[RR] Fish and chips på Albion - en liten tråd om samhörighet

• Trådstartare Trådstartare IM
  • Start datum Start datum

IM

Aktiv medlem
[RR] Fish and chips på Albion - en liten tråd om samhörighet
- Skall ni cykla till Portugal? Vet du hur långt det är!?
- Inte jag, @IM kan cykla till Portugal, jag gillar tåg, sa @Del2 .

Ungefär så gick diskussionen i det småländska skogarna någongång i höstas. Efter att jag blivit talad till rätta (?) får Atlantkusten vänta. Istället styrs kosan under sommaren mot vänstertrafiken och "äsch inte skall vi väl dela med 10:s" förlovade hemland.

@Del2 besitter exakt lika stor erfarenhet av cykelsemestrande utomlands som jag har. "A" däremot har på sin väg till ett dopp utanför Grekland erfarenheter från såväl serbiska bordeller som östeuropeiska vakthundar. Som trio betraktad torde vi vara som klippta och skurna för en tur längs den engelska östkusten.

Planeringen har rivstartat. Vi har till exempel bestämt att vi inte skall inkludera Island och Shetlandsöarna i färdplanerna. Vi tänker oss därtill att cykla från norr till söder - även om backar är kul är nedförsbackar ännu roligare. Vidare kommer vi nog satsa på fint väder.

Tanken är att vi skall rulla någon gång i mitten av juli tom mitten av augusti så den som väntar på bilder på vägskyltar och tömda Guinness-glas får vänta ytterligare något.

Men. Denna är skapad:

Vidare hoppas vi på ett och annat tips från happykollektivet.

Planen är i dagsläget att ta oss från Kalmar med tåg; till en färja i endera Nederländerna eller Danmark; sjövägen till Newcastle; därifrån idel nedförsbackar till Dover; passage över till fastlandet och sedan tåg och lite hoj åter till Kalmar.

Finns det tips, råd och dåd kring färjetrafiken till England blir vi glada. Detsamma när det gäller att åka tåg med hoj i Europa. Alla tips kring det där med att köra på fel sida vägen är såklart intressanta de med.

Bilder kommer.

Tillbaka
Topp