[RR] Snö :)

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Jaha igår tyckte mina kollegor på jobbet att jag nog borde gå hem å softa för jag såg så sjuk å trött ut. Så hem å lite ost & vin senare + att man fick sova så var det dags för en utflykt innan snön stänkte vi.
4 filurer & Jandern hade packat ner skallgångskedjan ifall stormen skulle komma över oss i skogarna. Min plan för dagen var en kort liten tur blev 1,3 mil på dryga 3 timmar. Ja det är rätt tekniskt där så det går inte så fort :)
Först körde jag & Anders upp för Göljestigen så skulle vi möta upp de andra som var lite sena & sen kört fel väg med.. som vanligt för vi är bäst på att förstå vad den andre menar...:)
Tillslut så möttes vi upp & sicksackade mellan isen på stigarna vilket gick rätt bra för det var ju snöfritt.

IMG_20150110_111100.jpg

Jandern har lagat sin Spez igen så han var nöjd

IMG_20150110_111113.jpg

Men här hade det börjat komma endel snö nu visste man inte vart isen var längre...Å ja vi låg lite överallt skulle man nog kunna säga.

IMG_20150110_113006.jpg

Nu hade vi kommit så långt som jag nånsin kört på denna stig & det stod vargkitteln 1 km så vi beslöt oss för att testa den med. Å här var det RIKTIGT stökigt med massa fallna trät & körning på skrå längst med en ravin å en bäck men jävlar va fint.

IMG_20150110_113228.jpg

Vattenfall eller isfall

IMG_20150110_113109.jpg

Edvin posar vid stupet

IMG_20150110_113135.jpg

Nu kunde man köra tillbaka ..Yeah right när det finna en annan stig.

IMG_20150110_113211.jpg

Den visade sig vara grymt fin var nog mera fallna träd än jag nånsin sett å efter att ha gått i en ravin å sen klättrat upp så testade först Jandern att köra ner gick skit. Så då destade jag å sladdane på en rot så att färdriktningen blev ner i ravinen = bara att hoppa... Sen fick jar rikta växelöra & växel osv. Men nu funkar den som ny igen ;) Å extra växelöra har jag japp men det är till Ragleyn.

Nu hade det kommit massa snö & vi såg inga isfläckar men lovar att de var där...Å små pinande is snö blandat med svett är skönt i ögonen.

IMG_20150110_130637.jpg

Sen när vi nästan var tillbaka så pajade Janderns bakväxelvajer å det visade sig att höljet med var trasigt så vi fick låsa på en lättare växel å halka hemåt. Anders blev bara 2 timmar sen till repningen å jag fick bada bubbelbad / ångbastu & dricka öl med de nya snögubbarna hemma ( ingen snö när vi åkte )

IMG_20150110_130815.jpg

20150110_1423471.jpg

Nu känner man sig frisk iallafall.

Ja såna äventyr är härliga :-) tror nog att det är dryga milen hemifrån 20 min med bil :-) Å gubben Carl pedal är hemma med ont i ryggen å svart pung men den kan han visst cykla med ,värre med farbrorns gamla rygg dock ;-)
Jandern säger dock att isen var hård å känner av turen lite. Själv är man ju lite mjukare pga öl å chips intag så jag har inget ont, fast hade jag ramlat ner i ravinen så hade det nog känns lite.
Glömde skål på happyiterna :-)

Senast ändrad:
Ååh, det såg riktigt najs ut det där!
Jag var riktigt nära att bli med men det blev aktivitetskonflikt gentemot frun och hon behöver det mer än mig. Jag fick hålla till godo med att rejsa runt med tre ungar på bob och pulka efter elcykeln, också kul.

Kan den där vargkittelstigen vara vettig utan träd och sånt? Verkar ju kul med stup och sånt.

Je suis charlie-pedal!

Ha nice, våran har tappat skallen & hela stan har blivit till is. Men vi ska nog ut imorgon kväll å cykla nånstans :-) Har slängt på dubblat på ragleyn 2,1 men dubb iallafall så man kanske inte kan hoppa så mycket å bomba på men cykla borde ju gå.

Habanero skrev:
-------------------------------------------------------
> Perfekt!
>
> "Aj lavv snöouw.." :)

Det är riktigt sjukt med puder. Körde drygt en mil med bara puder. Mot styra, lägga omkull och bara flyta fram i snön.

Tillbaka
Topp