[RR] Svartvikskogen

pl0nk!

Aktiv medlem
[RR] Svartvikskogen
En liten ride report i form av en film från Svartvik i södra Stockholm. Svartvik ligger nära Ågesta men nås enkelt via Högdalen och vandringsleden vid Farstanäset.

Skogen är full av stigar för den som inte bryr sig om att köra spår men det finns en dragning där som ormar sig ca 15km genom skogen. Terrängen är blandad med mycket stigning, för att vara stockholm, och delvis anvancerad terräng.

Personligen så tyker jag nog att det är en mix av XC och AM. GPX skall plockas fram för den som vill köra "mitt" spår, kanske borde läggas upp på stigoteket.

Filmen visar bara en bråkdel av vad som finns men partiet vid 8:50 är i sig värt en runda till denna doldis.

[RR] Svartvikskogen
Snygg film. Det ser ut att vara trevliga stigar också. Varifrån startade du?

Vilket berg är "70m över havet..." vid 6:26?

Senast redigerad av en moderator:
[RR] Svartvikskogen
Hur kan jag ha missat det där? Det är ju typ i mina kvarter. Är det någon skyltning som man kan följa, och i så fall vart exakt börjar den?

[RR] Svartvikskogen
garpa: Snygg film, trodde den skulle vara tråkigt med så slät stig i början men blev ju fin sen. Lägg gärna upp filmer ifrån andra områden också.

[RR] Svartvikskogen
da PEF skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur kan jag ha missat det där? Det är ju typ i
> mina kvarter. Är det någon skyltning som man kan
> följa, och i så fall vart exakt börjar den?

BUMP.

[RR] Svartvikskogen
Det finns ingen skyltning på den där rundan. Det är en Plonk!'s egenkomponerade runda (med småbitar inspirerad av undertecknad).
Tror han är i Idre denna vecka och skaffar myggbett, vi får kräva en guidad runda av honom när han är tillbaka.

//C

[RR] Svartvikskogen
Nu har jag iaf vart där. Men en korrekt guidening skulle va på sin plats. Vi hittade en väldigt massa små stigar och ett elakt jordgetingbo, Martinpetter lyckades få 2 sköna stick, jag spurtade som aldrig förr.
Skogen har klart bra potensial.
//P

[RR] Svartvikskogen
da PEF skrev:
> Skogen har klart bra potensial.
> //P

Potensial, är det samma som att ha stora kulor utför? Dags att återuppväcka denna stigrapport från de döda! Vart exacto mundo är det här, vars startas det och så vidare!

[RR] Svartvikskogen
kalis skrev:

Dags att återuppväcka denna stigrapport
> från de döda! Vart exacto mundo är det här,
> vars startas det och så vidare!

Två år senare efterlyses en Happy-ride här! Plonk (som filmat) har inte varit aaktiv på forumet sen 2011-06-02.

Nån annan som känner området litegrann?

Senast ändrad:
[RR] Svartvikskogen
gandhi skrev:
> Stigfinnartur eller guldfiskguidning!

EASY isåfall

Funderat på en tur själv framöver, jag har klockat in exakt noll timmar i skogen men nån gång måste bli den första.

Brukar du åka däromkring? Hur skulle du gradera svårighetsgraden? tänk noob.

[RR] Svartvikskogen
Har aldrig kört där. Därav guldfiskguidning.

Är lite för bortskämd med Sickla/Hellas bakom knuten för att masa mig de 9 km bort till Svartviksskogen varje gång jag vill cykla, men kan absolut tänka mig att hänga på om det blir ett litet gäng.

Tillbaka
Topp