[RR]Tungtrampat...(!)

Eric W

Aktiv medlem
[RR]Tungtrampat...(!)
..fast det var rätt fint ändå. Här kommer en liten RR och massa bilder från dagens tur i Lerumsskogarna.

Maaaaassa snö. Egentligen lite förmycket.
Fast det blev lite mer utmanande. Inga dubbdäck här inte.
SMHI lovade -2 och sol. När vi stack hemifrån var det -6 och mulet.
Sak samma. Efter att ha rekat lite cykelfilm hos mig och väntat in Marcu's, som hade blivigt lite sen pga av en frukost bestående av gröt och pizza som tog lite tid, så jag vi oss av ut för att leka lite i snön.

Turen började med massa uppförsbackar att putta uppför. Jobbit tyckte det flesta och vi stannade mest hela tiden. Här sitter marcus och pillar med något på sin Planet-X. ;o)
visaFullImage.asp

Själv körde jag singlespeed. Lätt utväxling och lerdäck gjorde så att det gick att ta sig fram lite här och var, även om det blev mycket puttaputta ibland.
visaFullImage.asp

Kan man inte cykla måste man kunna leda snyggt. Det var ingen som hade nån vidare lust att prova denna spång som har ett mellanrum där ett 2,5"s däck passar perfekt och ett träsk under där man skulle få plats med både en och två cyklister. :)
visaFullImage.asp

Sen börjades det i alla fall cyklas. Jag på bild. Skönt att surfa lite snö.
visaFullImage.asp

Robin på sin Kona med mosterstyre och DH-däck.
visaFullImage.asp

Philip/Scrap
visaFullImage.asp

Branten vid Tösjön. Tjockt lager is under snön och massa roliga stenar. :) Marcus
visaFullImage.asp

Jag kan förövrigt medela (för dom som nu inte visste det) att V-bromsar i snö inte funkar nån vidare. Snarare inte alls. :)
DSCF0025.jpg

Scrap vid häcksjön
visaFullImage.asp

Maaassa snö som sagt. :)
visaFullImage.asp

...lite små brant sådär..
visaFullImage.asp

Sen började det göras manuals på sjön. Marcus i bild.
visaFullImage.asp

Jag provar också.
visaFullImage.asp

Ja, sjön lutade! Eric W, Marcu's, Robin och Scrap
visaFullImage.asp

Sen tittade solen fram. Philip.
visaFullImage.asp

Robin i motljus
DSCF0041.jpg

Eftersnack och Kebabpizza på LPR, Lokala PizzeRian :)
visaFullImage.asp

Får väl tacka för en skön tur, om än lite tungtrampat som sagt. Rättade sagt väldigt tungtrampat. :)

[RR]Tungtrampat...(!)
Motljusbilderna blev riktigt bra! Jullov är inte överskattat.

Problemet är inte dina bromsar. Problemet är att du kör för fort. Om du inte stannar av motståndet i snön kör du för snabbt eller i för grund snö. :P Nä. Nu vill jag också ut. Med V-bromsar.

[RR]Tungtrampat...(!)
Det var lite för mkt snö för min del så jag och en polare drog ut och körde lite extreme freeride med våra snowracers :D, mjo då jag tog mig ner saker som jag bara kunde ha drömt om att ta mig ner med cykeln(och endå tar jag mig ner för det mesta *skryt*:)). Ganska skön känsla att susa ner i 2 dm puder i ruggit branta backar, ett 1,7m dropp till platten blev dagens bradg.

Härlig RR för övrigt, fina bilder.

Edit: missa en kråka :)

Senast redigerad av en moderator:
[RR]Tungtrampat...(!)
Haha joo v-bromsar i snö är inget bra, cyklade runt sävelången i helgen med v-bromsar och blev smått överraskad då bromsana verkligen inte tog någonting efter att man hade cyklat genom snön.
Annars så det ut s0m om ni hade roligt, fina bilder!

[RR]Tungtrampat...(!)
Tack för idag Eric :) Blir det nåt NS bygge imorgon eller?

[Edit] Philip och Markus också förstås :P

Senast redigerad av en moderator:
[RR]Tungtrampat...(!)
Robin skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för idag Eric :) Blir det nåt NS bygge
> imorgon eller?

Tack själv. Vet inte riktigt imon. Men vi skulle ju kunna sticka upp och reka/röja/planera lite. Kanske är för hårt för att bygga?
Aja, vi kan ju försöka i alla fall. Så kan jag visa dig DH-spåret också.
Förhoppningsvis kan jag sätta ihop Bulliten imon med.

[RR]Tungtrampat...(!)
Fintfint.

Back in town nu ikväll, nu ska jag intensivplugga till på tisdag, sen är jag ledig till den fjortonde. Borde bli en tur till Norsesund då?

Tillbaka
Topp