[RR] Propaganda på Sörmlandsleden 59-62
En till cykla-hela-dagen-fredag!
Dagens mål är att cykla till Skanssundet från Östertälje via grusväg och en liten genväg på Sörmlandsleden och sedan ta etapp 59-62 på Sörmlandsleden hela vägen till Lida. Det blev en fin dag av propagandacykling i riktigt fin natur. Och fin natur gör sig bäst i panoramaformat så klart.
Avfärd! Tågen i tid och allt.
En humla som välkommnade direkt i Östertälje.
Kort paus och lätta på klädseln. Perfekt väder under dagen.
Den där "genvägen" var kankse inte så gen egentligen men det var ju fantastiskt fint i alla fall så ingen större uppoffring att köra denna biten åt båda hållen.
Lite släpa cykel uppför men sedan kommer belöningen.
Även transportstäckan till Skanssundet var fin.
Otur.
Paus för att fylla på lite energi. Både via ögon och mun.
Ett steg i att hålla nere vikten på packningen är att inte släpa mig mig för mycket vatten. Så denna källan kom perfekt när det började sina.
Vindskyddet vid Stora Träsk. Jättefint. Här lagade jag maten...
..och här på bryggan åt jag den. Svårslaget.
Det börjar lysa gult lite varstans.
Fjällnejlika tror jag. Inga fjäll i närheten dock.
Supernice!
Men bitvis plockepinn. Är det inte ovanligt mycket fallna träd i år eller är det jag som bara minns dåligt.
Denna sträcka måste vara en av de bästa jag kört. Otroligt fint med hög naturupplevelse, minimalt med grus och bilväg på själva leden. Tyckte även att stigarna var lite mer lättrullade än andra delar av Sörmlandsleden jag kört där det varit mer stenar och rötter.
Dagens mål är att cykla till Skanssundet från Östertälje via grusväg och en liten genväg på Sörmlandsleden och sedan ta etapp 59-62 på Sörmlandsleden hela vägen till Lida. Det blev en fin dag av propagandacykling i riktigt fin natur. Och fin natur gör sig bäst i panoramaformat så klart.
Avfärd! Tågen i tid och allt.
En humla som välkommnade direkt i Östertälje.
Kort paus och lätta på klädseln. Perfekt väder under dagen.
Den där "genvägen" var kankse inte så gen egentligen men det var ju fantastiskt fint i alla fall så ingen större uppoffring att köra denna biten åt båda hållen.
Lite släpa cykel uppför men sedan kommer belöningen.
Även transportstäckan till Skanssundet var fin.
Otur.
Paus för att fylla på lite energi. Både via ögon och mun.
Ett steg i att hålla nere vikten på packningen är att inte släpa mig mig för mycket vatten. Så denna källan kom perfekt när det började sina.
Vindskyddet vid Stora Träsk. Jättefint. Här lagade jag maten...
..och här på bryggan åt jag den. Svårslaget.
Det börjar lysa gult lite varstans.
Fjällnejlika tror jag. Inga fjäll i närheten dock.
Supernice!
Men bitvis plockepinn. Är det inte ovanligt mycket fallna träd i år eller är det jag som bara minns dåligt.
Denna sträcka måste vara en av de bästa jag kört. Otroligt fint med hög naturupplevelse, minimalt med grus och bilväg på själva leden. Tyckte även att stigarna var lite mer lättrullade än andra delar av Sörmlandsleden jag kört där det varit mer stenar och rötter.