[RR] Rusakula halt å blött utför

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Var ute på Kilsbergens högsta punkt å ramlade runt i det blöta :)
kom upp i ca 45 blås i det hala :) Kul som fan & flera vågade sig ut i det blöta 5 pers ute å halkade :)
Ramonteringen känns lite Star Wars i skogarna..

//www.youtube.com/v/MCX13pIlYwc

Ser ut som fina stigar. Var i Kilsbergen finns dom? Som gammal utflyttad Örebroare har jag flera gånger funderat på att jag borde ta med mig min cykel och testa Kilsbergen/Ånnaboda någon gång när jag är tillbaka och hälsar på.

Ja det blev rätt fränt med den på ramen lite störigt att man inte ser stigen men va fan...
Vi tog bil till grillplatsen uppe på Rusakulan den långa utförslöpan är när man kommer upp så har man grill på vänster då tar man stigen åt höger bara köra den går förbi en korsning kör rakt tills man kommer ut på en grusväg ca 1,5km svinrolig:) Vi kom ju upp i 45 i det blöta där igår så det ska bli kul att tästa när det är torrt. Den andra som vi ramlade runt på är från toppen när man har Örebro i ryggen så går det en stig ner till höger & branten är från utkiksplatsen mot Örebro (men den ville ingen mer köra...)
Sen om det går att köra HT så är det precis det jag gör bara de andra fjantarna som kör fullgung tror nog att det bara är en fluga eller vad säger ni :)...

Högsta punkten är Tomasboda ca 1 km väster om Kilsbergsstugan. Förr fanns ett brandtorn där, men nu är det bara småstigar där såvitt jag vet. Mtb-leder finns runtomkring.

Tillbaka
Topp