Eric W
Aktiv medlem
[RR]Tungtrampat...(!)
..fast det var rätt fint ändå. Här kommer en liten RR och massa bilder från dagens tur i Lerumsskogarna.
Maaaaassa snö. Egentligen lite förmycket.
Fast det blev lite mer utmanande. Inga dubbdäck här inte.
SMHI lovade -2 och sol. När vi stack hemifrån var det -6 och mulet.
Sak samma. Efter att ha rekat lite cykelfilm hos mig och väntat in Marcu's, som hade blivigt lite sen pga av en frukost bestående av gröt och pizza som tog lite tid, så jag vi oss av ut för att leka lite i snön.
Turen började med massa uppförsbackar att putta uppför. Jobbit tyckte det flesta och vi stannade mest hela tiden. Här sitter marcus och pillar med något på sin Planet-X. ;o)
Själv körde jag singlespeed. Lätt utväxling och lerdäck gjorde så att det gick att ta sig fram lite här och var, även om det blev mycket puttaputta ibland.
Kan man inte cykla måste man kunna leda snyggt. Det var ingen som hade nån vidare lust att prova denna spång som har ett mellanrum där ett 2,5"s däck passar perfekt och ett träsk under där man skulle få plats med både en och två cyklister. :)
Sen börjades det i alla fall cyklas. Jag på bild. Skönt att surfa lite snö.
Robin på sin Kona med mosterstyre och DH-däck.
Philip/Scrap
Branten vid Tösjön. Tjockt lager is under snön och massa roliga stenar. :) Marcus
Jag kan förövrigt medela (för dom som nu inte visste det) att V-bromsar i snö inte funkar nån vidare. Snarare inte alls. :)
Scrap vid häcksjön
Maaassa snö som sagt. :)
...lite små brant sådär..
Sen började det göras manuals på sjön. Marcus i bild.
Jag provar också.
Ja, sjön lutade! Eric W, Marcu's, Robin och Scrap
Sen tittade solen fram. Philip.
Robin i motljus
Eftersnack och Kebabpizza på LPR, Lokala PizzeRian :)
Får väl tacka för en skön tur, om än lite tungtrampat som sagt. Rättade sagt väldigt tungtrampat. :)
Maaaaassa snö. Egentligen lite förmycket.
Fast det blev lite mer utmanande. Inga dubbdäck här inte.
SMHI lovade -2 och sol. När vi stack hemifrån var det -6 och mulet.
Sak samma. Efter att ha rekat lite cykelfilm hos mig och väntat in Marcu's, som hade blivigt lite sen pga av en frukost bestående av gröt och pizza som tog lite tid, så jag vi oss av ut för att leka lite i snön.
Turen började med massa uppförsbackar att putta uppför. Jobbit tyckte det flesta och vi stannade mest hela tiden. Här sitter marcus och pillar med något på sin Planet-X. ;o)
Själv körde jag singlespeed. Lätt utväxling och lerdäck gjorde så att det gick att ta sig fram lite här och var, även om det blev mycket puttaputta ibland.
Kan man inte cykla måste man kunna leda snyggt. Det var ingen som hade nån vidare lust att prova denna spång som har ett mellanrum där ett 2,5"s däck passar perfekt och ett träsk under där man skulle få plats med både en och två cyklister. :)
Sen börjades det i alla fall cyklas. Jag på bild. Skönt att surfa lite snö.
Robin på sin Kona med mosterstyre och DH-däck.
Philip/Scrap
Branten vid Tösjön. Tjockt lager is under snön och massa roliga stenar. :) Marcus
Jag kan förövrigt medela (för dom som nu inte visste det) att V-bromsar i snö inte funkar nån vidare. Snarare inte alls. :)
Scrap vid häcksjön
Maaassa snö som sagt. :)
...lite små brant sådär..
Sen började det göras manuals på sjön. Marcus i bild.
Jag provar också.
Ja, sjön lutade! Eric W, Marcu's, Robin och Scrap
Sen tittade solen fram. Philip.
Robin i motljus
Eftersnack och Kebabpizza på LPR, Lokala PizzeRian :)
Får väl tacka för en skön tur, om än lite tungtrampat som sagt. Rättade sagt väldigt tungtrampat. :)