[RR] Sunset Session vid Fortizza, Sliema, Malta

MoeJoe

Aktiv medlem
Från idag, lite nybörjar-klipp-lek vid Fortizza Cliffs, Sliema. Brukar dra dit då och då vid solnedgången när solbadarna gått hem å studsa runt lite. Ett spännande landskap, några fotbollsplaner stort, med en kombination av naturliga och bearbetade klippor. (Sandsten?) Ca 5 minuters rull från kontoret och lyan. Har stygga badshorts för att vi tog ett dopp en stund tidigare. Nåt hände med bakbromsen vid en kullerbytta, får kolla skiva å ok imorgon.. Over and out från Malta-sektionen..

DSCN3488.JPG ht=544

DSCN3487.JPG ht=544

DSCN3489.JPG ht=544

DSCN3495.JPG ht=544

DSCN3496.JPG ht=544

DSCN3500.JPG ht=544

DSCN3502.JPG ht=544

DSCN3503.JPG ht=544

DSCN3506.JPG ht=544

DSCN3491.JPG ht=544

Cykeln mår säkert skit av saltvattnet, särskilt som jag inte spolar med sötvatten efteråt. Men jag är inte mycket för underhåll. Nädå ingen punktering vid 6an, jag körde med 25 psi i ballongdäcken för extra dämp och grepp å just där slog det väl nästan igenom.

Ah härligt att se. Åker till Sliema om 2v. men då är det undervattensvärlden som ska utforskas :)

/C

glitch skrev:
-------------------------------------------------------
> Ah härligt att se. Åker till Sliema om 2v. men
> då är det undervattensvärlden som ska utforskas
> :)
>
> /C

Aha, på så vis? Med vilken dykfirma? Jag brukar köra med Oxygène som har en svensk ägare och trevliga instruktörer. Imorgon tisdag är jag ledig och då blir det dykning med dem på västra sidan av ön. Finns gott om vrak härnere, sikten är bra -ofta mer än 30 meter, geografin under vatten varierad. Inte jättemycket fisk men några stora fulingar har jag sett.
http://www.oxygenediving.com/locations/malta/malta/index.php

Om du vill ha tips på do's & don'ts på Malta förutom dykning kan du ju skicka ett PM om du känner för det.

Tillbaka
Topp