[RR med svammel] Stockholm-Göteborg gone bad

[RR med svammel] Stockholm-Göteborg gone bad
Kanske inte helt av intresse men då jag ändå omnämns för första gången i detta forum (trumvirvel) så tänkte jag bara berätta att nej jag klara mig inte i mål.

Då jag fick släppa gruppen i Mantorp insåg jag att som Rookie i denna typ av lopp hade jag inte någon som helst koll på navigeringen. Min Garmin vägrade leda mig till Frinnaryd på annan väg än via 3 mil på rätt risiga grusvägar (här kom det en och annan svordom). När jag väl var framme vid Frinnaryd fick jag börja med att förklara att så länge hjulet håller ihop så fortsätter jag och sedan fick jag reda på att köket hade stängt för 10 minuter sedan.. Ahh.. Var hittar man mat i Frinnaryd klockan 7 en lördagsmorgon?

Tog mig till slut till Borås efter 3-4 extra mil i bomkörningar men väl där så insåg jag att jag inte orkade knäcka motvinden och ta mig till Göteborg under 30 timmar så i Bollebygd kastade jag in handduken och ringde servicebilen. Var sur i två dagar innan jag insåg att 54 mil på 28 timmar var rätt OK ändå.. Nästa gång får jag lära mig läsa karta och inte köra med sporthjul i kolfiber.. :)

Tillbaka
Topp