[RR] Krasnogorsk

masala

Medlem
[RR] Krasnogorsk
Igår kom Johannes förbi som planerat för den vanliga turen. Skulle precis slänga mig på cykeln då han tyckte att vi skulle stoppa hans leriga spökcykel i min bil och åka till Krasnogorsk istället. Eftersom jag för tillfället är hundvakt till den ystra Molly så tyckte vi alla att det var en strålande idé. Där kan hon nämligen springa lös.
Efter 20 minuters bilresa är luften fantastsikt mycket bättre och skogen otroligt mycket större med myriader av stigar åt alla håll.
Krasnogorsk är också hemvist för Moskvas längdskidåkare och bjuder på ett par raviner med ett otal branta upp- och nerförsbackar som kan varieras i oändlighet. Vi körde på och letade bra stigval och tror att vi har hittat en hyfsad rutt nu. Gäller bara att komma ihåg hur den går. Allt ser ju så otroligt lika ut.

Måste hitta ett ställ för bakluckan till bilen. Bilen blev ju inte direkt renare då vi åkte hem.
Nästa gång måste jagkomma ihåg att få med mig en vettigare kamera också. Mobilen har ju svårt att hänga med då det börjar gå undan.

Molly var lycklig över att få springa fritt och hängde med kanonfint i 20km, sedan blev det trögt och de sista 6-7 km fick vi vänta in henne lite grann. Den ystra hunden blev den matta hunde resten av dagen. Dock så skuttade hon glatt då vi skulle ta morgonprommisen i morse.

Några bilder blev det iaf.
DSC00635.JPG ht=544

DSC00637.JPG ht=544

DSC00638.JPG ht=544

DSC00641.JPG ht=544

DSC00642.JPG ht=544

DSC00644.JPG ht=544

[RR] Krasnogorsk
När jag hör ryssland tänker jag på cesium och bequerell, kul att se att det går att hojja i skogen där också!
Men får man hojja överallt utan att kgb börjar bevaka bostaden?

[RR] Krasnogorsk
Just det... cesium och bequrell var det...
Är det inte en gammal Tjernobylsanerare med gasmask som är nersjunken i leran kanske?

DSC00644edit.jpg ht=498

Otäckt land det där ;-)

Tillbaka
Topp