[RR]Eftermiddagstur i Olofström

snoogans

Aktiv medlem
Jag och en polare drog en runda på ett par timmar i eftermiddags, ruskigt fint väder och Blekingeleden/Skåneleden levererade som vanligt.

20120430_123421.jpg

Glömde ta bilder i början, men här är vi vid tvätthallarna, ruuuskigt brant!

20120430_123736.jpg

Samma backe fast neråt!

20120430_124602.jpg

Uppe på höjden, utsikten är inte så dum här, klättringen började vid sjönivån!

20120430_125226.jpg

Boafalls topp, Blekinges näst högsta punkt.

20120430_130014.jpg

Jonte attackerar nerför Boafall.

20120430_131831.jpg

Skåneleden tillbaka mot Jämshög.

20120430_132117.jpg

Kraftledningsgatan i Östad!

20120430_132151.jpg

Samma kraftledningsgata, utsikt över Östad och Ryssberget.

20120430_132546.jpg

Bro över Holjeån!

20120430_132534.jpg

Framme vid vindskyddet i Östad.

20120430_133001.jpg

Östadfors

20120430_132957.jpg

Sista bilden och sista skogsnutten, asfalt hem efteråt!

Senast ändrad:
Mäktigt. Brukar också köra på blekingeleden fast den östra delen Ronneby - Karlskrona. får bli en tur till Olofström i sommar och köra den delen av leden.

Har cyklat själv ett tag nu runt Olofström hade vatt kul med nån mer som vill hänga på.
Blekingeleden är kanon o cykla på förutom sträckan mellan slagesnäs till Fritzatorpet var ett äventyr om nått, fick bära cyklen genom det mesta av sträckan hamnade bland vildsvin blev jagad av två hundar cyklade fel blev jagad igen, så ta inte den delen ej framkomlig med cykel.

Tjena, Marcus här!

Jo den rundan har jag också testat innan, den delen av Olofström är ingen höjdare att cykla. Bäst är det ifrån Halens Camping och sen söderöver.

Jag cyklar lite då och då när jag är nere i Jämshög, kan höra av mig om jag ska ut i helgen. Sen träffade jag Roger här på forumet i skogen för ett par veckor sen och vi snackade om att dra en lite längre runda när vädret blivit lite stabilare. Finns en rolig runda som jag och några till cyklade för några år sen, sök på forumet så hittar ni lite bilder.

Fina bilder Marcus! Boafall/halen/rödhult är faktiskt riktigt fint.
Jag är inte hemma denna helgen, men hade varit kul med en runda längre fram!

Senast ändrad:
Lånar tråden lite...
Har nu tagit upp mitt cyklandet igen efter några års frånvao.
Så är någon i olofströms trakten sugen på en eftermiddagstur ( fast de e sent på året) hade de vart skoj att ta en tur. E inte skoj att alltid köra själv.

Har bommat att du svarat här, PMar mitt mobnummer brukar köra ett par rundor i veckan, men nu blir det mörkt tidigt så man bör nästan komma iväg 16-16.30 för att det ska vara nån mening.

Är hemma på måndag igen,
så vi kunde sikta på en runda näsra vecka..
Har inga problem att sluta tidigt
Så man kan komma iväg lite tidigare...

Låter kalas, jag jobbar helg så jag kan i stort sett när som. Lättast är att börja ifrån Jämshög sen ut i Rödhultskogen upp mot Olofström!

Tillbaka
Topp