[RR] Solig och fin hjälmaren runt, vilka var där?

khizzle

Medlem
Sådär då är man just hemkommen från Örebro och mitt livs långloppspremiär. Premiär vad gäller lopp över huvud taget i och för sig.

Vädret var perfekt, det är synd att klaga på motvinden när den var sydlig och temperaturen var varm och himlen molnfri.

Jag fick starta i startgrupp 11 (25 st i varje) så det var väl en 250-300 pers framför mig i banan när jag väl kom iväg. Då jag helt saknade rutin så körde jag ifrån alla i min grupp direkt och hade ingen att åka med de första 4 milen, då blev jag ifattkörd av en klunga på 3 som sa att de jagat mig ett tag och att jag skulle haka på dem. Sagt och gjort. Vi samlade på oss en kille till i klungan efter någon mil och sedan höll vi vår kvintett ända fram till mål (med undantag för en isärdragning när en av oss fick näsblod men klungan blev samlad igen efter ett par mil).

Vi körde om grymt mycket folk och jag blev imponerad av känslan när vi som en enhet forcerade oss förbi andra klungor. Vi blev aldrig omkörda vilket förvånade mig en smula. Mitt första lopp och ingen körde om mig. Mina klungkollegor blev också lite förvånade när jag erkände att det var mitt första lopp och att jag precis börjat med landsvägsåkning. Det kändes smickrande och bra för självkänslan vilket gjorde att jag nog pressade mig ännu lite mer.

Vi tog ett stopp på 7 min i Hjälmaresund, annars körde vi bara och vi landade på ett snitt på 33,2 km/h på den totala sträckan (150,9 km enligt Garmin). Sluttiden blev ganska exakt 4:40 och jag hade nöjt mig med 5 timmar så det stärkte mig ännu mer.

Lärde mig för övrigt att energi-gel är kladdigt, usch.

Detta gav verkligen mersmak!

DSC00248.JPG ht=580

Taggad och nervös.

DSC00247.JPG ht=580

En väska full med mellanmål och snacks.

DSC00250.JPG ht=580

Innan starten.

Killarna med "one team-one direction" på cykeltröjorna var där...

men oss såg du inte för vi startade efter dig och cykla saktare och åt mycket i depån.

/Fredrik

kungen skrev:
-------------------------------------------------------
> Killarna med "one team-one direction" på
> cykeltröjorna var där...
>
> men oss såg du inte för vi startade efter dig
> och cykla saktare och åt mycket i depån.
>
> /Fredrik

Jag var ju helt proppmätt i depån, orkade bara en stackars korv. Brukar alltid ha aptit annars.

Hade ni en trevlig runda.

TEAM AVANTI: Grymt, när startade du?

Jag var där.
Startade i tredje gruppen och tog mig runt på 4.27.
Å det var fiiint väääder.
Körde för tolv år sedan å då var jag täckt med en cm blötsnö i Arboga. Usch!

Det var kanonväder, lite kallt vid starten när man fick stå och vänta..
2 bananer
2 korv och bröd
2 bullar
3 koppar kaffe
3 glas saft

Vi rulla in, mätta och belåtna på 05.08.
Första gången jag körde men troligtvis inte sista.
Senapen tog slut vid hjälmarsundet men jag tar det i en separat tråd :)

/Fredrik

Var det bara jag som inte uppfattade ett enda ord av vad speakern sa i starten? Starten kändes för övrigt lite seg med allt köande men jag vet inte hur det brukar vara annars så det kanske var normalt?

Bra jobbat Khizzle, 4.40 på första försöket. Imponerande.

Vi kom iväg i startgrupp 13, strax efter dej.
Början var lite seg tycker jag, lite motvind och tråkiga rakor, dessutom trodde jag att jag hade klätt på mej för lite som vanligt (kortärmat och kortbyxor) men det blev ju perfekt sen när värmen steg.

Allt vände och vart kanon efter Hjälmarsnäs eller vad det hette (korvpausen) förutom den där jävla oändliga uppförsmotan direkt efter kontrollen, den var vidrig, varje gång jag trodde vi var uppe, så gjorde den en sväng och fortsatte uppåt.

Sen vart det fint med sid/medvind och lite mysigare vägar, vi kom in på 5.06 och jag är mer än nöjd med tanke på att jag knappt kört någon racer i år ännu.

kungen skrev:
> Senapen tog slut vid hjälmarsundet men jag tar
> det i en separat tråd :)
>
> /Fredrik

Jag håller med, här åker man till Ööööörebrooo för att få en korv med senap, åsså är den slut när vi kommer fram.....
"Nån måste göra nått" :-)

(eller så måste vi cykla snabbare)

kungen skrev:
> 2 bananer
> 2 korv och bröd
> 2 bullar
> 3 koppar kaffe
> 3 glas saft
>
> Vi rulla in, mätta och belåtna på 05.08.

jo, här ser vi Kungen på väg att vräka i sig i en depå:
kungen.JPG ht=335

närmast kameran, i blå teamdräkt.

Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra jobbat Khizzle, 4.40 på första försöket.
> Imponerande.

Tck men jag hade ju inget val. Jag kunde ju inte svika den trevliga lilla klunga jag blev inviterad i. De hade monsterben :)

Måste fan köpa sådana där benvärmare eller trekvartsbyxor. Vaderna ser ju tokgrymma ut i dem.

Jag tyckte det var asskönt att köra i korta byxor och kort tröja men alla andra var påpälsade till tusen. Vissa hade även mössa och tjocka skoöverdrag. Varför denna orgie i kläder?

Tillbaka
Topp