[RR] Cernica, Rumänien

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Cernica, Rumänien
Tjena,

Här är lite bilder från en gårdagens tur med polarna. Ungefär 15-20 minuter med bil på Bukarests ringväg från där jag bor och man kommer till Cernica. Stället är känt för sitt kloster. bild från nätet:
01.jpg

Det är nollgradigt men har varit frost under natten. Vi börjar med en transportsträcka
02.jpg

Sen kommer värsta diket
03.jpg

Glada miner och en del ordentligt påpälsade... Killen till vänster (Catalin) kör för Cube och passar på med turer som denna nu när tävlingssäsongen är över. Samma för Razvan till höger, som kör för Giant och som i stort sett alltid är på pallen i alla XC och Cyclocrosstävlingar i Rumänien.
04.jpg

Vildsvinsjakt pågår, så vi får ta en annan väg
05.jpg

..som bjuder på en punka
06.jpg

Väl fixat så kommer vi ner till en sjö med en asskön stig som vi följer rätt länge
07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Vi tar en paus och njuter av solen
14.jpg

Och fortsätter sen sista biten längs sjön
15.jpg

Sedan viker vi av upp i skogen igen
16.jpg

Tog med den här bilden bara för stenen till höger. Alla skogar runt stan är febrilt markerade med dessa vita stenar
17.jpg

Och så en bild på det tyvärr ofta förekommande fenomenet att bara tippa skräpet mitt ute i skogen. Som i Sverige på 50-talet. Bara att nu har vi grymt mycket mer förpackningar än vad vi hade då. Ingen bra kombination med en kultur att slänga att kring sig i naturen...
18.jpg

Bitvis rätt lerigt
19.jpg

Suddig bild på glada grabbar efter 3 timmar i skogen. Yep, jag har en skitful mössa och en urgammal tröja från Cykelcity... :-)
20.jpg

Hare finfint hemma i snön - ser läckert ut på de bilder jag sett. Hoppas det består - ska hem över jul och har en hoj som väntar...

Sigge

[RR] Cernica, Rumänien
PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul att se att ni har happyrides:-)
> /Peter

Happyride och geografilektion runt ett område som oftast bara innebar att lära sig vad huvudstaden hette när man gick i plugget. Tack!

[RR] Cernica, Rumänien
Robert skrev:
-------------------------------------------------------
> Go tur. Inga branta upp å ner den här gången?

Yep, flackare nu... Blir lite väl mycket snö i bergen nu, men de finns där. En dryg timme bort och det blir nog skidåkning till helgen.
Hare!

[RR] Cernica, Rumänien
Var det inte bara att rycka styret över diket? ;)

Såg ut som en trevlig runa och vilken härlig frånvaro av snö! :)

Tillbaka
Topp