[RR] En bra kväll

erik_f

Ny medlem
[RR] En bra kväll
En trevlig lagom sval, lagom varm kväll, en kväll perfekt för cykling. Åkte en tur själv på ca 3h. Först runt i stan och letade roliga saker att hoppa på men efter ett tag så gav jag upp och körde upp på Norra berget.

Början på "hoppstigen" Sundsvalls kanske skönaste stig, grumt flyt och några små skutt om även om det ser lungt ut i början.
kvall_1.jpg

kvall_2.jpg

kvall_4.jpg

Slänger in en blid på hojen också
kvall_3.jpg

kvall_8.jpg

Mer stig
kvall_5.jpg

kvall7.jpg

Jag fick med mig själv på bild...
kvall_6.jpg

Efter hoppsigen så klättrades det upp och kördes tillbaka upp på berget och ned åt andra hållet
kvall_11.jpg

Om man fortsätter rakt fram och inte svänger höger efter att man klättrat den branta baken på väg till hoppsigen så hittar man några helt nya gångstigar där man kan köra riktigt fort.
kvall_9.jpg

kvall_10.jpg

kvall_14.jpg

In mot staden igen
kvall_13.jpg

några skinnie-drops bakom stadshuset fick vara början på avrundningen
kvall_12.jpg

Slutligen hittade jag fram till en liten trappa som jag dubblade som avslutning
kvall_15.jpg

En liten film på trapp hoppet får bli avslutningen på min RR.
http://www.frojdh.org/bilder/mtb/hoglunda_trapp.avi

[RR] En bra kväll
Ser ut att vara härliga stigar det där! Tacksamt med en grusslinga som bjuder på skön natur direkt bredvid spåret. :-) Och tack för ett jättefint avslut! Precis lagom för att runda av en skön kväll. Känns som att du fick med en fridfull och nöjd stämning från körningen. :-)

[RR] En bra kväll
erpkrap skrev:
-------------------------------------------------------
> Sundsvall, det måste vara Södra berget eller??

Norra Berget... men nästan rätt

[RR] En bra kväll
> Början på "hoppstigen" Sundsvalls kanske skönaste
> stig, grumt flyt och några små skutt om även om
> det ser lungt ut i början.

Det där är ju ingen stig, juhhh.. ;) Den är skön, men det finns ju många roligare stigar.

Förresten har ni provat stigen som svänger av till vänster från huvudgrusvägen på norra, precis efter man startat från Grankotten, kanske 300 meter in på grusvägen. Trevlig stig! (men lite kort)

f

[RR] En bra kväll
feffemannen skrev:
-------------------------------------------------------
> > Början på "hoppstigen" Sundsvalls kanske
> skönaste
> > stig, grumt flyt och några små skutt om även om
> > det ser lungt ut i början.
>
> Det där är ju ingen stig, juhhh.. ;) Den är skön,
> men det finns ju många roligare stigar.
>
> f

Japp som sagt det är en skön "stig" med härligt flyt. Men letar man riktiga stigar så finns det mycket roligare runt kliss och ned för södra...

Funderar på vad som är roligast att köra är det skogsmaskin spåret ned från södra, kliss eller något annat?

Nån som har en kandidat till bästa stig i sundsvall?

[RR] En bra kväll
Baksidan av södra är jag sugen på, slurp! Och nu är det äntligen cykelbygge på gång varje fall, en preliminär design är färdig och inlämnad. :D

[RR] En bra kväll
En Gran Mal med en Rocco i baken och en trippelåtta fram skulle inte vara fel, om man slappp trampa... men en smutspåse blir nog bra. Om du inte ska byta till en HT

Tillbaka
Topp