RR happy ride Moskva

masala

Medlem
RR happy ride Moskva
Så bestämdes det äntligen att grabbarna skulle samlas för en tur idag. I lördags var det helgdag här och när det inträffar under den ordinarie helgen så flyttas "helgdagen" till måndagen. Krångligt? ja lite.
Jag hade räknat med 3 deltagare men det skulle visa sig att ryktet hade gått och att fler kände pressen. Inte mindre än 11 raska män dök upp på förvånansvärt schyssta cyklar med en riktigt läcker 10 år gammal fulldämpad kolfiber cannondale som en av höjdpunkterna.

Nordvästra Moskva bjöd på -6 grader och solsken. Hårda fina stigar med luriga hål och spår under snö- och lövtäcke bjöd på ett par luftturer. Nu har jag haft premiärvurpan på Orbean... Vi cyklade i "motionsspåret" där de under vintern pistar upp längdskidpåren. Många riktigt bra och snabba utförsbackar mixat med sugande uppförsbackar. Inte så tekniskt men kul ändå.
"motionsspår" inom situationstecken för om det inte är fruset, så är det inte framkomligt

Bestämde oss för en uppföljning på söndag så om du har vägarna förbi...

Ursäkta kvaliteten på bilderna, mobilen.

DSC00035.JPG ht=544

DSC00036.JPG ht=544

DSC00037.JPG ht=544

Anders och Rob kämpar
DSC00045.JPG ht=544

styv, lätt och snabb...
DSC00047.JPG ht=544

Bifogar ett per bilder från lördagens tur runt "Silverskogen" också. En fin tur på 3 mil med betydligt torrare stigar och fina naturupplevelser som startar just utanför vårt hus.

Grabbarna redo
DSC00029.JPG ht=544

Lillis under vätskepaus
DSC00031.JPG ht=544

Moskvafloden
DSC00032.JPG ht=544

RR happy ride Moskva
Naturen påminner väldigt mycket om den svenska. Mycket löv och barrträd. Runt "silverskogen" är det sandrik jord och på det andra stället, Krasnogorsk är det lerigare och blötare.
Det som kanske är svårt att tro är att "Silverskogen" ligger ca. 15 km från Röda torget.

Jag är här med det stora svenska heminredningsföretaget...liksom två till från dagens runda.

Göran

RR happy ride Moskva
Va i Moskva i våras och tog mig då till ett ställe där de har samlat massor av cykelbutiker ~ 30 st i varienrande storlek. Huvudbyggnaden va uppbyggd som en saluhall med massor av småbutiker som dignade med cykel delar, riktigt fräckt. Priserna va lägre än hemma men jag antar att det ävern fanns en viss prutmån.

-Åke

RR happy ride Moskva
Jodå, jag tror att du pratar om Extreme. Ett riktigt mulligt ställe som ligger några km från där vi bor. Köpte Avid Juicy 7 där till min gamla cykel (som lilla frun ärvde). De var ca 300 kr billigare än internetpriserna i USA.
Min Orbea blev några tusenlappar billigare här än i Sverige. Dock köpte jag inte den på Extreme utan hos min lokale cykel- och skidhandlare.

Göran

RR happy ride Moskva
Vad sugen man blir på att dra till Moskva med cykel... Var där 2004 med cykel och det var helt OK förutom när jag cyklade på motorväagarna in till staden.

*Masala* Jobbar du i närheten av denna staty?

rus_2004_28.jpg ht=600

/Stellan

Senast redigerad av en moderator:
RR happy ride Moskva
Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag som först trodde Moskva var något hemligt
> alias för Västerås eller liknande...

Västerås = Mordor enligt the_TnT... ;)

RR happy ride Moskva
Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag som först trodde Moskva var något hemligt
> alias för Västerås eller liknande...

Nej du, Svartån är inte så där bred. ;)

RR happy ride Moskva
Stellan
Nej inte i närheten av den statyn. Jag sitter intill varuhuset nära Sheremetevo flygplatsen.
Bilvägarna skall man definitivt hålla sig ifrån om man inte har stark dödslängtan, men med tanke på dina "normala" cykelstigar så varför inte?

Mathias
Inte såååå långsökt jag bodde i gurkstan innan jag flyttade utomlands.

Om bara Ryska staten kunde inse vad turismen skulle inbringa rent ekonomiskt och i positiva arbetstillfällen. Vi happyister skulle kunna åka åratals på stigfinnarsafari här.

Göran

RR happy ride Moskva
Snart dags för någon att märka upp den transibiriska MTB-leden med blå plastband? Bygga lite spänger, broar och röja lite sly på de x hundra milen. Skulle kunna bli ngt =)

Tillbaka
Topp