[RR] Istället för kontoret en vanlig onsdag

Sigge Star

Aktiv medlem
Tjenix,

har brodern på besök och det är ju en bra ursäkt för att ta ledigt och åka till bergen för lite cykling. Han är ingen cyklist men i jäkligt bra form så det borde ju funka. Som så många gånger förut ser det lite halvbra ut när man blickar uppåt
01.JPG

Men efter 1200 höjdmeter med kabinen är det andra bullar
02.JPG

Från 2200 möh trampar vi vidare uppåt.
03.JPG

04.JPG

05.JPG

06.JPG

Mycket riktigt är han i snuskigt bra form och pinnar på hela vägen till toppen på 2507 möh.
07.JPG

Jag har varit här uppe så många gånger, men får aldrig nog. Älskar det här landskapet...
08.JPG

Och att cykla i det...

Dalgångarna är mäktiga
09.JPG

10.JPG

Vi rullar vidare
11.JPG

Rumänien har mäktiga berg men bannemej inget gott bröd. Det får man baka själv. Och på en topp i bergen smakar det extra gott.
13.JPG

Another hard day at the office
14.JPG

Vi tar en annan väg tillbaka till där vi kom ifrån
15.JPG

...och hittar en skön berm
16.JPG

Höghöjdsbanan på bakhjulet har blivit en klassiker. Nu med får.
17.JPG

Och sen lite andra djur
18.JPG

Alternativen ner till bilen är tekniska überkills om man inte har mycket erfarenhet så vi väljer en lååång utförsrullning på den här vägen istället
19.JPG

Vi har rundat berget och lämnar ett län för ett annat
20.JPG

En del Rumäner hyser fortfarande hopp om att territoriemässigt ta sig tillbaka till storhetstiden mellan världskrigen då landet täckte bitar av Ukraina, Bulgarien och den delen av Moldavien och Ukraina som kallas Basarabien. ”Basarabien är Rumänien” tycker de...
21.JPG

Varning för nallar
22.JPG

Vi har kommit ner till ca 1000 meters höjd och hittar fram på en gammal avstängd väg som tar oss utmed berget 15km tillbaka mot bilen. I Sinaia spanar vi in den gamla bob-banan.
23.JPG

24.JPG

Och även sommarresidenset som Carol den förste lät bygga runt 1880. Rätt coolt bygge med inlagd el, centralvärme, hiss och centraldammsugare!
25.JPG

Vi skrapade ihop drygt fem mil med 1000 meters klättring och 2300 meter utför. Grym insats av brodern som inte cyklat på sisådär 15-20 år!
26.jpg

Hare
Sigge

Jag hade det trevligare på kontoret, jag hade det trevligare på kontoret, jag hade det trevligare på kontoret

FAN det funkar inte

cross micke skrev:
-------------------------------------------------------
> :) härliga berg dedär!! Men var e
> schnitselmackan? Har inte fått i mig min macka
> än.. ;)

Haha, fick ta schnizeln efterat :-)
5000.JPG

Härligt!!!
Å så en bob-bana mitt i alltihop...sopa undan löven, naja på mjölkkartongsflärpen och sen se hur mycket man vågar släppa på...;-)

Tillbaka
Topp