RR Skräcken är bästa motivationen

Jörgen_A

Aktiv medlem
Har du kört Jofas alla hellashuck och känner mest "Meh"?

Svårt att hitta den där sists energin för att ta tillbaka ditt Strava KOM?

Är naturupplevelsen på slentrian och du saknar ännu en dimension?

Äter du kött men vill uppleva djurens lidande mer peronligt och nära?

Hösten är här och vad är väl bättre än att låta den fina traditionen att skjuta Älg hjälpa till när mörkret tränger sig på och motivationen dalar.

Då börjar vi.
PA160042-01.jpeg

Japp, nu blir det åka av!
20231007_162736-01.jpeg

Direkt känns skillnaden. Benen är fyllda av adrenalin, blicken koncentrerad och ovanligt bred. Gräset ser både gott och lättrullat ut.
20231007_163022-01.jpeg

Skogen känns tryggare även om det är ytterst relativt. Stock och sten och dropp och hopp, allt känns ofarligt. Risken finns någon annanstans.
20231007_163838-01.jpeg

Ajdå. Nu smäller det. Bäst gömma sig ett tag.
20231007_164035-01.jpeg

Skogen är grön och god. Men man vet aldrig ver det gömmer sig någon med ett eldrör. Aldrig vila, bara öka.
20231007_170354-01.jpeg

Se där. Motivationen på topp. Livet i behåll. Bli inte förvånad om du ser Elk Bull Rampge nära dig snart.
20231007_162903-01.jpeg

Var försiktiga där ute! Älgjakten börjar imorgon.

Beror på var man bor.
Jo, visst är det olika på olika platser, men TS skrev igår (8/10) att "Älgjakten börjar imorgon." Jag hittar dock ingenstans i denna sammanställning något om start den 9/10, däremot gott om ställen där den börjar just 8/10. Jag bytte för egen del "rutt" för en liten höstvandring igår just p.g.a. att jag inte hade någon lust att riskera hamna mitt i älgjaktens första dag.

Har försökt komma på någon bra kommentar, men svårt..

Tänkte skriva " Den där älgen skulle man ju ha i frysen " - men det passar inte riktigt så jag skriver inte det ----

en älg stod när vi passerade 8-10 meter från cykelbanan i danderyd två veckor sedan.

den mumsade äpplen:)

Tillbaka
Topp