[RR] jobba 0 : Cykla 2

MtbLars

Medlem
Hmm, det är ju fredag igen, så varför inte ojobba och cykla lite istället. Det blev den vanliga Hisingsrundan mest på grus, men också fina inslag av mycket blöt skog. Härligt. Det är ju sådär med GoPron som fotograferar själv, den har ju ingen känsla för de bästa partierna, jag ska skärpa mig nästa runda. Här kommer iaf lite bilder som kameran tog.

Uppvärmning på asfalt och lite lätt klättring
GOPR0003.JPG

Växlat till grus, förvånansvärt lite blöta löv som ställer till det för mina RäserRalfs
G0010004.JPG

Stig som korsar ett par bäckar, jättefina, men de få ni se nån annan vända.
G0010005.JPG

Upptäcksstig, som slutade vid ett tjärn
G0010006.JPG

Snabba barrstigar är min favvo faktiskt
G0010007.JPG

U got to löv it
G0010012.JPG

Hoppla, där gick det snett, korsade en hal gärdesgård...
G0010015.JPG

Snart grus igen...om inte...
G0010016.JPG

jag tar tjärnen här istället
G0010020.JPG

45+ knyck, fan vad fint!
G0010027.JPG

Sneddar in i Hisingsparken, get it?
bild1.JPG

Sen tog batterierna slut, passerade en massa farbröder med orimligt stora objektiv vid våtmarken, en Hökuggla som lockade ut dem tydligen, jag kunde bara se träd, och en grå klump, varpå jag drog vidare i skogen lätt svett och trött. Fick dock nya krafter när jag hörde bromsljud i skogen, men vill ju inte se begie ut :o)

Lite siffror
Skrmavbild2014-01-03kl.14.33.07.png

//MtbL

Cykla inte för nära huset på första bilden bara, ser ut att kunna rasa när som helst ;)
Skämt å sido, härliga bilder och bra proportioner mellan arbete o cykling. Tänk om det alltid kunde vara åt det hållet.

Jag brukar cykla mtb samt promenera med hunden i Hisingsparken, Har aldrig sett någon cyklist i de skogarna. Men de senaste gångerna jag promenerat har jag sett 1 person som kör. Skulle vilja veta vem detta är & kanske samköra vid något tillfälle.
Skogspartierna är runt skyttebanan/golfbanan & runt slättadamm.

Håller på att göra upp en slinga inför säsongen. Denna kommer vara xc/am, då jag tycker hisingsparken har bra kvalitéer

Vi är ganska många som brukar hojja runt i hisingsparken. Brukar ju till och med dyka upp happyrides där med jämna mellanrum. Håller med om att det finns mycket skoj cykling där!

Som xyz-saft säger är det ett gäng som kör, jag mest ensam eller med en kompis. Har en slinga som är fin men kanske lite kort (1,5 tim?) som kan visas vid tillfälle. //MtbL

Tillbaka
Topp