(RR) Fjørå singletrack camp

Knä-Ola

Aktiv medlem
För att göra mitt bästa för att undvika Birken-hysterin här i Norge så drog jag iväg mot fjordarna och Fjørå singletrack camp.
Konceptet för campet är att 50 st mountainbikers som tycker om teknisk, brant stigcykling samlas och kör turer i fantastiskt terräng, grillar på kvällarna och har det rent allmänt himla trevligt :)

Terrängen var faktiskt så utmanande och hård att det inte blev så många bilder för min del, men ett par har jag lyckats ta. Mer kan ni se på tråden på terrengsykkel.no ...

P8260165.JPG

Fint redan innan jag kommit fram:

P8270172.JPG

Välförtjänt lunchutsikt.

P8270171.JPG

Några glada cyklister förbereder sig för att köra ner.

P8270169.JPG

De är glada för att det är den här stigen som ska köras ner.

P8270176.JPG

Jag får ett litet fototillfälle för att John har fått punka. Helt ok ställe för punka :)

Andlöst vackert! Jag blir inte mindre sugen på att semestra i Norge nästa år när jag ser bilderna :) För så är planen, fast längre norrut. Tromsö och Svalbard is what I have in mind.

Info hittar man på fjora.no eller på terrengsykkels forum.
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1186609#Post1186609

Missa inte Simens film på alla småkrasher han gjorde, helt underbar film :)

Värt att nämnas är att anmälan startar 1 juni och det brukar bli fullt på ett par dagar.

Det är helt otroligt vackert! Och det att man gör toppturer gör det inte sämre :) Localsen har dessutom lagt ner massor med tid för att få stigarna cykelbara och hållbara. Så det går att ta sig ner i stort sett överallt (även om man kan behöva några försök för att klara av alla "crux")...

En guide över stigarna har de också gjort, bara att skicka mig ett PM så kan jag maila över den.

Knä-Ola skrev:
-------------------------------------------------------
> Missa inte Simens film på alla småkrasher han
> gjorde, helt underbar film :)

+1
kul att han bjuder på sig själv, god underhållning

Tillbaka
Topp