[RR] En helt vanlig måndag

Sigge Star

Aktiv medlem
kanske inte helt vanlig... I måndags var det helgdag och då kan man ju ta en tur i bergen med polarna. Här kommer lite bilder.

Kabinen till 2200:
01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Vädret var instabilt och plötsligtöppnade sig himlen och vi hann precis in i en miniRefugio för at ta skydd. Två timmar deg och sen kunde vi ge oss av igen.
13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

På grund av vädret blev det lite ändringar av planerna så det blev en del harvande på asfalt- och grusvägar. Uppför i långsamt tempo
18.jpg

Jesus är aldrig lång borta i dessa trakter...
19480x640.jpg

Tydliga skyltar i trä:
20.jpg

Sen når vi fram till ett pass och efter det får vi sniffa på den radikala sporten av utför på asfalt - respekt alla räserdiggare! Vägen är värsta kringelikroken och vi når uppåt 70 knyck utför vilket leder till i alla fall en näradödenupplevelse för en av oss i ett möte med en bil
21.jpg

Ordning och reda på grabbsen - allt skräp efter turen sorteras...
22.jpg

Kanske inte optimal avslutning efter många timmar i sadeln men 15km uppför i sällskap av berg och polare funkar trots allt.
23.jpg

Har inte sätt nallarna här än men de tittar väl fram vad det lider
24.jpg

Nästan tillbaka till bilen. Bodde inte på det här hotellet men det är ju bra att veta för den intresserade att de har reserverade parkeringar... Hotell Porr...
25.jpg

Summa summarum
Längd: 64km
Klättring: 1200m
Utför: 2400m
Kul: Yes, megakul

Hare finfint
Sigge

På alla dina RR:s så ser cyklingen så grymt bra ut. Är verkligen både naturen o stigarna perfekt gjorda för Am cykling eller är det bara som det ser ut?

Kul att ni gillart.

Stojje: jorå det är grymt bra AM-cykling här, men jag har också haft turen att träffa en massa gästvänliga människor med nybyggaranda och som gärna tar en med på äventyr. Det påminner om andan på 80-talet när jag, twingate, crossmicke med flera börja hoja MTB i Sverige. Just det här gänget känner varandra genom Cube's importör och hans stores. Han var själv med på turen. Ett par andra som var med är sponsrade av honom och kör annars mest tävlingar till "vardags".

Men visst - cyklingen är bra här. Kolla in en 4-minuters-summering av 2012 gjord av Horia på mtbtours.ro (jag och crossmicke figurerar här och där och jag bidrar med en rätt våldsam crash)

http://www.mtbtours.ro/recky-rides/greu-dar-nu-imposibil-turele-din-2012/?lang=en

Nä, nu ska det ut och hojas igen. Hare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp