[RR] NICK 29/4 med hund

Turbo

Medlem
[RR] NICK 29/4 med hund
Lite bilder från senaste turen på NICK med jycken Piper.

i.JPG ht=512

Mobil stopp påväg till NICK vid Ulriksdalsslott.

P4290004.JPG ht=480

Det var fortfarande ganska blött... Piper passar på att släcka törsten.

P4290008.JPG ht=480

Att släppa iväg fotografen o sen vänta på husse är svårt därför blev det alltid en hund på första kortet.

P4290010.JPG ht=480

När man har hittat fotografen kan man lugnt springa tbx o hämta husse.

P4290011.JPG ht=480

Normal läget: En halvmeter ifrån i sidled eller nosen "mot" bakhjulet.

P4290012.JPG ht=480

var är fotografen...

P4290013.JPG ht=480

Vänta in husse.

P4290014.JPG ht=480

Kommer ni inte?

P4290016.JPG ht=480

Full fart

Nu blir det Fiskartorp...

Bilagor

• P4290017.JPG
    P4290017.JPG
    61.1 KB · Besök: 9
[RR] NICK 29/4 med hund
Att binda ihop Ulriksdal, NICK och Fiskartorpet (om man kan stigarna mellan) ger faktiskt hyfsat med stigkörning ganska stadsnära även norr om stan. Inte Hellas men... :-)

[RR] NICK 29/4 med hund
Fina bilder på fin vovve...
Det känns som om det dyker upp fler och fler hundar för att fylla tomrummet efter pensionerade Zacko. ;-)
Ebba har tyvärr gjort "en Ulrich" och ägnat vår-vintern åt att lata sig och äta godis. Jag är faktiskt lite förvånad över hur fort en hund kan tappa kondisen...
Hon ligger just nu i hårdträning för att orka med lite seriösare turer. NICK kör vi minst en gång i veckan för tillfället.

[RR] NICK 29/4 med hund
Freeskier skrev:
-------------------------------------------------------
> Fina bilder på fin vovve...
> Det känns som om det dyker upp fler och fler
> hundar för att fylla tomrummet efter pensionerade
> Zacko. ;-)
> Ebba har tyvärr gjort "en Ulrich" och ägnat
> vår-vintern åt att lata sig och äta godis. Jag
> är faktiskt lite förvånad över hur fort en
> hund kan tappa kondisen...
> Hon ligger just nu i hårdträning för att orka
> med lite seriösare turer. NICK kör vi minst en
> gång i veckan för tillfället.

När hon får vara lös verkar det inte finnas några gränser för vad hon orkar. Tjejen har vandrat i fjällen med henne o då sprang hon som en idiot dagarna i ända. Jag har bara cyklat ett varv med henne o då verkar det som att första 1/3 är startsträcka. Då lunkar hon efter men ju närmare sluten man kommer ju längre fram springer hon (typ max 20m före). Flockbeteendet är tydligt eftersom det är roligare ju fler man är. Hur långa "seriösa" turer kör ni och cyklar ni dit oxå? För det är dit o hem som tar mer tid än utan hund annars klarar hon NICK på 40 min utan prob.

[RR] NICK 29/4 med hund
Jag har ca 20 min transport till NICK och för tillfället så slokar Ebba betänkligt på väg hem efter ett varv.
Innan uppehållet körde vi 3-3,5 timme i samma fart som jag kör 1,5 timme nu.

I normala fall springer Ebba förbi och väntar på krönet efter alla uppförsbackar, för att sen snällt låta mig köra före utför där jag vinner. ;-)
Det orkar hon inte nu, utan hon sparar på krutet... Däremot ägnar hon sig fortfarande åt intensivt spårande så fort man stannar.

Tillbaka
Topp