RR Monachil Espania

RR Monachil Espania
Hej Ville! Där är du ju!

Jo den crossbanan var sjukt kul. Var lite förvånad att det inte var mer spårat där. Min erfarenhet är att det blir djupa fåror av crossgasa.

Vad tyckte ni om byn då? Visst var den trevligare än Lanjaron? Var ni nere på Dr.Bike och mötte den spänstlige Carlos med den lilla frun i deras cykelbutik?
Var Dorita guide där fortfarande?

Blev du sjuk din stackare. Fan va surt. Förstår att Stalle var sugen på att ta tempen. ;-)

RR Monachil Espania
Njää.. Man får vara bra Crossskadad för att gilla den där Dustball SÅ mycket som du gillade den Ville ;)

Men den var grymt skojjig :)

Endast för dig Jilster:

15022008011.jpg ht=450

15022008013.jpg ht=450

15022008035.jpg ht=450

15022008036.jpg ht=450

15022008060.jpg ht=450

RR Monachil Espania
Jag tror det var lite för lös sand för att det sklle bli spår. Men det fanns ju en och annan fåra att fastna i:)

Men jag gillade whoopisarna och den mjuka sanden i kurvorna. Fan, man kanske skulle börja köra cross igen:)

Vet inte vad jag tycker om byarna. Båda hade sin charm.

Och på Dr bike var vi aldrig . Men vi hojjade med en av meckarna där. Will, han hade precis börjat jobba för shaun en vecka tidigare.

Tyvärr föll han oturligt på granadaturen sista dagen och spräckte armbågen. Så vi fick köra granada med pappa stalle som guide. Vilket iof aldirg är fel men synd om will såklart.

Jag var nog lite smådålig i kroppen rätt stora delar av veckan men det bröt inte ut förens på onsdagen. Jag körde dock alla dagar ivf så nu sitter man hemma med en dunderförkylning....Men det var det lätt värt.

RR Monachil Espania
Weee, Grandaturen, mustigt!

Min Nokia 6110 gick det inte att plåta med för övrigt. Renomméförvirring på Mavic-nivå att återanvända namnen sådär.

product-624119.jpg

RR Monachil Espania
Peter_K skrev:
-------------------------------------------------------
> Mycket sån här terräng med stigar på skrå?

En hel del, men inte bara. Bra svar, va?

RR Monachil Espania
TBone: Tja, det var ungefär det jag hoppades på :) Det är kul att cykla sånt men det är skönt att iallafall ibland ha möjligheten att ramla åt mer än ett håll...

Hur lång är säsongen innan det blir olidligt varmt? Går det att åka dit i maj utan att dö av värmeslag?

RR Monachil Espania
Peter_K skrev:
> Hur lång är säsongen innan det blir olidligt
> varmt? Går det att åka dit i maj utan att dö av
> värmeslag?

Jag tror att maj är "sista" månaden på säsongen, sen kanske det innebär att man faktiskt dör av värmeslag. Jag har varit i området i mars och februari och då har det varit perfekt cykelväder. Kallt på kvällar och morgnar dock, men då ska man ju ändå sova. ;)

RR Monachil Espania
Granada, Monachil, Huetor Vega med omnejd är en helvetes-gryta från juni till september, i juli-augusti blir det lätt över 40 grader någon vecka i sträck och luften står still! I september kan man lätt få för sig att hela området är bebodd öken (vilket snart inte är långt från sanningen). Dock är det 10-20 grader svalare högt upp (>2500 möh) i Sierra Nevada, mao går det bra att hålla sig där uppe varma maj- eller oktoberdagar för att rulla neråt på kvällen, då blir det perfekt. December tom februari kan bjuda på kalllare luft(10-15 grader) och en del lågtryck, men denna vintern har det knappt regnat något alls vilket tyligen oroar lokalbefolkningen en hel del. Själv tycker jag att mars/april är bäst, då finns det faktiskt lite grönt och inte bara gulbrunbränt, men det är j-vligt bra iaf!

RR Monachil Espania
Trådlyft deluxe!!

Schysst RR, hade missat den här tyvärr.

Senast redigerad av en moderator:
RR Monachil Espania
Kung Stalle skrev:
> Sju år sen sist. Nu är det dags igen.
>

Hälsa Shaun-banan, och ha det så jäkla kul!

Tillbaka
Topp