42Hz
Aktiv medlem
[RR] Ljus i mörkret!
Verkar som det varit kalasväder i hela landet, så även här, blev en tur igen till den nu välbesökta vindskyddet. :)
För ovanlighetens skull kom jag iväg i god tid så jag tog en del roliga stigar jag annars skippat de senaste gångerna.
Som sagt, fint, solen sken!
Nån dag ska jag ta en kortare tur hit och rensa stigen.
Solen glimtade igenom trädverket då och då.
En ny bubblare på favoritlistan över stigar.
I skuggorna bodde frosten kvar.
Lampsamling på styret, en lampa är för hjälmen men ville inte packa ner den i camelbaken, sedan skakade en MJ-808 av från styret, skruven satt löst så det var inte så här trångbott på styret hela turen. ;)
Mer frost.
Nä, kan inte krypa runt här hela dagen och bara fota. :)
OK, bara en sista närbild.
Den obligatoriska långa-skuggan-bilden
Mars, menar november.
Den lilla tjärnen vid dammen hade frusit på.
Klockan snart två, bästa att skynda sig om man vill ha lite sol vid vindskyddet.
Bilar drog upp lite damm i luften på grusvägen.
Escarpens tur att agera modell. ;)
(Ajaj, på lilla klingan fram!)
Nästan framme.
Bara nån närbild till innan solen går ner.
Framme!
Dagens belöning! Keep it classy. ;)
Lidls fotvärmare på högsta värmeläget, det var knappt märkbart men nog höll den kylan borta i alla fall.
Brasan igång!
Lite energipåfyllning, ingen lunch innan, klättringen med full packning tog ut sin rätt trots att jag försökte ta det lugnt.
Solens sista strålar måste tas till vara!
Dags att ge sig av hemmåt.
Inte så många bilder av mörkret men jag kunde inte låta bli att fota lite is som pressats upp ur den våta marken.
Lite läbbigt att köra över sådana partier, plötsligt sjunker bara framshjulet ner i porös mark!
Sedan var det mest transport hem, dock efter en fantastisk nerförlöpa genom skogen uppe på en åsrygg, totalt tunnelseende när man matar på nerför! :)
Drygt 3h cykling och sedan pausade jag säkert en timme eller så på Endomonon och lyckades slippa frysa om fötterna så tåvärmarna får godkänt, lite skeptisk att de funkar lika bra när temperaturen faller ytterligare, återstår att se.
Distance 24.89 km
Duration 3h:16m:45s
Avg. Speed 7.6 km/h
Max. Speed 38.5 km/h
Calories 2842 kcal
Hydration 0.70L
Min. Altitude 177 m
Max. Altitude 365 m
Total Ascent 332 m
Total Descent 321 m
Weather Mostly sunny
För ovanlighetens skull kom jag iväg i god tid så jag tog en del roliga stigar jag annars skippat de senaste gångerna.
Som sagt, fint, solen sken!
Nån dag ska jag ta en kortare tur hit och rensa stigen.
Solen glimtade igenom trädverket då och då.
En ny bubblare på favoritlistan över stigar.
I skuggorna bodde frosten kvar.
Lampsamling på styret, en lampa är för hjälmen men ville inte packa ner den i camelbaken, sedan skakade en MJ-808 av från styret, skruven satt löst så det var inte så här trångbott på styret hela turen. ;)
Mer frost.
Nä, kan inte krypa runt här hela dagen och bara fota. :)
OK, bara en sista närbild.
Den obligatoriska långa-skuggan-bilden
Mars, menar november.
Den lilla tjärnen vid dammen hade frusit på.
Klockan snart två, bästa att skynda sig om man vill ha lite sol vid vindskyddet.
Bilar drog upp lite damm i luften på grusvägen.
Escarpens tur att agera modell. ;)
(Ajaj, på lilla klingan fram!)
Nästan framme.
Bara nån närbild till innan solen går ner.
Framme!
Dagens belöning! Keep it classy. ;)
Lidls fotvärmare på högsta värmeläget, det var knappt märkbart men nog höll den kylan borta i alla fall.
Brasan igång!
Lite energipåfyllning, ingen lunch innan, klättringen med full packning tog ut sin rätt trots att jag försökte ta det lugnt.
Solens sista strålar måste tas till vara!
Dags att ge sig av hemmåt.
Inte så många bilder av mörkret men jag kunde inte låta bli att fota lite is som pressats upp ur den våta marken.
Lite läbbigt att köra över sådana partier, plötsligt sjunker bara framshjulet ner i porös mark!
Sedan var det mest transport hem, dock efter en fantastisk nerförlöpa genom skogen uppe på en åsrygg, totalt tunnelseende när man matar på nerför! :)
Drygt 3h cykling och sedan pausade jag säkert en timme eller så på Endomonon och lyckades slippa frysa om fötterna så tåvärmarna får godkänt, lite skeptisk att de funkar lika bra när temperaturen faller ytterligare, återstår att se.
Distance 24.89 km
Duration 3h:16m:45s
Avg. Speed 7.6 km/h
Max. Speed 38.5 km/h
Calories 2842 kcal
Hydration 0.70L
Min. Altitude 177 m
Max. Altitude 365 m
Total Ascent 332 m
Total Descent 321 m
Weather Mostly sunny