[RR] Mallorca under fel säsong
Veckans cykling kan sammanfattas med tre ord: det var varmt.
35 mil solokörning (och lika många liter vatten) blev det. Jag undvek de rejäla klättringarna pga hettan och ett trasslande frihjul och höll mig till lagom korta pass varje dag. Jag stötte på cyklister här och där men förstås långt ifrån de massor som är här på våren.
50 meter från mitt hotell pågick Mallorca Surf Action som förutom vattensporter bjöd på skate, snake, inline, bmx och andra såna där ungdomsgårdsaktiviteter som gubbar som jag inte förstår sig på. Här är ett urval av de över 400 bilder jag tagit när jag orkat släpa på tjockkameran.
Monterad och klar på balkongen:
Sydkusten mot Cala Pi:
BMX-dude:
Lunchmacka:
Unga arkitekturintresserade i Palma:
Lokal bank:
Dani Comas, trialvärldsmästare:
Wiliern skäms med styrväska:
Schysst fasad:
Kväll på Playa de Palma:
Restaurang i C'an Pastilla:
Världens vackraste cykelbana har ett märkligt slut:
Men man slipper (i stort sett) gående:
Vätskebalans - ständigt problem i 35-gradig värme:
Vågen:
35 mil solokörning (och lika många liter vatten) blev det. Jag undvek de rejäla klättringarna pga hettan och ett trasslande frihjul och höll mig till lagom korta pass varje dag. Jag stötte på cyklister här och där men förstås långt ifrån de massor som är här på våren.
50 meter från mitt hotell pågick Mallorca Surf Action som förutom vattensporter bjöd på skate, snake, inline, bmx och andra såna där ungdomsgårdsaktiviteter som gubbar som jag inte förstår sig på. Här är ett urval av de över 400 bilder jag tagit när jag orkat släpa på tjockkameran.
Monterad och klar på balkongen:
Sydkusten mot Cala Pi:
BMX-dude:
Lunchmacka:
Unga arkitekturintresserade i Palma:
Lokal bank:
Dani Comas, trialvärldsmästare:
Wiliern skäms med styrväska:
Schysst fasad:
Kväll på Playa de Palma:
Restaurang i C'an Pastilla:
Världens vackraste cykelbana har ett märkligt slut: