[RR] Busungar i Hellas

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
[RR] Busungar i Hellas
Sicken gyllene dag :)
Start med cykeltur till bageriet med klonerna för köp av frukostbröd. Avslut med en ruggigt god grillmiddag med ungstekt färskpotatis till karrén och fintysk färsklök till greksalladen. Mellan det en heldag i Hellas. Kan det bli bättre?
1Businnanstart.JPG ht=544
2Startklarabusungar.JPG ht=544

Pajsarna och jag startade med att ta oss billededes till Nacka gård. Därifrån tog vi oss upp vandrandes till högplatån via Traktormakts backe men med breda leenden.
3Vandringenupptill.JPG ht=544

Eftar att ha busat loss tillsammans på Champs Elysee lyckades pappa hitta en rejäl rothög bortåt Indianer o Vita, bara att garva :)
4Rttirothrket.JPG ht=544

Halvvägs, uppe på knölen, på I&V blev det bananpaus. Det var välbehövligt för frukosten hade tagit slut här.
5FikapIoV.JPG ht=544

Väl nere vid kyrkogårdsparkeringen blev det snickerspaus. MarkusF dök upp och försvann efter några glada tillrop rätt österut... Vi tvekade inför nästa beslut, vilken stig skulle vi ta? Beslutet blev att ringa mamma. Så det blev familjelunch på Hellasgården med både lillsyrran och mamma. Efter pankakslunchen beslöt storebror att det fick räcka med rötter för honom så han stack hem till polarna på gatan.

Jag chansade på att Gurkan skulle orka med Ulvsjöslingan. Den chansningen gick hem med marginal och vi fick en magisk eftermiddagstur där inte heller Tre Amigos lämnades orörd. Gustav fick tillfälle att upptäcka saker om sin förmåga som han inte visste själv och hans pappa fick en tår i ögat när lillsonen tveklöst besegrade branterna ner från ledningsgatan :) Det blev några bilder härifrån oxå.

Bilagor

• 6 Flygtur ovan Ulvsjön.JPG
    6 Flygtur ovan Ulvsjön.JPG
    93.8 KB · Besök: 60
  • 7 Gurkan surfar hällar.JPG
    7 Gurkan surfar hällar.JPG
    123.2 KB · Besök: 72
  • 8 Gurkan sufrar hällar 2.JPG
    8 Gurkan sufrar hällar 2.JPG
    118.1 KB · Besök: 78
  • 9 Tryck uppför.JPG
    9 Tryck uppför.JPG
    107 KB · Besök: 84
  • 10 På spång.JPG
    10 På spång.JPG
    128.1 KB · Besök: 57
  • 11 På hemväg.JPG
    11 På hemväg.JPG
    101.6 KB · Besök: 65
  • 12 Fullt fokus i branten.JPG
    12 Fullt fokus i branten.JPG
    121.1 KB · Besök: 61
  • Tre Amigos.JPG
    Tre Amigos.JPG
    117.6 KB · Besök: 66
Senast redigerad av en moderator:
[RR] Busungar i Hellas
jojohanna skrev:
-------------------------------------------------------
> När man ser detta så vill man bara reproducera!

Jamenförtusan om du inte har rätt. Från att tycka att vasektomi var en alldeles utmärkt problembesparare inser jag att de däringa avkommorna inte behöver bli av snor allena gjorda.

[RR] Busungar i Hellas
jonzén: Får jag låna dina ungar sen? Jag orkar nog inte skaffa några ena, men för sådana här flumturer i skogen kan dom nog vara kul.

Bra jobbat fjärdis!

[RR] Busungar i Hellas
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Det måste bli en HappyKidsRide snart!
>
> Fina bilder Fjärde. Jag förstår känslan och
> tåren i ögat. ;-)
>
jansson99: Anordna en sådan här i GBG så hakar grabben på med en gång utan tvekan.

Fjärdebrunn: Vilka underbara bilder, killen är ju duktig helt klart!

[RR] Busungar i Hellas
Längtar tills mina två smådjur vill rycka stödhjulen. Då ska det bli bilen till stigarna =)
Dessa Kids-ride trådar är klart inspirerande!!

[RR] Busungar i Hellas
Grymt Fjärdebrunn.

Som nytänd cyklare på gamla dar och min första MTB så är alla inspirerande bildinlägg nog det som fångar mig mest på Happy även om det finns mycket nyttigt blandat med allsköns 'övrigt' som ett tidsfördriv (fan, numera sitter man med laptopen i knät på kvällarna och tycker den inte bara är ett jobbredskap..).

Dina bilder på kidsen är minst lika inspirerande eftersom jag själv inte riktigt vågat mig ut i skogen (jodå lite stigcykling har det blivit, men annars räknar jag mig nog till wannabee, än så länge), men banne mig om jag inte tar min 6:åriga grabb med mig till Hellas och prövar själv....

Det bästa med att ha grabben med borde bli att ingen ifrågasätter varför vi tar de lättare spåren :-)

/putte

[RR] Busungar i Hellas
Tack för alla vänliga kommentarer. Har aldrig coachat fram grabbarna, iaf Gurra, så hårt samtidigt som vi haft så kul tillsammans på cyklarna. Turen satte sig liksom i den fadrerliga hjärteroten :)

Markus, de var rätt trötta där. Efter IoV tog vi en sväng ner mot Damtorpssjön, typ SSWC-kroken så de hade just tagit backen uppfrån sjökanten när vi sågs. Snickers gjorde gott, så vi orkade med att släpa oss upp till tops vid pulkabacken mittemot Hellasgården för ett garvande DH-åk innan vi anslöt till modern vid uteserveringen.

Pata2, hoppas vi inte körde bort dig. Den toppen är kontemplativ och jag ville visa utsikten för Gurkan. Rylingen försökte självklart kliva över kanten :O Riktigt fin storhjuling du har!

[RR] Busungar i Hellas
Härliga ungar Oscar... Gurra, Gurkan och Gustav, är det samma kille eller heter dom ungefär samma sak? Gurkan har jag hört talas om och antog att det var samma person, så hur är det nu?

[RR] Busungar i Hellas
Att köra bort mig klarade jag själv av lite senare :) Hård grabb Gurkan! 29" känns rätt för långbeningar, som du själv la märke till man reagerar inte lika mycket på de stora hjulen ihop med en stor ram -propotionerna blir liksom rätt. Naturligtvis så har man dock skaffat sig ett jobb och klippt sig och har knappt tid att nyttja den.

[RR] Busungar i Hellas
Är det 15":are eller? Måste vara ungefär hälften så lätt att köra över en rot med så små däck som en 29" med andra ord. Eller är 15 tum the new shiznitz?

Såg ni MarkusF i skogen, bara det är ju en cykelornitologisk händelse. Vad gjorde han utanför sitt asfaltsterritorium? Är det månne växthuseffekten som fått honom att häcka i andra områden? :-D

[RR] Busungar i Hellas
Fyller på med mina busungar i Årstaskogen i dag efter skola/dagis :-). Riktigt kul att lilltjejen kommit ut i skogen nu, hon också.

a1.jpg ht=480

a2.jpg ht=480

Tillbaka
Topp