[RR]Frusna Kolmårdstigar och semla. Dessutom ett löfte

xc-mankan

Aktiv medlem
Knappt hade vi torkat bort grädden runt mun förra veckan innan det bestämdes att det här skulle vi göra om. Så under veckan bestämdes det att det skulle bli en ny tur, även om stigarna för dagen var annorlunda. Några sms senare var laguppställningen klar, undertecknad, joebi, Stefan och Erik. Dessutom döck Nishikigubben upp så det var 5 morgonpigga cyklister som lämnade Åby!

Mörkt till att börja med, men det blev snart ljusare
DSC04297.JPG ht=544

Tidig backspurt!
DSC04298.JPG ht=544

Leif, aka Nishikigubben på Östgötaleden på väg mot Näkna
DSC04299.JPG ht=544

Joel, aka joebi på den långa fina stigen efter Tryggerslund
DSC04302.JPG ht=544

joebi jagas av Erik
DSC04304.JPG ht=544

Leif igen
DSC04305.JPG ht=544

Solen går upp över Dvardala
DSC04307.JPG ht=725

Erik vid lövskogen nedanför Ättetorp
DSC04308.JPG ht=544

Belöningen
DSC04309.JPG ht=725

Vad minns man då av turen, förutom fikat efteråt? Givetvis ett antal vurpor; undertecknad, Leif, Stefan och Erik. Dessutom givetvis Eriks cykel! Ingen bakbroms, inga fungererande växlar - att växla och bromsa med foten gick väl så där? Bromsen funkade iof när Erik fick in foten i bakhjulet...

Edit! Höll på att glömma joebi som någon minut sen sladdade in på mötesplatsen:
- Jag brinner upp! Koppla ur mina elsulor! Det är inte alltid lätt med volt, watt och ohm!

Och så löftet; det här var de sista bilderna tagna med min mobil (S-E K800i), måste köpa en kamera jag kan ha med mig ut. Speciellt taskiga blir bilderna när det är lite halvmörkt, som synes. Känns dock som bilderna har blivit sämre generellt efter 4300 tagna bilder...

Senast redigerad av en moderator:
Det där såg najs ut! Vi är ju några från grannbyn som (bra länge) lovat komma och turistcykla med Leif i Kolmården. Nu blev man ju sugen att börja planera något mer konkret :-)

Vad härligt, nu är jag sugen på att åka upp till Sommarstugan som ligger i Kolmården. Finns en del schyssta stigar kring lilla älgsjön.

nördfråga vad är det för gaffel på specializeden? för det otränade ögat och blurrig mobilbild ser det ut som en judy med skivfästen men det kan det väll inte vara?

captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> nördfråga vad är det för gaffel på
> specializeden? för det otränade ögat och
> blurrig mobilbild ser det ut som en judy med
> skivfästen men det kan det väll inte vara?

Tror Stefan har en Duke, vilken modell vet jag inte...

Fin RR!
Ska du ha en bra kamera att ha med dig ut i ur och skur så har Olympus en bra serie med digitalkameror som tål stötar och vatten riktigt bra.
Den jag har nu tål att vara under vatten till 10m djup (eller om det var ännu mer) och ett fritt fall från 2m höjd. Jag har den jämt i ryggfickan som den är utan påse eller väska, och den tål att ta kort med i minus 16 grader också. Den rekomenderar jag starkt, de flesta bilderna/filmerna på min hemsida är tagna med den kameran också.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp