[RR] Snöööö å sol :) (bild å film)

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Ja nu har snön kommit å det är ju så förbannat jävla asfint ute :)
Så vi tog en liten sväng uppe i Mongotorp, skulle blivit fler men det visade sig att endel var lite rädda för det vita fina pulvret???

Kolla bara vilka skumma ismaskar jag hittade :)

P1040843.jpg

Även större maskar på cyklar hittades..

P1040844.jpg

Nu är det dåligt med actionbilder idag för det var mest bara så jäkla fint ute men en fet mask fick jag allt syn på!

P1040846.jpg

Många ställen var vi bara tvungna att stanna till på å njuta lite ( å det var inte av Carl jag njöt ifall nån skulle misstolka detta)

P1040848.jpg

Här har vi hittat en ny filur att cykla med vi jobbade ihop på Sandvik för ca sex år sen men då cyklade ju ingen av oss , då var det bara mc för bägge å han var nog lätt den piggaste idag.

P1040850.jpg

Helt okej att knata uppför i snön.

P1040851.jpg

Så ska man visst ha mustach i November så man blir extra ful. Kanske bra för att pigga upp höstmörkret med lite skratt :)?? Men en underställströja & en 3/4 t-shirt utanpå idag skönt väder.

P1040852.jpg

Sen körde vi utför en sten lite bara för att få nån fart men man litade inte speciellt på greppet så man tog det ändå piano. Den ser ju inte så brant ut men den är så brant att det är svårt att klättra upp på.

P1040855.jpg

P1040856.jpg

Sen utforskade vi ett nytt stenparti men det var hör undervegetation å man fastnade å flög över styret mest iallafall jag.

P1040859.jpg

Hittade ett par maskar till :) De är riktigt skumma de...

P1040863.jpg

Idolbild :) Ända fungerande droppern idag :)

P1040864.jpg

Bergstrollen hälsade på när chokladkexen kom fram.

P1040868.jpg

Andra försöket gick galant att olla över trädet första tappade han den isiga trampam å flög över utan cykel, själv kom jag med över :)

P1040873.jpg

P1040874.jpg

Ibland var det lite svårt att vara vägvisare...men det gick hyfsat ;)

P1040875.jpg

Åtminstånde lätt att hitta om man blir frånkörd. Kolla hur stigen ormar sig bakom.

P1040879.jpg

Sen är det ju rätt najs med skivbromsar fick dutta till några gånger ibland för att de skulle vakna till. Saknar inte nåt gamla v & u bromsar som fanns förr fan vilken kramp man hade av att försöka bromsa på den tiden.

P1040881.jpg

Blev ca 2 mil i snön på , ja rätt lång tid. Carl filmade lite får se om han slänger upp nåt sen.

Hej då från mongomaskarna i Mongotorp å puss på er ;)

Senast ändrad:
Nu har jag äntligen lyckats... På dator nr 2. Tur för den att det var jobbdatorn för jag vågade inte slå sönder den när redigeringsprogrammet kraschade när jag nästan var färdig.

Najs klippt Carl såg precis så fint ut som det var :) Å snöigt underställ var inte optimalt fastnade mycket snö på...Gick ändå att köra på rätt bra på vissa ställen :)

Ser riktigt trevligt ut ? hänger gärna på nångång framöver. Har ni någon speciell grupp på Facebook där ni håller kontakt förutom mountainbike Örebro

Tillbaka
Topp