[RR] Sälen levererar

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Sälen levererar
Verkar ju som att hela Sverige varit i Sälen så det är väl smått pinsamt att jag inte varit där varken på vintern eller sommarn. Men nu blev det i alla fall av och i perfa väder.

Började med gött häng i bikeparken 2 dagar och sen en fjälltur på stigcykeln. Jag och Hasse rekade under förmiddan och sen tog vi med oss kidsen upp i parken.

6 år sen byggda spår för min del, men det lossnade efter ett tag. Däremot psykade jag ut på att köra fort i DH-spåret, men fixade det i alla fall. Benet har läkt sen förra vinterns öppna brott men gör ont varje dag och jag är skraj för vridningar och hårda nedsättningar. Är nog ingen fara, men psyket...

Lite rek som sagt:
01.jpg

02.jpg

Sen blev det gravity school för kidsen
03.jpg

Min minsta på fem år körde på bra men kraschade lite väl tungt när han inte klarade att få stopp och gick över kanten på en berm på Pipeline. En stund senare var han på det igen men var nog rätt sliten. Somnade 30 sek efter att jag startat bilen...
04.jpg

05.jpg

06.jpg

Tjejjerna körde på bra också. Dottern var grymt nöjd med att hon var uppe på träet i bermen
08.jpg

09.jpg

Tolvåringen fattade grejjen rätt snabbt och ligger nu på om att åka till fler bikeparks :-)
10.jpg

11.jpg

Efter två dagar i parken med perfekt "bikeparks-mulet-väder" blev det t-shirtväder och fjälltur. Startade borta i Tandådalen men stigarna vi hojade var på Sälfjället.
12.jpg

13.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

Fantastiskt härligt och extra kul att avsluta i bikeparken med stigcykeln. Gick ju att ladda på rätt bra på „Charter” med min gamla stigcykel!

Hade!

Mer på:
http://siggestar.com/Biking/2016/sälen dh.html
http://siggestar.com/Biking/2016/sälfjället.html

[RR] Sälen levererar
Fin RR, Sälen verkar trevligt :)
Någon som varit både i Sälen och Lofsdalen får gärna ge ett utlåtande om hur dom står sig mot varandra.
Please ?

[RR] Sälen levererar
Kul, ser ut som att ni haft några grymma dagar!
Hälsa kidsen att dom ser snabba ut!!
Gillar bilden på lillkillen, on eller off i den åldern...också...:-)

Tillbaka
Topp