RR Fin tur på väg hem

MatsS

Aktiv medlem
RR Fin tur på väg hem
Efter att ha inköpt racer för ett par veckor sedan har den stackars MTB:n inte fått komma ut och lufta sig speciellt mycket, det skulle ändras på i går när jag tog mtb:n till jobbet och planerade en skön lugn tur på vägen hem. Pga att jag fått en muskelbristning i vaden och att frun skulle ha klädparty hemma på kvällen fick det bli en kortare tur än jag räknat med.

Kartan:
vÃgenhem.JPG ht=565

Utsikt från 305,9 (betydligt mindre än Öijers 500möh)
pÃvÃghem002.jpg ht=544

pÃvÃghem005.jpg ht=544

pÃvÃghem010.jpg ht=725

Väl hemma fick cykeln sällskap, efter lite mat tog jag med båda barnen upp till crossbanan i Björnmyra för att åka några varv, största upplevelsen kom efteråt när vi tittade på björnbajs i skogen!
pÃvÃghem013.jpg ht=544

Det gäller att passa på att ha kul när tillfälle ges. /Mats

RR Fin tur på väg hem
Klädparty ( <http://gokids.se/omgo.htm>), ja vad gör man inte för husfriden :) det kommer en massa tjejer och ska titta på barnkläder och värdinnan i det här fallet min fru får en fin present för att hon håller i partyt. Det var i det läget jag och barnen passade på och smita till crossbanan istället :)

/Mats

RR Fin tur på väg hem
Fina bilder. Är det den rosa linjen du har kört.
Kartan är det från typ CD eller kartprogram.

Jag var ute själv igår. Yttetligare en fantastisk eftermiddag/kväll i Dalarna.
Körde över tjärnaberget och bort runt Bästen för att klämma Hålbodsbacken. Klev upp på ett utsiktsberg för att skåda Mockfjärd (mockjokk) vilket fick till följd att jag överraskades av mörkret och fick klara nerfärden mot skräddarbacken i halvmörker vilket inte var någon höjdare. dessutom tog mobilbatteriet slut.

Senast redigerad av en moderator:
RR Fin tur på väg hem
Jag använder ett kartprogram, det är bra för att planera turer, tyvärr kunde upplösningen vara bättre med mer stig. Det är den rosa linjen som jag har cyklat från Hosjö(jobbet) till Sundborn (hem)

Så här ser ditt område ut i kartan:
bÃsten.JPG ht=565

/Mats

RR Fin tur på väg hem
Apropo kartor, har ni provat detta: http://www.gmap-pedometer.com/? Man skriver "Stockholm" (men förmodligen funkar Hosjö lika bra!) i "jump to" rutan. Sen kan man flytta på kartan, zooma osv. Men dem bästa delar är att välja mellan map, satellite och hybrid: fantastiska bilder. Sen till vänster kan man börja en "route" som man klicka på kartan och får ut hur många km, spara, skriva ut osv. Riktig heftigt - men farligt att börja med på jobbet...

RR Fin tur på väg hem
Röda pilar Onsdagsrunda. Jag började vid "Maserhallen". Jag kom till krysset men ville till Säl någon km längre bort. En hel del grus blir det trots att försöker undvika det.
Grön pil Gagnefs MTB-led trysjörundan.

bÃÂsten.JPG ht=565

Tillbaka
Topp