jarek996
Aktiv medlem
RR - Montenegro på 3 dagar
Som ni vet, snart ska till Kazachstan, men innan jag sticker ditt, ville jag testa lite min cykel. Hittade (föra helgen) billiga biljetter till Podgorica, packade hojen och flög ner fredags kväll. Landade kl. 1.00 och gick ca 1 km med cykel i väskan
Det var närmaste boende från flygplatsen. Snabb öl , och lägger mig i sängen. På morgonen väntar mig 140 km med 2000m klättringar. Vaknar 8.00, fixar cykel
, lämnar väskan i garaget och kör iväg! Efter 5 km hittar bageriet och käkar frukost
Sen 20 km genom träsk (vid Shkodra sjön)
och efter det börjar första klättring. Kommer till Rjeka Crnojevica med fantastiska vyer över floden
Tankar flaskor och klättrar vidare mot Cetinje
I Cetinje tankar flaskor igen
Och käkar en yugo-hamburgare (3,50 EUR med Fanta)
Efter Cetinje klättring igen och efter ca 20 km, ser jag DET:
Nu ska jag 1000 m ner!!!
Nylagd asfalt, nya (fylda
) däck, så allt går smidigt. Efter 20 minuter (med många stop) är jag i Kotor.
Resten av dagen kör jag nära vatten
Stannar i Bijela och börjar söka boende. Tyvärr finns ingenting här! När jag börjar fråga folk, svarar de, att det blir svårt hitta nåt . Ingen vill hyra bara 1 natt! Vill de inte, så söker jag på andra sidan. Tar färja till Tivat
och hittar nåt 18 km från staden (i Karsici). Cyklar snabbt genom Tivat och efter 40 minuter anländer till byn. Går upp
(pallar inte cykla), duschar, dricker spritzer med värdar (Ryssar)
och sticker käka. Sen tillbaka till rummet och lägger mig i sängen, (men innan jag lägger mig, beundrar viken från min balkong)
Blev lite längre än planerat, men är nöjd ändå.
Tankar flaskor och klättrar vidare mot Cetinje
I Cetinje tankar flaskor igen
Och käkar en yugo-hamburgare (3,50 EUR med Fanta)
Efter Cetinje klättring igen och efter ca 20 km, ser jag DET:
Nu ska jag 1000 m ner!!!
Nylagd asfalt, nya (fylda
Resten av dagen kör jag nära vatten
Stannar i Bijela och börjar söka boende. Tyvärr finns ingenting här! När jag börjar fråga folk, svarar de, att det blir svårt hitta nåt . Ingen vill hyra bara 1 natt! Vill de inte, så söker jag på andra sidan. Tar färja till Tivat
Blev lite längre än planerat, men är nöjd ändå.
Senast ändrad: