xc-mankan
Aktiv medlem
[RR]Frusna Kolmårdstigar och semla. Dessutom ett löfte
Knappt hade vi torkat bort grädden runt mun förra veckan innan det bestämdes att det här skulle vi göra om. Så under veckan bestämdes det att det skulle bli en ny tur, även om stigarna för dagen var annorlunda. Några sms senare var laguppställningen klar, undertecknad, joebi, Stefan och Erik. Dessutom döck Nishikigubben upp så det var 5 morgonpigga cyklister som lämnade Åby!
Mörkt till att börja med, men det blev snart ljusare
Tidig backspurt!
Leif, aka Nishikigubben på Östgötaleden på väg mot Näkna
Joel, aka joebi på den långa fina stigen efter Tryggerslund
joebi jagas av Erik
Leif igen
Solen går upp över Dvardala
Erik vid lövskogen nedanför Ättetorp
Belöningen
Vad minns man då av turen, förutom fikat efteråt? Givetvis ett antal vurpor; undertecknad, Leif, Stefan och Erik. Dessutom givetvis Eriks cykel! Ingen bakbroms, inga fungererande växlar - att växla och bromsa med foten gick väl så där? Bromsen funkade iof när Erik fick in foten i bakhjulet...
Edit! Höll på att glömma joebi som någon minut sen sladdade in på mötesplatsen:
- Jag brinner upp! Koppla ur mina elsulor! Det är inte alltid lätt med volt, watt och ohm!
Och så löftet; det här var de sista bilderna tagna med min mobil (S-E K800i), måste köpa en kamera jag kan ha med mig ut. Speciellt taskiga blir bilderna när det är lite halvmörkt, som synes. Känns dock som bilderna har blivit sämre generellt efter 4300 tagna bilder...
Mörkt till att börja med, men det blev snart ljusare
Tidig backspurt!
Leif, aka Nishikigubben på Östgötaleden på väg mot Näkna
Joel, aka joebi på den långa fina stigen efter Tryggerslund
joebi jagas av Erik
Leif igen
Solen går upp över Dvardala
Erik vid lövskogen nedanför Ättetorp
Belöningen
Vad minns man då av turen, förutom fikat efteråt? Givetvis ett antal vurpor; undertecknad, Leif, Stefan och Erik. Dessutom givetvis Eriks cykel! Ingen bakbroms, inga fungererande växlar - att växla och bromsa med foten gick väl så där? Bromsen funkade iof när Erik fick in foten i bakhjulet...
Edit! Höll på att glömma joebi som någon minut sen sladdade in på mötesplatsen:
- Jag brinner upp! Koppla ur mina elsulor! Det är inte alltid lätt med volt, watt och ohm!
Och så löftet; det här var de sista bilderna tagna med min mobil (S-E K800i), måste köpa en kamera jag kan ha med mig ut. Speciellt taskiga blir bilderna när det är lite halvmörkt, som synes. Känns dock som bilderna har blivit sämre generellt efter 4300 tagna bilder...
Senast redigerad av en moderator: