd tills ovÀdret dragit över. Sen vidare nÄgra km tills jag tröttnade pÄ att behöva trycka 200 watt nerför för att fÄ det att rulla. Det blev lite tight med de nya belÀggen sÄ vi stannade och mekade broms.

Sen vidare de sista km innan vÄrt slutmÄl Bovtegrad. En riktig drömmig historia som mest bjuder pÄ sprÀngsten och avspÀrrningar. Verkar som de har lagat nÄgon central ledning.

Hotel Plaza levererar i alla fall bÄde rum och ett gediget utbud av snacks och dryck att fylla pÄ med inför sista etappen till flygplatsen i morgon.

Hoppas sista biten fĂ„r smidigt - Ă€r jĂ€vligt orolig för Jarek. Idag har han sagt att nu jĂ€vlar ska han fixa tubeles nĂ€r han kommer hem, han gillar sina nya Shimano pedaler, han glömde fota sin komagesoppa och flera gĂ„nger under dagen sa han "vi skiter i den hĂ€r grusbiten och tar asfaltsklĂ€ttringen istĂ€llet". Jag hoppas han Ă€r okej, men kĂ€nner inte riktigt igen honom đŸ€ŁIMG_20260511_112649.webpIMG_20260511_120243.webpIMG_20260511_120303.webpIMG_20260511_135450.webpIMG_20260511_140840.webpIMG_20260511_120254.webpIMG_20260511_120258.webpIMG_20260511_131946.webpIMG_20260511_180932.webp

Hur fan ska man annars fÄ grepp om en iskall fuktig flaska av odefinerad fermenterad vÀtska som lika gÀrna kan komma frÄn kossans juver som frÄn tjurens testiklar....

JÀvla bra handskar faktiskt! Ywykbike, kostar en spottstyver hos ali. Typ skönaste handskarna jag Àgt under all min cykeltid.

Ännu en fin dag, vi knĂ€ckte 2000 hm idag. Inga konstigheter egentligen, dagen började med första punkalagningen redan innan vi lĂ€mnat hotellet och sen blev det sĂ„ klart en till senare under dagen. I samband med detta tĂ€nkte jag snabbt byta bromsbelĂ€gg givet att jag hade runt 2 micrometer kvar fram. SĂ„ klart skulle ovĂ€dret bryta ut just dĂ€r och dĂ„, och sĂ„ klart skulle undertecknad sprida ut sina grejer överjĂ€vlaallt sĂ„ det blev en fantastisk kapplöpning med om ovĂ€dret skulle nĂ„ kulmen först eller jag skulle hitta alla jĂ€vla smĂ„delar.
Vi hann vÀl precis fÄ pÄ oss regnjackorna innN helvetet bröt ut.

Som tur hittade vi en butik efter nÄgra km utför dÀr vi sökte skydd tills ovÀdret dragit över. Sen vidare nÄgra km tills jag tröttnade pÄ att behöva trycka 200 watt nerför för att fÄ det att rulla. Det blev lite tight med de nya belÀggen sÄ vi stannade och mekade broms.

Sen vidare de sista km innan vÄrt slutmÄl Bovtegrad. En riktig drömmig historia som mest bjuder pÄ sprÀngsten och avspÀrrningar. Verkar som de har lagat nÄgon central ledning.

Hotel Plaza levererar i alla fall bÄde rum och ett gediget utbud av snacks och dryck att fylla pÄ med inför sista etappen till flygplatsen i morgon.

Hoppas sista biten fĂ„r smidigt - Ă€r jĂ€vligt orolig för Jarek. Idag har han sagt att nu jĂ€vlar ska han fixa tubeles nĂ€r han kommer hem, han gillar sina nya Shimano pedaler, han glömde fota sin komagesoppa och flera gĂ„nger under dagen sa han "vi skiter i den hĂ€r grusbiten och tar asfaltsklĂ€ttringen istĂ€llet". Jag hoppas han Ă€r okej, men kĂ€nner inte riktigt igen honom đŸ€ŁVisa bilaga 829836Visa bilaga 829837Visa bilaga 829838Visa bilaga 829839Visa bilaga 829840Visa bilaga 829841Visa bilaga 829842Visa bilaga 829843Visa bilaga 829844
Du Àr sÀker pÄ att det inte Àr nÄgon bulgarisk Jarek-kopia du plockat pÄ dig av misstag?

(Ser trevligt ut pÄ bilderna).

Tillbaka
Topp