[RR] Min cykel blev stulen och återfunnen, U-Lock justice!
Var och snackade lite med Gefvert idag, ställde hojjen (min fixed Paletti) olåst utanför butiken. När jag kom ut fick jag den där kalla magen ni vet, hojjen var borta... En man på andra sidan gatan ser lite förbryllad ut, och jag frågar om han sett en blå hoj här ute, ja, det var två grabbar som sprang iväg med den bort mot Klippgatan. Gefvert kommer rasande ut ur butiken och ropar att jag ska hoppa in i hans bil! Bilen står precis utanför butiken och vi drar iväg i ursinnig fart. In på Åsögatan och två kvarter bort vinglar en cykel lite misstänkt, inte lätt att sno en fixie. En kille vinglar upp på trotoaren mellan ett par bilar och vi tvärnitar bredvid. Jag hade plockat ur mitt bygellås och hoppar ur bilen. Killen släpper cykeln och springer iväg, jag spurtar efter, Gefvert räddar hojjen.
Två kvarter bort börjar han se lite trött ut, men fortfarande ganska bra fart på benen. Jag ropar till honom att han ska stanna och att "jag kan springa mycket fortare och längre än dig!".
Bestämmer mig för att sätta låset i huvudet på honom så fort han stannar, men när han vänder sig om ser jag att han kanske är 15 år och livrädd. Jag håller honom mot väggen och låter honom förstå att jag mer än gärna öser honom med låset i ansiktet medans jag förklarar att man inte ska stjäla cyklar osv..
Han vill inte visa mig sitt leg, och jag vill inte brotta fram det heller, han får efter en grundlig genomgång att man inte snor saker av cyklister springa hem till mamma och byta kalsonger.
/U-LOCK JUSTICE.
Edit av the_TnT: Väck med versalerna även här...
Två kvarter bort börjar han se lite trött ut, men fortfarande ganska bra fart på benen. Jag ropar till honom att han ska stanna och att "jag kan springa mycket fortare och längre än dig!".
Bestämmer mig för att sätta låset i huvudet på honom så fort han stannar, men när han vänder sig om ser jag att han kanske är 15 år och livrädd. Jag håller honom mot väggen och låter honom förstå att jag mer än gärna öser honom med låset i ansiktet medans jag förklarar att man inte ska stjäla cyklar osv..
Han vill inte visa mig sitt leg, och jag vill inte brotta fram det heller, han får efter en grundlig genomgång att man inte snor saker av cyklister springa hem till mamma och byta kalsonger.
/U-LOCK JUSTICE.
Edit av the_TnT: Väck med versalerna även här...
Senast redigerad av en moderator: