[RR] Snömuni i delsjön - med film!

ulph

Ny medlem
Idag bar det alltså iväg i rikting mot delsjön. Det snöade lite i morse, var sådär -1 C och humöret var på topp! De som var med på dagens tur var jag, Kenny och Harald.

Stigarna var riktigt fina. En del var svårcyklat, speciellt uppför såklart. Vi tänkte först köra vanlig EF Easy Ride men vi fick syn på brudarebacken och var givetvis tvugna att prova. Så munin bars upp till toppen. En grinig liftvakt upplyste oss om att skidbacken var till för skidor och inte för cyklar (?) vilket kan tyckas lite märkligt men efter en liten stund släppte han i alla fall iväg oss. Lite lek och sedan bar det vidare mot getryggen som visade sig från sin trevligaste sida och det omtalade stenpartiet syntes det inte ett spår av.

Vidare mot nordöstra nedfarten där vi säkert ägnade en halvitimme åt att cykla (glida?) ner på de mycket branta stenhällarna som var täckta med 1-2 dm orörd snö. Intressant känsla när man cyklar ner och inte har grepp utan man trampar mycket långsammare än vad man rör sig framåt :)

En liten tur på bohusleden (ok, väldigt liten) och sedan tillbaka upp på getryggen igen. Fika vid vindskyddet och sedan ner på västra sidan. Biten precis nedanför vidskyddet var riktigt skön; man kände att man bara gled ner på den packade snön, en hårsmån från att tappa kontrollen helt (kommer på film)! :)

Vid Franssons. Redo att sticka iväg efter lite finjusteringar.

Sedan bär det iväg till brudarebacken! För lite action :)

Och vidare mot getryggen!

Vi hänger en bra stund vid den östra nedfarten...

Där det finns fina och branta klipphällar med orörd snö att cykla på!

Kenny in action... men oj :)

Harald och Ulph gömmer sig bakom buskarna

Det här ser ju ut att gå fint hm.. Men varför den konstiga grimasen.. nått på tok med... balansen? :P

:D

Action.

Fika i sällskap av snögubbe vid vindskyddet :)

Senast redigerad av en moderator:
Shit va ballt, måste varit många stora ögon i skidbacken.
Kan inte begripa att ni kan köra i så mycket snö men det ser riktigt skojigt ut.

Henrik VXT skrev:
-------------------------------------------------------
> Nice. Men varför håller sig alla i skrevet?

En dag kommer du upptäcka det också.... ;D

Såg ut att vara en trevlig runda. Fina bilder.

iMats skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag lyckades inte öppna filmen i varken, VLC, Mediaplayer eller Quicktime.

Testade aldrig QT men varken Windows Mediaplayer eller VLC funkade. Dock gick det fin-fint i http://www.mplayerhq.hu/ .

Jag har en del att lära ser jag. :)

Tillbaka
Topp