Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag pratade med Kung Bore han sa att han inte fick mycket till apanage numera så han var tvungen att tillverka och sälja lite mer snö innan han fick råd med gios:en som står högt på hans lista. Ska vi skrammla och ge plats för lite värme, lite fortare?
Gissa hur kul det känns att sitta här uppe i Luleå när min sambo anlände till Bangkok, Thailand igår och ska vara där i tre (3) månader? Sådär kan jag säga. Å andra sidan har de bara fula gamla risiga cyklar där nere ändå.
sitter själv i Boden å har en polare som håller på att retas som din sambo han har denna gång redan vart tre månader i asien å nu går rycktet att han än en gång förlängt resan =(
Ekfeldt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jagwire med originalgummin från cc.
> tycker det är svårt att få perfekt toeing på
> klotsarna.
> Som tur är så gör man det bara en gång med dessa.
Du kan ha perfekt toe-in även om du sänker klotsarna ett par mm. Om du kör sådär riskerar du att reva upp däcket...
mytomspunnen skrev:
> Ekfeldt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jagwire med originalgummin från cc.
> > tycker det är svårt att få perfekt toeing på
> > klotsarna.
> > Som tur är så gör man det bara en gång med
> dessa.
>
> Du kan ha perfekt toe-in även om du sänker
> klotsarna ett par mm. Om du kör sådär riskerar du
> att reva upp däcket...
Tack. Ska kolla hur nära de eg. ligger.
Har fått en oroväcknde reva en gång tidigare.
Edit: Kom att tänka på en sak...
Vad är eg perfekt toe in enl alla ni happyiter.
...och vad har ni för tips för att uppnå den ?
Toe in på klossen innebär att klossen skall lyfta lite i bakkant.
Tacx har ett specialverktyg till detta, men ett kreditkort brukar också funka bra som mall.
Taxc verktyg är verkligen genialt! Visst går det att hålla på och krångla med kreditkort, ögonmått osv, men med taxc-verktyget blir det perfekt med en gång på utan att man tappar bort visakortet när det trillar ner för tolfte gången..
Har man en styv vbroms så kan man köra med raka klossar. =)
Det är lite svårt att avgöra hur nära fälgen klossen ligger på bilden ovan, men om det är en mm eller mer så åker nog klossen ner såpass av att armarna går ihop att det inte skall vara några problem med att klossen tar i däcket.
Förövrigt längtar jag som bara den till det är barmark, här i Falun envisas snön med att ligga kvar hela tiden...
Så nu är jag påväg ned till varma Spanien och stannar där till månadsskiftet. Hoppas snön är påväg bort då
Kreditkortet var originellt.
Fler sådana ?
Själv satte jag en tunn bricka på en tejpbit och satte den längst bak mellan klots och fälg.
Resultatet blir bra men jag letar efter en optimal kompromiss mellan tysthet och bromskraft.
Någon ?
ehh... fortfarande bara V-bromsar.
Föresten skriker skivor ibland med. så det så :)
Johan S skrev:
> Om tråden nu har blivit en toe-in-tråd så justerar
> jag aldrig toe-in längre när jag kör v-broms.