(RR) En SNORIG åker i backen. Fyra gånger. Och en ko.

staine

Aktiv medlem
Internmeddelande. Ber om ursäkt för instamaticbilderna men i SNäckan ORIGinals sysslar vi inte så mycket med hajtäck. Vi sysslar mer med cykling. Men finns det tåg sysslar vi med det.

En karta har vi skaffat för att hitta vägen. Följ bara den blå linjen.
Fra001.jpg

När tågbanan tar slut står järnhästen och gömmer sig i skuggan, redo för en rajd.
Fra021.jpg

Nu har vi redan hittat upp på första backen. Det gick bra.
Fra004.jpg

Sen efter en 12 mil till blev man ju till slut lite hungrig så i Laruns såg det här stället så lockande ut. Tills man såg dom leriga mtb:arna och bara kall mat där inne. Fy För Falska Franska Förhoppningar.
Fra005.jpg

Nä då var det här bättre. Ett kilo lasagne, fråga efter doggybag såå hungrig var man ju inte heller men 7 minuter och 8000 kalorier senare var tegelstenen väck. Fortfarande lite småhungrig. Där satt förresten Fredrik från CK Vinet och åt med engelska cyklister det var trevligt att språkas men vilka R*phasnobbar ojojoj.;-)
Fra006.jpg

Jag åkte lite före dom uppför nästa backe.

Öppet, vilken tur!

Fra007.jpg

Bara kolla att ingen ligger bakom
Fra008.jpg

Jaha, uppe då, typ. Isch det var lite jobbigt på slutet :-P
Fra009.jpg

Notera fornlämningarna i bakgrunden. Bergscyklisterna var verkligen Jättestora på den tiden!
Fra010.jpg

En av R*phasnobbarna. (Fredrik står borta vid följebilen.)
Fra011.jpg

Ganska stora höjdskillnader i området. Toppen därborta är en bit över tvåtusen. Meter.
Fra012.jpg

Nu var man nere på botten igen. Undra på att man vart trött, det lutade ju fan 45 grader!
Fra013.jpg

Men va nu, en backe till, precis bredvid? Ser ju mindre lutande ut och bara 3 mil precis som en vuÄlta juh, hur svårt kan det vara?
Fra014.jpg

Snäll ko, snäll ko nu...
Fra018.jpg

Nästa backe uppe. Ingen skrytskylt. Supermercadon får duga som skylt.
Fra017.jpg

Sen skulle man rulla tebaks då. Passa på att ta en liten "genväg" över en kulle. Då minsann började det bli Jobbigt. Med stort J.
Den här backen hade stege varit bättre än cykel att ta sig upp för. Syns såklart inte på fotot. Och inga turistskyltar som visar lutning, km kvar eller nåt. Hardcore.

Fra022.jpg

Mevaf... res på dig ponken! Jag ska ju fota! Fick säga till på skarpen innan han ville fortsätta en meter till.
Fra023.jpg

Efter det var det inte lika brant. Fin asfalt också, den blev aldrig sämre än detta
Fra024.jpg

Sen blev det vindstyrka. Titta på får och få en sista luftfärd eller vrida på styret i rättan tid?
Btw, fransoserna är verkligen envetna när det gäller vägmålning, här var vägbredden som en normal cykelbana så nog kändes det lite overkill :-)
Fra026.jpg

Nerför tebaks till tåget. Passa bra, jag var lite hungrig och behövde steka ägg... Stackars mina fälgar :-(
Fra028.jpg

Visstja, mötte såklart också ett par äkta Snäckancyklister, kolla fram på deras styrväskor :-) Dom var precis som jag på pilgrimsfärd, vem är inte det när man åker på så där? Men dom var ju förståss hardcore, inget lättviktsbjäfs så långt ögat nådde. Och 60 mil hade dom redan åkt. Det gillar vi, jag valde in dom som hedersmedlemmar direkt!
Fra029.jpg

Okej jag ger mej, Jag hade fel. Jag hänger med nästa år. Projektavslutet på jobbet är inte så viktigt.

gubbjävel.

Berättartekniken får fem lyfta hattar av fem möjliga. Vill läsa mer, gärna med bilder men det är inget krav.

Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------
> Berättartekniken får fem lyfta hattar av fem
> möjliga. Vill läsa mer, gärna med bilder men
> det är inget krav.

+1

Pyrenéerna måste jag testa någon gång, eller kanske flera ...

Vetifan om inte gud hade ett finger med i spelet på den här resan, optimalt väder hela tiden och
inget tjafs med krämpor eller ont eller annat, det var tammetusan som om en högre kraft puttade runt mig, jag behövde i princip bara trampa lite själv.

Ett par bilder till bara:
Typisk pyrenéeisk gård (ponken kissa lite bara)
Fra016.jpg

Mycket lediga hus till salu, kom och köp. Hört att det är billigare än en stuga i Sörmland ;-)
Fra019.jpg

Glömde säga, här uppe fanns det tvättäkta slukhål, det djupaste uppmätt till över 500 meter, trot eller ej! Rådet är, håll dig till vägen (det fattade jag först när jag var nere, phew!)
Fra025.jpg

Funderar också på att ta med häcksaxen nästa gång, här har nån praktiserat:
Fra015.jpg

Tillbaka
Topp