[rr] rosévinsmarinderad festivaltouring
med massa rosévin i kistan onsdag kväll 22.00 kändes det som en bra ide att cykla till gagnef-festivalen morgonen därpå. touring-kittade cykeln och fyllepackade lite grejer och sen på morgonen var det ju försent att backa ur. eftersom jag inte hade någon karta och ville vara där på fredagen så fick det bli raka spåret.
dessutom tog jag pendeln från stockholm södra till märsta...
sen blev det en del fin landsväg med lite trafik
din lata kossa!
mer sköna vägar. tyvärr tog dom slut ganska snabbt och riksväg 70 var inge vidare..
ritade av lite från google maps för att hitta genom samhällena
cykelsnacks
lunchstopp utanför uppsala eller nåt.. ett ljummet kycklingkadaver och lyx(?)-potatissallad på en gammal minigolfbana.
jobbiga trafikerade vägar med liten eller ingen väggren
ute i snåret för att spendera natten. hade jag haft en racer, startat tidigare, inte haft någon packning och skippat vinet kvällen innan hade det varit lugnt att göra det på en dag. men det är ju kul att tälta och jag ville komma i festivalstämning.
dålig bild men det såg bara så jävla kul ut med en tjockis som tränade travhästen.
dalälven.. tjusigt.
nån slags jättestor häst som dom målat röd med massa mönster på.. verkar vara en grej i dalarna.
blä!
mums!
struts!
bom-chaka-lak! glasspaus
framme och betalar entre.. ingen rabatt för cyklister
brorsan och svågern förbereder festivaltältet
årtusendets varmaste två dagar och ingen solkräm. det sved en aning i sovsäcken.
the tallest man on earth spelar. riktigt bra och rekommenderar ett besök på hans myspace-sida http://www.myspace.com/thetallestmanonearth
stor risk att jag pallar cykla hem på dom vägarna i det vädret efter att ha tältat och druckit öl.. cykeljäveln SKA bara in i baksätet på en saab med 4 personer + packning. alternativet hade varit att sälja den.
hejdå festivalen
det är ju såklart alltid skönt att komma ut och cykla lite, men jag skulle planerat lite bättre och tagit lite småvägar och sånt... och SOLSKYDDSFAKTOR.
242 km blev det
dessutom tog jag pendeln från stockholm södra till märsta...
sen blev det en del fin landsväg med lite trafik
din lata kossa!
mer sköna vägar. tyvärr tog dom slut ganska snabbt och riksväg 70 var inge vidare..
ritade av lite från google maps för att hitta genom samhällena
cykelsnacks
lunchstopp utanför uppsala eller nåt.. ett ljummet kycklingkadaver och lyx(?)-potatissallad på en gammal minigolfbana.
jobbiga trafikerade vägar med liten eller ingen väggren
ute i snåret för att spendera natten. hade jag haft en racer, startat tidigare, inte haft någon packning och skippat vinet kvällen innan hade det varit lugnt att göra det på en dag. men det är ju kul att tälta och jag ville komma i festivalstämning.
dålig bild men det såg bara så jävla kul ut med en tjockis som tränade travhästen.
dalälven.. tjusigt.
nån slags jättestor häst som dom målat röd med massa mönster på.. verkar vara en grej i dalarna.
blä!
mums!
struts!
bom-chaka-lak! glasspaus
framme och betalar entre.. ingen rabatt för cyklister
brorsan och svågern förbereder festivaltältet
årtusendets varmaste två dagar och ingen solkräm. det sved en aning i sovsäcken.
the tallest man on earth spelar. riktigt bra och rekommenderar ett besök på hans myspace-sida http://www.myspace.com/thetallestmanonearth
stor risk att jag pallar cykla hem på dom vägarna i det vädret efter att ha tältat och druckit öl.. cykeljäveln SKA bara in i baksätet på en saab med 4 personer + packning. alternativet hade varit att sälja den.
hejdå festivalen
det är ju såklart alltid skönt att komma ut och cykla lite, men jag skulle planerat lite bättre och tagit lite småvägar och sånt... och SOLSKYDDSFAKTOR.
242 km blev det