RR - En helg i Trysil o Rörbäcksnäs

Knä-Ola

Aktiv medlem
Clips-Johan hoppade i sin röda pizza-räser och tog vägen norrut o hälsade på mig i Trysil för en helg med cykling.

Vi hann med flera turer i Trysil o en fin tur i Rörbäcksnäs på deras fantastiska singletrack!

Här är några bilder...
P8070055.GIF ht=544

Johan gasar på singletracken i Rörbäcksnäs

P8070059.GIF ht=544

Och sliter sig uppför en brant backe

P8070064.GIF ht=544

Jag är koncentrerar mig på att hålla mig kvar på stigen...

P8070075.GIF ht=544

Fin cykling på en bro?

P8070073.GIF ht=544

Njä, inte riktigt...

P8070069.GIF ht=544

Men fint var det :-)

P8070066.GIF ht=544

Johan ville jätte-gärna vara med på bilden!

P8080078.JPG ht=544

Tillbaka i Trysil!

P7270042.GIF ht=544

Ok singletrack även här :-)

P7270044.GIF ht=544

Snabb sväng...

P8080081.GIF ht=544

På toppen!

P7270041.GIF ht=544

På väg ner

P6060009.GIF ht=544

Stämningsbild från fjället!

Grymt! Rörbäcksnäs har jag testat och det var himmelskt, och Trysli ser ut att vara lika bra på sommaren som på vintern. Måste bli en tur dit nästa sommar!

En eller två liftar ska köras igång nästa år. Liftarna blir framförallt för att man ska komma upp till stigarna på fjället. Det kommer också att finnas nåt spår för utförsåkning men det kommer i andra hand.
Prioriteringen just nu är att få till riktigt fin xc/allmountain.

Om ni har vägarna förbi Trysil o vill cykla så kan ni alltid åka upp till radisson där jag jobbar så kan jag ge er tips på bra rundor. Turistkontoret har inte riktigt insett att mtb inkluderar stig-körning och rekommenderar då mest grusvägskörning.

Kan bara rekommendera att åka till Trysil, grymt vackert och riktigt fina stigar :)
Men se upp för de långa uppförsbackarna :)

/Johan
Cyklist och blivande fotomodell...

Ja visst är det märkligt att bara man kommer över gränsen så blir det större höjdskillnader, har cyklat ganska mycket runt trysil och visst finns det mycket fina stigar. var där och körde ett backlopp och långlopp i slutet av juni. Gillar man uppför är topprittet något att rekomendera, 917 höjdmeter( har jag för mig) på 13 km,även om det i mitten av loppet går utför en bit så känns det i benen på slutet.

Fina bilder. Har åkt en hel del längd i båda Trysil och Fageråsen och är nyfiken på fjällcykling där.
Har ni varit uppe på Fageråsenfjället också?

När jag var uppe i Sälen i år och fjällcyklade där, passade även jag på och åkte till Rörbäcksnäs för att cykla deras röda slinga. Jag blev alldeles lyrisk när jag cyklade runt utan att träffa en enda människa. Helt fantastiska och välmarkerade spår. Rekommenderas varmt.

Sven

En del av bilderna är från Fageråsen, dels på skurufjället och även från vägen till Svesätra. Terrängen är blandad med fin singletrack, smala skogsstigar och vissa bitar med teknisk körning. Lite grusväg blir det som transport med.

Ismael skrev:
-------------------------------------------------------
> Fina bilder. Har åkt en hel del längd i båda
> Trysil och Fageråsen och är nyfiken på
> fjällcykling där.
> Har ni varit uppe på Fageråsenfjället också?
>
> När jag var uppe i Sälen i år och fjällcyklade
> där, passade även jag på och åkte till
> Rörbäcksnäs för att cykla deras röda slinga.
> Jag blev alldeles lyrisk när jag cyklade runt
> utan att träffa en enda människa. Helt
> fantastiska och välmarkerade spår. Rekommenderas
> varmt.
>
> Sven

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp