Karin_P
Aktiv medlem
[RR] Tatraberg på tjänsteresa
kontorsråttan sa:Köp en äkta ventiladapter i mässing(?) att ha med på nästa långresa, kostar inte många kronor och ger lite trygghet...
Mycket, mycket smart. Ska beställas när jag kommer hem.
discomike sa:Att campa i tält är inte officiellt tillåtet, men folk gör det hela tiden och så länge du håller dig lite ur vägen eller är på statlig mark är det ingen som kommer klaga.
Ser att du var på kullen ovanför Ždiar (gula kyrkan), gissar du cykla runt allt nere vid vägen då och sen kanske upp "skogsstigen". Har du sprungit på några bergsgetter? De var nästan helt utrotade i början av 2000-talet med runt 100 individer kvar, men har efter stängningarna av vissa områden mm återhämtat sig till 1000-2000st.. så nu ser man dom hela tiden.
Fin bild!
Skönt att höra. Blev lite nervös häromdan. Hade tagit mig in på en liten skogsväg, förbi en låst bom, fortsatt längs skogsvägen, vikit av på en ännu mindre igenvuxen väg och slog upp tältet 20 m från vägen. Och när jag cyklar iväg kl 8 på morgonen står en parkvaktarbil parkerad bara 100 m från där jag tältat. Tänkte att jag skulle bli haffad och cyklade förbi så snabbt jag orkade. Meeen... det var ingen i bilen, säkert ute på nåt annat uppdrag.
Nope, inte sett några bergsgetter. Såg nåt liknande, men det var ute på ett fält, så det var nog hjortar. Och två rävar och en liten liten mus har jag sett.
Jajjemen, Zdiar var det. Pangfin utsikt från den där kullen. Fortsatte upp till Magurka och trodde jag skulle få utsikt åt andra hållet. Men där fanns bara träd och gegg.
Bodde på ett hostel inrymt i nåt som såg ut som ett pepparkakshus (jättemånga hus i byn såg ut som pepparkakshus). Trevligt, men fan... jag är nog lite för gammal för att bo på hostel med massa 18-åringar egentligen.
Gegg på topp: